Voeding elke dag uitzetten slecht?

Pagina: 1
Acties:

• Sjo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 21:20
Ik heb een Epox 8KHa+ moederbord, en daardoor blijft mijn optische muis branden als je de computer uitzet. Maar dit wil ik liever niet omdat mijn computer naast een raam staat, waardoor 's nachts de hele kamer verlicht word. Dus zet ik de voeding al een half jaar lang elke avond uit.

Maar onlangs is m'n Chieftec 340 W voeding overleden. :( Ik heb geen idee hoe dat komt. Hij stopte er gewoon mee tijdens het internetten. Daarna wou hij nog wel gewoon aan, maar na een minuut stopte hij er helemaal mee, en wou ook niet meer aan!

Zou dit kunnen komen doordat ik elke dag m'n voeding uitzet? :?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:48
lijkt me een beetje er raar als dat zo zou zijn, als het zo is zouden ze dat wel eens mogen vermelden op voedingen

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
euhmz
ik heb een compu waar ik dat al ong. 4 jaar meedoe oid, en die werkt nog steeds.
andere compu 2 jaar, werkt nog steeds

en met mn nieuwste compu doe ik het nu ook al een maandje of 2, ook geen probs

lijkt me bullshit dus :)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Dat zou geen verschil mogen uitmaken, tenzij je in een huis woont met een slechte elektrische bekabeling. Dan kan het namelijk zijn dat iedere keer je de voeding aanzet hij een spanningspiek krijgt, en dat is wel slecht voor de levensduur.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
ja precies, misschien is het wel zo, maar dan is de slijtage door uitzetten verwaarloosbaar, als het dat niet was dan was de mijne allang stuk!

wat wel waar is, is dat opstarten van de gehele pc meer vergt dan ff aan laten staan, maar dat zou offtopic zijn.

• Sjo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 21:20
Ok, bedankt voor de reacties. Ik dacht eigenlijk wel dat het daar niet door zou komen, maar ik wou het wel even zeker weten, voordat ik ook m'n nieuwe antec voeding om zeep help. ;)
Pagina: 1