Zeer groot cooling probleem (alweer)

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:37
Ik zit nu toch echt met een groot probleem (voor de oplettenden alweer ja)

het zijn eigenlijk 4 probleempjes
2 oververhitte HDD's
1 oververhitte videokaart
1 zeer warme cpu

ik heb al mn blowholes opgevult met fan maar t maakt helemaal niks uit en ik ben echt bang dat binnenkort iets het leven gaat geven door de hitte.

De processor wordt makkelijk 55 graden met AC3, dat is er 2 dagen geleden opgegaan en dat schijnt nog te gaan dalen.

Mn Creative GF2MX200 wordt warmer als mn cpu (de hele kaart dus niet alleen de heatsink) ook al wordt ie gekoelt door een P2 koeler

En over mn HDD's wil ik het eigenlijk niet eens hebben want die worden nog warmer.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hadmb87/Temps.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hadmb87/kast.JPG
(let op: verhoudingen kloppen niet helemaal)

Voor de in- en outtake fans zitten nu nog kleine gaatje maar zodra ik ergens fangaurds gevonden heb gaan die eruit

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
intake zit aan de onderkant :?
of aan de zijkant :?

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:33

Len

Leeg

Board temp is 25 graden, dus de airflow lijkt me ok.

Kan je geen fan voor de HD's plaatsen?

Free Tibet

Verwijderd

wat voor een cpu als het een amd is is er niks aan de hand.

• MewBie
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 20:55:
t is een TB1000 maar wel met arctic silver 3 erop met een Pentalpha ST155 ofzoiets

*beeeeep*

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 20:55:
waar slaat dat nou op :?

wat heeft de temp van de videokaart te maken met de processor dan :?

die zal met een Intel of een AMD echt geen verschil maken hoor :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zet die onderste intake fan aan de voorkant van je kast en laat hem richting je kaarten blazen. Zet er een fan bij voor je hdd's, zodat je hd's gekoeld worden.
Je hebt nu 2xuit en 1xin, met de voorgestelde oplossing komt e.e.a. weer in evenwicht (2xout en 2xin)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MewBie
Microkid schreef op 11 augustus 2002 @ 20:58:
Zet die onderste intake fan aan de voorkant van je kast en laat hem richting je kaarten blazen. Zet er een fan bij voor je hdd's, zodat je hd's gekoeld worden.
Je hebt nu 2xuit en 1xin, met de voorgestelde oplossing komt e.e.a. weer in evenwicht (2xout en 2xin)
dat is juist het probleem, ik heb nergens meer bevestigings punten zitten voor fans en bij de hdd's is geen ruimte om een fan te zetten

*beeeeep*

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
aparte HDD coolers

• MewBie
zoals je waarschijnlijk opgevallen is heb ik maar 1 5,25" bay vrij en 2 oververhitte hdd's , ik heb op xxlcases.nl wel wat koelers gezien die je op de hdd legt maar daar is geen ruimte voor en mn flatcables zijn ook niet lang genoeg om om de cdrom speler heen te komen, en om nou voor ¤40,- 90cm flatcables te gaan kopen zie ik ook niet zitten, ken ik net zo goed gelijk een chieftec kopen ( en daar heb ik de ruimte niet voor

*beeeeep*

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 12:28
Je kan ook overdrijven natuurlijk he, zeer groot probleem phhh.
Die temps die jij hebt is echt geen probleem hoor.

debeerzietzevliegen.nl

• MewBie
debeer schreef op 11 augustus 2002 @ 21:09:
Je kan ook overdrijven natuurlijk he, zeer groot probleem phhh.
Die temps die jij hebt is echt geen probleem hoor.
dat zijn alleen de temps van mn kast enzo, de temps van mn vga en hdd's liggen ver boven die van mn cpu, vanmorgen bijna mn vinger verbrand aan mn hdd

*beeeeep*

• debeer
gewoon even zo'n 5.25 kooler kopen en die voor je hd's zetten.
Zou voldoende moeten zijn.

debeerzietzevliegen.nl

• MewBie
debeer schreef op 11 augustus 2002 @ 21:14:
gewoon even zo'n 5.25 kooler kopen en die voor je hd's zetten.
Zou voldoende moeten zijn.
ok hoe ben jij van plan om met 1 hdd koeler 2 hdd's te koelen?
of om er 1 te koelen en dat ie t dan niet doet omdat je flatcables het niet halen?

*beeeeep*

• debeer
je hebt toch van die koelertjes ( 2 of 3 naast elkaar die je in een 5.25 bay kan doen.
Of past dat niet bij jou?

debeerzietzevliegen.nl

• MewBie
debeer schreef op 11 augustus 2002 @ 21:22:
je hebt toch van die koelertjes ( 2 of 3 naast elkaar die je in een 5.25 bay kan doen.
Of past dat niet bij jou?
ik heb aan de zijkant geen ruimt om ze aan op te hangen, de onderkant kan ook niet (zit een metalen plaat voor) en de voorkant is geen ruimte

*beeeeep*

• debeer
Kun je geen fan onder je cd-rom drive monteren op de 1 of andere manier die naar je hd's blaast?

debeerzietzevliegen.nl

• MewBie
debeer schreef op 11 augustus 2002 @ 21:33:
Kun je geen fan onder je cd-rom drive monteren op de 1 of andere manier die naar je hd's blaast?
als jij een fan weet die platter is als 5mm en genoeg airflow heeft wil ik het best proberen (op het plaatje koppen de verhoudingen niet echt)

*beeeeep*

Verwijderd

Len schreef op 11 augustus 2002 @ 20:55:
Board temp is 25 graden, dus de airflow lijkt me ok.

Kan je geen fan voor de HD's plaatsen?
Kijk nog maar een goed, de board temp is bijna 38 graden, 10 te hoog.

Je zult dus een beter intake nodig hebben, neem bijvoorbeeld een 120 mm fan voorin, op 7 Volt.

10 graden lagere casetemp betekent ook 41 graden voor de CPU in plaats van 51.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22

Dreamer

Foutje

heeft jouw intake fan wel genoeg ruimte voor een goeie airflow (zit ie hoog van de grond)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• MewBie
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 23:34:
[...]

Kijk nog maar een goed, de board temp is bijna 38 graden, 10 te hoog.

Je zult dus een beter intake nodig hebben, neem bijvoorbeeld een 120 mm fan voorin, op 7 Volt.

10 graden lagere casetemp betekent ook 41 graden voor de CPU in plaats van 51.
die 38 graden is van de voeding, de board temp is 25 graden en was het maar zo'n feest dat ik ruimte had voor een 120mm fan, dan had er nou 1tje ingehangen die op 230V draait
dreamer schreef op 12 augustus 2002 @ 01:18:
heeft jouw intake fan wel genoeg ruimte voor een goeie airflow (zit ie hoog van de grond)
nee dat zou het probleem ook nog kunnen zijn maar dan moet ik eerst op een of andere marnier de voetjes verhogen en de plank uitbeitelen, maar ja de jeugd van tegenwoordig is lui :)

*beeeeep*

Verwijderd

Lijkt mij dat je zelf al één en ander geprobeerd hebt. Verder boor je zo'n beetje elk idee de grond in omdat je daar zelf aan hebt gedacht of omdat het weer niet kan ofzo.

Ik geloof niet dat er hier iemand op het forum rondhangt die jouw probleem zo 1,2,3 oplost.

Wat voor kast heb je eigenlijk? Bevestigingspunten voor fans kan je natuurlijk altijd zelf wel ergens boren. Bijvoorbeeld onder voorin, want ik kan me niet voorstellen dat je hdd op de bodemplaat hangt, of slechts 5cm daarboven.

Misschien moet je maar wel eens wat geld uitgeven en gewoon een goeie kast aanschaffen? (Chieftec heeft ruimte voor 4 extra 80mm fans (wwarvan 1 voor hdd's), en afhankelijk van het model al een blowhole aan de zijkant.)

Je zei ergens dat je geen ruimte had voor een Chieftec kast? De kast die je nu hebt zal toch wel ongeveer 45cm hoog zijn? Een Chieftec midi is 52cm hoog, daar moet ruimte voor te maken zijn? En als je daar al geen ruimte voor hebt krijg ik het idee dat je kast ergens in een hoek gepropt is wat waarschijnlijk ook weer te maken kan hebben met je "slechte" temps...

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
Harddiskcooling, Volcano 9 op je CPU en op je Geforce 2 een oude Socket A cooler. Voila!

• MewBie
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 11:54:
Lijkt mij dat je zelf al één en ander geprobeerd hebt. Verder boor je zo'n beetje elk idee de grond in omdat je daar zelf aan hebt gedacht of omdat het weer niet kan ofzo.

Ik geloof niet dat er hier iemand op het forum rondhangt die jouw probleem zo 1,2,3 oplost.

Wat voor kast heb je eigenlijk? Bevestigingspunten voor fans kan je natuurlijk altijd zelf wel ergens boren. Bijvoorbeeld onder voorin, want ik kan me niet voorstellen dat je hdd op de bodemplaat hangt, of slechts 5cm daarboven.

Misschien moet je maar wel eens wat geld uitgeven en gewoon een goeie kast aanschaffen? (Chieftec heeft ruimte voor 4 extra 80mm fans (wwarvan 1 voor hdd's), en afhankelijk van het model al een blowhole aan de zijkant.)

Je zei ergens dat je geen ruimte had voor een Chieftec kast? De kast die je nu hebt zal toch wel ongeveer 45cm hoog zijn? Een Chieftec midi is 52cm hoog, daar moet ruimte voor te maken zijn? En als je daar al geen ruimte voor hebt krijg ik het idee dat je kast ergens in een hoek gepropt is wat waarschijnlijk ook weer te maken kan hebben met je "slechte" temps...
je hebt wel gelijk ja dat ik elk idee de grond in boor, maar dat komt hoofdzakelijk omdat dat ideeen zijn om er extra fans in te hangenen zoals ik al een paar keer heb gezegd heb ik daar geen ruimte voor in de kast, in de zijkant heeft ook geen nut omdat hij met de kant waar ze dan in zouden komen tegen een kast aan staat.

de positie van de kast heb ik zo gunstig mogelijk gemaakt voor zover dat kan.
hij staat onder een bureauachtig iets met al zn outtake fans naar het trapgat gericht (hij staat op zolder)
Ik heb net ff opgemeten en er zou net een chieftec onder kunnen

maar als ik aan een nieuwe kast toe ben wordt het zeker weten iets van een chieftec, dat was ik ook van plan maar voorlopig ben ik helaas nog niet toe aan een nieuwe kast.

ok weer ff wat nieuwe temps
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hadmb87/temps2.JPG
dit zijn bijna idle temps :(

ik gaat nu eerst ff de compu af laten koelen en dan ff een hardeschijf loskoppelen en kijken of dat iets helpt

*beeeeep*

Verwijderd

MBrulez schreef op 12 augustus 2002 @ 10:34:
[...]

die 38 graden is van de voeding, de board temp is 25 graden en was het maar zo'n feest dat ik ruimte had voor een 120mm fan, dan had er nou 1tje ingehangen die op 230V draait
Kijk maar in de Bios eerst raad ik aan. De temp sensors op het moederbord lezen natuurlijk geen temp in de voeding af.

1 sensor is de CPU
1 sensor is de Chipset
1 sensor is helemaal geen tempsensor, maar een spanningswaarde die iets anders aangeeft. Wat? Dat weet bijna geen hond. Hij verandert hoofdzakelijk met de FSB waarde mee. Ongeveer. ;)

Verwijderd

Kijk hier maar.

De eerste is die kolder waarde, loopt nooit mee met de temperatuur, en reageert hoofdzakelijk met FSB en VCore en V I/O veranderingen.
De tweede is de chipset/case temp. Hier altijd binnen 1 graad van de kamer temp, en loopt daamee volledig in de pas.
De derde is de CPU temp. (TB1333@1440)

//edit
PS De CPU temp is normaal ca. 10 graden hoger. Door de wens om wat energie te besparen, loopt tegenwoordig VCool hier in de achtergrond mee, die de CPU bij idle lager houdt door het riskante COOLBIT in de VIA chipset aan te zetten. Normaal isiie dus rond de 41 graden idle.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/temps.jpg

Verwijderd

Je weet dat Chieftec cases tegenwoordig zonder voeding worden verkocht? Dat maakt ze weer een stuk goedkoper. Bij Progress hebben ze nu een Chieftec midi in de aanbieding voor 58,- Euro. Het gaat hier om de zwarte versie zonder zijfan, maar die werkt bij jou toch niet. Verder denk ik niet dat je een exotische kleur wilde omdat hij ergens wergewerkt zit onder een bureau/kast konstruktie.

Verder nog even een probeersel voor nu. Draai de schijven eens om en plaats de 7200 toeren schijf onderaan zodat deze de vrije ruimte heeft. In jouw tekening zit de 5400 toerenschijf onder, maar deze wordt lang niet zo warm als je 40G schijf. Misschien scheelt dit weer een paar graden?

• MewBie
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 12:25:
[...]

Kijk maar in de Bios eerst raad ik aan. De temp sensors op het moederbord lezen natuurlijk geen temp in de voeding af.

1 sensor is de CPU
1 sensor is de Chipset
1 sensor is helemaal geen tempsensor, maar een spanningswaarde die iets anders aangeeft. Wat? Dat weet bijna geen hond. Hij verandert hoofdzakelijk met de FSB waarde mee. Ongeveer. ;)
ik heb gewoon een fsb van 133 maar als het warmer wordt in de kast loopt die waarde op maar er staat idd geen voeding temp in bios

*beeeeep*

• MewBie
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 13:01:
Je weet dat Chieftec cases tegenwoordig zonder voeding worden verkocht? Dat maakt ze weer een stuk goedkoper. Bij Progress hebben ze nu een Chieftec midi in de aanbieding voor 58,- Euro. Het gaat hier om de zwarte versie zonder zijfan, maar die werkt bij jou toch niet. Verder denk ik niet dat je een exotische kleur wilde omdat hij ergens wergewerkt zit onder een bureau/kast konstruktie.

Verder nog even een probeersel voor nu. Draai de schijven eens om en plaats de 7200 toeren schijf onderaan zodat deze de vrije ruimte heeft. In jouw tekening zit de 5400 toerenschijf onder, maar deze wordt lang niet zo warm als je 40G schijf. Misschien scheelt dit weer een paar graden?
ik heb ze net bij het afkoelen ook ff verwisselt de 40 GB zit nu onder

*beeeeep*

Verwijderd

MBrulez schreef op 12 augustus 2002 @ 13:34:
[...]

ik heb gewoon een fsb van 133 maar als het warmer wordt in de kast loopt die waarde op maar er staat idd geen voeding temp in bios
Ik bedoel dus bij overklokken.
En beide plaatjes van jou geven 25 graden aan, terwijl de andere temps verschillen. Dus, als het ware, zo'n beetje ongeveer in die richting...

Jouw case temp is volgens mij echt te hoog.
(Als die meer dan 10 graden boven de kamer temp is, verkort het de levensduur van de harde schijve en CDroms en branders onnodig veel, zelfs de floppydrive smering krijgt het dan benauwd.)

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ben het met veel mensen eens hier. Zo superheet is het ook weer niet. Moet op te lossen zijn met een 8CM fan voor onderin je kast en een 5,25" dubbele 4CM Fanplaatje. (je weet wel twee van die fans in je dekselplaatje voor in je kast.

En als het niet aan je Mobo ligt die de CPU temp weergeeft dan zou ik misschien gaan denken aan een nieuwe koeler :?

Verwijderd

Stinger666 schreef op 12 augustus 2002 @ 13:45:
Ben het met veel mensen eens hier. Zo superheet is het ook weer niet. :?
Mhh,
case temps van 35-45 graden vind ik wat veel....

• MewBie
Maar volgens jullie zou het dus al heel veel in temps kunnen schelen met zo'n Chieftec kast, zoals bij Progress in de aanbieding is?

*beeeeep*

Verwijderd

Volgens mij wel. Ik denk dat het allicht scheelt dat je meer ruimte hebt in je kast en dus meer ruimte om fans te plaatsen die ook standaard op de goede plek zitten en een betere circulatie. Ook zit er een aansluiting voor een fan achter je HDD's. En mocht je willen kan je later ook de hdd's in een 5.25 harddiskkoeling plaatsen omdat je in een Chieftec plaats hebt voor 4x 5.25.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Topicstarter: ik denk eik dat je je teveel zorgen maakt, die temps zijn heel normaal en niet eens echt schadelijk. als je proc niet boven de 60Graden gaat hoef je je niet echt zorgen te maken. En sjah, HDD's worden altijd heet, maar daar hoef je je geen zorgen over te maken zolang je geen IBM's hebt ;) Ik kan mijn vinger ook niet langer dan 2sec tegen mijn seagate hdd houden want dan fik ik ook me poten.
Al met al denk ik dat het dus wel meevalt.

Verwijderd

kep niet doorgelezen, maar de beste oplossing lijkt me;

in plaats van
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/kast2.jpg

dit;
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/kast3.jpg

• MewBie
als het goed is heb ik nu de oplossing gevonden, natuurlijk 1 van de simpelste dingen, de outtake fan was gewoon overleden, hij draaide net hard genoeg om je te laten denk dat ie t nog gewoon dee maar te langzaam om ook maar een beetje lucht te verplaatsen

zoals gewoonlijk is de oplossing een van de simpelste dingen :(

*beeeeep*

• MewBie
het heeft iets geholpen om de werkende fan als outtake te zetten nu draai ik 50 graden idle :(, nog steeds te veel maar goed (was eerst 42 graden)

*beeeeep*

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 19:39
En als je nu eens een rij gaatjes zou boren in het afdekplaatjes die voor je harddisks zitten? Op die manier zullen de exhaust fans ook lucht aanzuigen over de drives heen. Je zou snel kunnen testen of dit werkt door 1 afdekplaatje weg te nemen en er even een kartonnetjes voor te plakken met enkele gaten in. De Intergraphs op het werk zuigen ook lucht over de harddisks heen met een fan achteraan het systeem.

Verwijderd

als dit al kritische temps zijn volgens mij zit ik da hele maal fout
ik heb een amd 900mhz die draait op 68.7 graden :/

• MewBie
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 20:53:
als dit al kritische temps zijn volgens mij zit ik da hele maal fout
ik heb een amd 900mhz die draait op 68.7 graden :/
dit zijn geen kritische temps, dat van jou wel, maar het is gewoon veel te hoog in het begin toen ik deze compu net had staan zat de idle temp rond 40 en nu weer rond 50 was eerst hoger zoals je wel gezien heb.

maar jij moet denk ik echt een outtake fan in je compu hangen (scheelde bij mij al gauw 15 graden)

*beeeeep*

Verwijderd

MBrulez schreef op 12 augustus 2002 @ 21:12:
[...]
dit zijn geen kritische temps, dat van jou wel, maar het is gewoon veel te hoog in het begin toen ik deze compu net had staan zat de idle temp rond 40 en nu weer rond 50 was eerst hoger zoals je wel gezien heb.

maar jij moet denk ik echt een outtake fan in je compu hangen (scheelde bij mij al gauw 15 graden)
die temp is al zo vanaf dat ik hem gekocht heb
maar ik heb dus geen plek voor een outtake fan
maar m'n mamaplankie temp is wel normaal (26.4)
dus wat voor opties heb ik dan nog over

• B_FORCE
  • Niet online
misschien een klein tipje, gebruik nooit (heb ik in elk geval bij mij geconstateert) sisoft voor temps, want daar klopt geen hout van., (wou ik ff kwijt)

One World Concepts

• AMDtje
  • Laatst online: 25-01 00:13
Kan er geen hdd(7200rpm) in de onderste 5 1/4 bay? Met 2 40mm fans ervoor? En dan cdrom in de bovenste, brander in de middelste bay, fdd 1 bay naar boven. Ik denk dat dat, iig voor je hdd's een beetje helpt.

Verwijderd

2 40mm fans verplaatsen dus helemaal geen lucht van betekenis. Helaas.

• RocketKoen
  • Laatst online: 17-02 20:58
1 hd naar die losse 5,25 bay met hd koeler, floppy op plaats van die hdd, platte koeler op andere hdd

maar een chieftech is bijna goedkoper en zeker zo mooi

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 22:11:
2 40mm fans verplaatsen dus helemaal geen lucht van betekenis. Helaas.
Maar voor harddisks heb je ook helemaal geen grote luchtverplaatsing nodig. Je moet alleen voorkomen dat de lucht eromheen komt stil te staan, dat wel.

Ik zou het persoonlijk ook zo doen: CD-ROM, CD-brander, Maxtor met HD cooler in het 5.25" rek; dan, in het 3.5" rek bovenin de floppy en onderin de Seagate (al dan niet met platte cooler; persoonlijk denk ik niet hier nog een extra cooler nodig is).

Verder dikke viltjes plakken onder de voetjes van de kast, zodat hij hoger komt te staan en de onderste fan i.e.g. voldoende lucht kan aanzuigen. En een goed werkende outflow fan helpt uiteraard ook. :) Overigens moet je niet de onderste fan als outflow zetten, want dan ga je tegen de 'natuurlijke' richting van de stroming in (warme lucht stijgt op).

En niet vergeten de kabels netjes weg te werken, of eventueel te rounden.

• MewBie
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 22:55:
[...]
Verder dikke viltjes plakken onder de voetjes van de kast, zodat hij hoger komt te staan en de onderste fan i.e.g. voldoende lucht kan aanzuigen. En een goed werkende outflow fan helpt uiteraard ook. :) Overigens moet je niet de onderste fan als outflow zetten, want dan ga je tegen de 'natuurlijke' richting van de stroming in (warme lucht stijgt op).

En niet vergeten de kabels netjes weg te werken, of eventueel te rounden.
De fan die onderin zat heb ik naar boven verplaatst omdat de bovenste dood is :'( .

Maar ik zit nog steeds te twijfelen of ik nou wel of geen chieftec zal kopen

*beeeeep*

Verwijderd

... vind dat je gewoon die Chieftec moet kopen. 58 Eurootjes is niet veel voor zo'n kast en zeker weten een verbetering op je huidige kast.

Zoals al eerder vermeld, meer ruimte, betere en vooraf aangegeven aansluitingen voor fans, (dus betere circulatie) en natuurlijk niet te vergeten gewoon een vette kast... :)

• MewBie
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 12:02:
... vind dat je gewoon die Chieftec moet kopen. 58 Eurootjes is niet veel voor zo'n kast en zeker weten een verbetering op je huidige kast.

Zoals al eerder vermeld, meer ruimte, betere en vooraf aangegeven aansluitingen voor fans, (dus betere circulatie) en natuurlijk niet te vergeten gewoon een vette kast... :)
uhm het wordt er dan eigenlijk 1 van ¤134,- (kan ik een nieuwe videokaart voorlopig wel vergeten, daar was het geld eigenlijk voor gereserveerd) namelijk de DX01-bl-d (de blauwe midi)

*beeeeep*

Verwijderd

Que???

bij Progress is die blauwe 100,- Eurootjes met voeding en bij XXLCases is ie te krijgen voor 84,- Eurootjes zonder voeding. Ik neem aan dat je al een goede voeding hebt??? Scheelt ook weer...

• MewBie
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 12:30:
Que???

bij Progress is die blauwe 100,- Eurootjes met voeding en bij XXLCases is ie te krijgen voor 84,- Eurootjes zonder voeding. Ik neem aan dat je al een goede voeding hebt??? Scheelt ook weer...
uhm ik neem hem met voeding :), ik heb nu een Target 250 watt-er die een pleures herrie maakt :(

oh ja nu zie ik ook dat die bij progress goedkoper is :P

*beeeeep*

Verwijderd

Scheelt toch 34,- :)

Of je neemt hem zonder voeding en koopt er een prettige Zalman voeding bij. 300Watt en vrijwel No-Noise..... :)

• MewBie
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 12:36:
Scheelt toch 34,- :)

Of je neemt hem zonder voeding en koopt er een prettige Zalman voeding bij. 300Watt en vrijwel No-Noise..... :)
ik heb helaas als arme middelbare scholier geen zalman centjes :'(

*beeeeep*

• MewBie
kan je trouwens bij progress ook als particulier bestellen, omdat je bedrijf enzo in moet vullen?

*beeeeep*

Verwijderd

Ik zou zeggen, geef ze eens een belletje, ik heb zelf geen ervaring met progress, maar mijn kast heb ik destijds bij XXLCases besteld en die kwam met een casebadge van Progress...

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Is je CPU 57° Idle of stressed? Die van mij (P4 423) wordt soms wel 58° gradens stressed en me chipset 44°. Dus met die temps is helemaal niks mis. En AMD`s staan erom bekend dat ze veel heter worden dan Pentiums hoor (tot 78° of zoiets is een AMD nog stabiel)
dat zijn alleen de temps van mn kast enzo, de temps van mn vga en hdd's liggen ver boven die van mn cpu, vanmorgen bijna mn vinger verbrand aan mn hdd
Waarom zou de VGA temp niet hoger mogen liggen dan dat je CPU temp? Die van mij is ook hier weer, veel warmer. Mijn Asus GF 3 wordt Idle 59° en Stressed 67°.
lol, de heatsink heeft er een tijdje niet goed op gezeten toen werd ie nog heter. 68° Idle en 88° (!) stessed! En alles liep nog stabiel! Dus over die temps hoef je je niet zorgen te maken denk ik.

En voor je HDD`s, tja, die liggen allemaal dicht bij elkaar dus de hitte kan niet echt weg. Dan is het niet zo gek dat die te heet worden...
Wat je zou kunnen doen is een extra rack erbij kopen die 1 van je HDD`s kan huizen. Een rack kan er 2 huizen, dus dan kan je om en om, 1 HDD, 1 leeg, 1 HDD enz. Dan kan de warmte veel beter weg. Eventueel kan je dan ook nog een HDD koeler erop zetten, probleem opgelost :)

Use the Search Luke...

Verwijderd

Ok
ik heb een idee:

Naar wat ik heb gezien komt dit ongeveer overeen met mn oude target kast.
vanvoor heb je daar 1 of 2 3.25" drive bays???
als je er 2 hebt dan gaat t wat ik bedoel, mits een hoop werk.
Ik weet dat je een beetj lui bent, maar als je t wilt oplossen zal je moeten gaan modden.

#1 Plaats je fdd in de bovenste plaats en je hdd een plaats lager
#2 neem dat rack van je kast af
#3 maak stalen plaatjes die je aan de buitenkant van je rack kunt bevestigen en die 25mm langer zijn.
#4 neem je front paneel afen meet uit waar je een gat moet maken voor je blow hole
#5 tussen je rack en de stalen plaat kun je een normale fan plaatsen. plaats dat ding en meet waar die begint en eindigt. zaag dat gat.
hang de boel goed vast en t probleem van je hdd is al opgelost

Van je proc
Zet er een andere (lees: beter cooler op)

Vid kaart:
maak je geen zorgen
de hoge temp is hier normaal
de oude vidkaart coolers die je boven je kaart moest steken werken hier goed op
en vervang de standaart cooler met een chrystal orb

Probleem is opgelost

Verwijderd

Antwoord is simpel, gewoon een nieuwe kast met wel plek voor meer koelers.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Maak gewoon gaten in de zijkand van je kast en bouw daar een 8cm fan achter die je op de cpu richt en nog een slot cooler onder de vga kaart en zet je hd's in de 3.5' brackets zit er veel meer lucht om heen en kun jer er ook zeer makkelijk fans kwijt.
Dar soort dingen het ik ook gedaan maar idel 50 is wel wat veel

Zo een in de deur van je kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/thumb/01150005.jpg
Maar je kunt er ook een uit een oude voeding halen.

Deze zetje dan op je hd's als ze in de 3,5' bays zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/titan%20hdd%20koelerxxl.jpg

En die kun je dan voor de hd.s plaatsen of zelf maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/011500182.jpg
Met een GF2MX heb je hier genoeg aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/blueorbp1.jpg
En met deze er bij kun je je vga kaart ram cooler + gewone ram :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/thermaltakememorypasive.jpg
je zou nu zelfs kunnen overclocken !!! :)

En voor je CPU zo iets:
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/volcano9.jpg
of deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/volcano7.jpg

Kijk nu ga je me dus niet vertellen dat je nix aan je cooling kan doen.
Het enige wat er nog bij kan is een slot cooler.
Dit kost wel wat geld maar het hoeft niet allemaal natuurlijk het zijn maar wat ideen.
Als je alles wat boven staat zou aanpassen heb je een cpu van rond de 40c stressd en een vga kaart die je ver kan overklocken je cpu ook mem van mobo is dan ook gecoold dus kan ook een wat hogere fsb gaan trekken Als je wilt oc'en natuurlijk :)

BIG PROBLEM ???

BIG SOLUTION !!!!
Met zo iets heb je nooit meer laste van hoge temps:
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/200x200_wk2.jpg
Maar die krijg je niet in je kast gepropt :) :) :) :) :) :)
Maar dat is dan wel het mooiste op de vapochill na :*)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1