Wachten met geheugen of nu kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Vleermuis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik zit eraan te denken om nog 128MB PC133 bij te kopen. Processor is een p3-667 Nu twijfel ik alleen enorm:
-Aan de ene kant is het geheugen nu hardstikke goedkoop, en 128MB extra (256 Totaal ) is wel mooi meegenomen.
-Aan de andere kant heb ik het probleem van een brak moederbord (Chaintech 6ATA2) met een _errug_ slechte memoryperformance. Deze zou ik het liefst binnenkort willen vervangen voor een mobo met DDR ondersteuning, en dan zit ik dus te koekeloeren met 256 MB SDRAM, waar ik dan waarschijnlijk niet veel mee kan. Het kan dan ook dat ik een mobo koop, met 2x 168pin SDR en 2x 184pin DDR, dan is het probleem opgelost, maar ik vraag me sterk af of er een dergelijk moederbord uitkomt voor de Pentium 3

Zal ik kopen of toch nog wachten en dan later een nieuw mobo en een reepje DDR scoren?

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:41

Exterazzo

Qeasy

Nou ik d8 zo, da geld voor geheugen kan je beter aan mij geven voor mijn nieuwe Duronnetje :D

Audentia

• Exterazzo
  • Laatst online: 20:41

Exterazzo

Qeasy

ff serieus: Ik zou wel gewoon geheugen kopen. Want DDR gaat heeeeeeel duur worden als het net uit is. Maar als je een mobo kan vinden met 2x SDRAM en 2x DDR dan zou ik gewoon SDRAM kopen, en dan heb je heel veel geluk :)

Audentia

Verwijderd

perf kun je opkrikken. is toch 133a chipset of niet?!

PaCKo

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Als je met win98 draait merk je niets tussen 128 en 256 MB.. Maar win2000 ruled met 256 MB

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

gewoon kopen joh wat kan jouw het bommen =]

maar ja klopt ik heb 288 mb intern en draai windows 98 en ik vind hem helemaal niet zo snel gaan

misschien goed ideetje om ME of 2000 te gaan draaien ?

• DarkHelmet
  • Laatst online: 15-08 17:11
Niet kopen, spaar dan liever voor nieuw mobo met DDR.
Prijzen zullen uiteraard in het begin hoog liggen, maar wel snel dalen.
En verschil van 256MB merk je niet met 128MB.
Check de review die er laatst van stond op tweakers.net
Alleen als je super 3D studio Max doet of mega grote databases bouwt of wat dan ook.
Of plaatjes van 52736752x3285628 tekent.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

door sparen voor een ddr bord!!!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Voor zover ik weet gaan er geen moederbordjes met ddr ondersteuning komen voor de pentium 3. Waarschijnlijk wel voor de pentium 4 en ieg voor de AMD processoren.
Dus als je je cpu niet wilt vervangen dan kan je net zo goed nu kopen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Pagina: 1