Toon posts:

Wat is een goede tv-kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een tv-kaart van de aldi. Echt een heel bagger ding. Mijn pc word er onstabiel door en in fullscreen mode heb je mega grote blokken. Daarom wil ik graag een nieuwe kopen.
Maar wat is nou eigenlijk een goede voor een laag prijsje? Ik wil in iedergeval scherp beeld in fullscreenmode en radio. Het gaat met niet om het capturen van tvbeeldjes.
Alvast bedankt!

groeten,

SCH@@REBIER

Verwijderd

Leadtek Winfast 2000XP voor 69€ is een heel goede koop. Inclusief afstandsbediening

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ik heb bij Norrod een PCTV gekocht van pinnacle, geweldig ding werkt perfect.. fullscreen (1024x768 hier) en cappen kan rechtstreeks naar VCD, SVCD, DVD en DVD Longplay :)
Je krijgt dr zelfs een afstandsbediening bij.. hiervoor had ik ook een PCTV kaart, maar dan een PCTV Rave, die zijn vreselijk... Misschien is de PCTV Pro btw iets voor jou, die kan nog net weer meer dan de gewone PCTV.

[ Voor 0% gewijzigd door m-m op 11-08-2002 20:45 . Reden: met linkje speciaal voor Moartn :+ ]

Verwijderd

Een goeie is eentje met perfecte software... Bijna al die goedkope kaartjes bevatten dezelfde decoderchips, dus maakt dat al niet veel meer uit... (je kan software onderling uitwisselen, zolang de decoderchip hetzelfde is. Op deze wijze heb ik uit een selectie van 30 verschillende drivers/proggies gewoon de beste genomen voor mijn BT848 based + Philips Tuner kaartje).

Overzichtje: http://www.vcdhelp.com/ca...mit2=Search&Search=Search

Grote blokken? Dan is het echt een baggerding, fullsized PAL is al zo groot - die paar % upscaling moet je niet gaan zien...!

Heb je dat ding toevallig in Preview modus ipv Overlay-modus draaien ofzo ? Dan heb je inderdaad compressieartifacts (en smearing/lage fps indien trage CPU).

Indien je hem echt wilt vervangen, dan is de Hauppauge WinTV FM wat voor je. Goede ondersteuning: software/drivers voor Win9x/NT/W2K/XP + Linux en zowel TV als Radio.

• OgWok
  • Laatst online: 14-08 09:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb nu een goedkope Terratec en die werkt prima. Software is ook OK. Capturen gaat redelijk, ook op een AMD XP 1800+.
Wat wel opvalt is dat al die kaartjes veel kosten en er zit bijna niks op. Dus de software maakt het schijnbaar duur. 60 euro vind ik ruim betaald.

Als de kabelboer nu ook nog zorgt voor een goed signaal, zijn we allemaal blij 8)7

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

OgWok schreef op 11 augustus 2002 @ 20:56:
Als de kabelboer nu ook nog zorgt voor een goed signaal, zijn we allemaal blij 8)7
Bij mij is dat wel in orde, maar ik merk wel dat als ik gewoon de S-video aansluiting gebruik en de ingebouwde tuner van mijn Videorecorder dat ik dan ineens 10 extra zenders ontvang en met een geweldige beeldkwaliteit heb.

(maar goed, ik heb hem niet om TV te kijken, maar om videobanden/camerabandjes naar (S)VCD/DivX te kunnen overzetten...)

Toch eens kijken naar een 1 richtings-hoogfrequentsperfilter om achter mijn kabelmodem te zetten (zou toch ingebouwd moeten zitten?)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Heeft zo'n TV-kaart toevallig een soort van ingebouwde versterker? Ik zit namelijk hier thuis op mijn kamer zo'n meter of 20 van de plek af waar de kabel het huis binnenkomt, en ik gebruik hier al radio. En er wordt ondertussen nog naar 3 TV's gesplitst, dus ik ben bang dat het signaal voor de TV kaart te zwak is. Of gaat dat wel ? (UPC Zuid-Gelderland).

Mother, will they like this song?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:48

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ik heb hiero nog wel een ingescande pcm test van tv kaarten liggen, heb ik al meer forumgebruikers plezier mee gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fam.vlamings/conclusie.jpg
de conclusie

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fam.vlamings/tabel.jpg
het overzicht

helaas staan de prijzen verspreid over het artikel, maar die zijn sowieso toch nie meer up to date

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

de specs zijn ook al out dated ik heb namelijk de PCTV en die is stereo en met afstandsbediening (zonder radio, dat klopt dan weer wel)

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 16:33:
de specs zijn ook al out dated ik heb namelijk de PCTV en die is stereo en met afstandsbediening (zonder radio, dat klopt dan weer wel)
ik heb ook een PCTV, maar volgens mij echt geen stereo.. hoe check ik dat?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Het geluid capturen en even openen in Steinberg Wavelab of een dergelijk programma. Dan moet je het iig kunnen zien :)

Mother, will they like this song?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:31

Sick Nick

Drop the top!

hier de pc tv pro van pinnacle met remote en alles erop en eraan (stereo tv/radio en teletekst en time-shift en noem t maar op)

Bevalt prima :) Ook van de composiet ingang capturen gaat perfect

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 16:33:
Moet dan wel de PCTV Pro zijn.. PCTV Rave zit geen afstandsbediening bij en daar hebben ze het over.. maar oke...

Verwijderd

m-m schreef op 12 augustus 2002 @ 17:42:
[...]
ik heb ook een PCTV, maar volgens mij echt geen stereo.. hoe check ik dat?
Luisteren :D

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:35

seninha

god's right foot

Ik heb thuis een Haupagge WinTvGo
Ik ben al een paar dagen bezig om een videoband van teletubies voor m;n kleine op CD te zetten maar dat gaat dus niet echt goed.
Ten eerste heb ik erg slecht beeld (ik heb een kabel van de video naar de TV-kaart).
Ten tweede gebruik ik Power VCR II , maar daar mee krijg ik alleen maar vastlopers. (in XP)

Iemand enig idee hoe ik deze twee problemen het beste kan oplossen. (bv kabels die de video ingaan uithalen , andere capture software) :?

iRacing Profile Flickr

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
ik heb een miro pctv pro maar die's al dik 2 jaar out. pinnacle (was vroeger miro dus) maakt nog wel leuke kaartjes.

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 11:54
ik twijfel eigenlijk tussen de cinergy 400 tv en die van leadtek
Pagina: 1