Tusl2 probs --> cpu voltage met celly-t

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:49
Ik heb al zolang ik een tualatin cellt heb problemen met cpu voltage

het probleem is dat deze vaak 1.08/1.1V is ipv de 1.475 welke default is voor mijn cpu

Dit is duidelijk merkbaar als de pc aangezet word, hij wil bijna nooit in eenmaal opstarten zonder eerst op 1000Mhz (default) gezet te worden in de bios
--> ik krijg dus gewoon een zwart scherm met de bekende beeps, waarna een reboot volstaat om het ding in "safe mode" te starten

Ik had dit een tijdje geleden ook constant en toen bleek dit aan de usb hub te liggen van mijn hercules gtxp (de isdn usb modem was een beetje te zwaar)

Nu heb ik deze hercules vervangen door een audigy sb1394 en opeens beginnen de probs weer

Nu weet ik dat er een paar topics hierover zijn, maar de search schijnt niet te werken :(

Het grappige is dat deze problemen zich dus voordoen met tualatin cellies (heb mijn cpu om bovenstaande al eens rma gestuurd, en na veel gedoe en andere gekregen die dezelfde klachten geeft)

Ik denk dan dat het aan de cpu ligt, maar net coppermine cellies geeft het mobo geen enkel probleem

oftewel wie weet een oplossing, want ik denk dat een andere cpu halen ook geen oplossing is, en ik wil toch graag fsb >133 omdat het performance verschil nu eenmaal duidelijk merkbaar is

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Bossie
Dit topic heb ik gevonden op asusboards.com, met exact hetzelfde probleem, en nog meer van dit op dit forum, maar nergens een oplossing

http://www.asusboards.com...476&highlight=%2Atusl2%2A]

conclusie --> mobo is gewoon evil :(

TLRnZ zit na te denken over een nieuwe celly of ecs mobo + xp1800

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Tja ik herinnner me je vorige topic nog. Maar een echte oplossing heb ik niet. Ik weet alleen dat ik zelf geen problemen heb.
Ik vind het een erg vreemd probleem: Je hebt eers een probleem ondat je iets op je usb hebt hangen en nu heb je een probleem met een insteek kaart. En die problemen zijn er niet met een Cu CPU (heb je dat zelf geprobeert?)
Welke versie van het PCB heb je? En heb je je moederbord al eens omgeruild/ laten testen. Want dit ljkt mij de enige constante in dit verhaal samen met je voeding.

• Bossie
nu komt de hele opsomming:
had eerst 150W psu is nu 300W
had eerst Hercules GTXP nu SB Audigy --> probleem met de herc was dat men isdn usb op het rack men 5V onder de toegestane waarden trok (en het rack was irritant als ik ging lannen)
had eerst 256MB Apacer is nu 2x128MB PC150 Mushkin

problemen ook met onboard sound/video ipv pci/agp
problemen ook zonder modem

Ik zie op asusboards.com hierover diverse topics meer geen enkele met een goed antwoord
ik heb ook iets gelezen over "cheap parts and fluctuating vcore"

Ik heb mijn celly-1000 ook al rma gestuurd naar powerline, ik kon eerst geen nieuwe cpu krijgen totdat ze de cpu op mijn advies op een tusl2-c hadden getest --> ook hun constanteerden het probleem en ik heb een nieuwe cpu gekregen

Met cu'mine is zelf geprobeerd (ik had ook een celly900 )

Ik zit er zelluf mede door asusboards.com eraan te denken om dit mobo te gaan in te ruilen
het enige probleem hierbij is dat de shop deze speciaal voor mij besteld heeft (ze leveren standaard geen asus) en ik bij de aankoop 3 weken op dit bordje moest wachten

De Tusl2-c is geen optie omdat ik een micro-atx case heb (misschien dat de shop iets met het prijsverschil kan doen)

Is er overigens ook een Micro variant van de Tuv4x :?

btw --> bord is pcb rev 1.03

• Bossie
ff kickje

tegenwoordig gaat het als volgt
pc aan --> beeeeeb beep beeeeep
power off --> reboot --> bios in safe mode --> cpu@default (1.08V vcore)
w2k starten --> loopt vast --> power off
als na de vastloper weer in de bios ga kan ik mijn cpu weer op 1400 zetten omdat de vcore dan wel op de juiste waarde staat (1.475)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al een BIOS update geprobeerd?
Misschien dat dit fenomeen is gefixt in de nieuwere BIOS'jes :)

• Bossie
ik heb al een bios update geprobeerd
11 final, 12.06 beta tm 13.01 ;)
en diverse tweakbiossen van www.x86-secret.com ofzo

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem alleen bij mij start mijn pc de eerste 2 dagen niet meer op. weet iemand hoe ik het kan verhelpen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 18:51:
Ik heb het zelfde probleem alleen bij mij start mijn pc de eerste 2 dagen niet meer op. weet iemand hoe ik het kan verhelpen?
Het is niet de bedoeling om oude topics omhoog te kicken.

Dit graag lezen eer je een topic opent en daarna mag je een nieuw topic openen met een goede topicstart. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 18-03-2003 08:07 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.