[DVD/SVHS] Kwaliteit van 't beeld.

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 08:26
Goede avond :).

Ik heb hier een discussie met mensen die dvd helemaal geweldig vinden. Het is natuurlijk mooi scherp beeld, dat is zeker zo, maar; Waar ik me bij dvd aan erger is dat 't vaak niet zo rustig aan mijn ogen is als super vhs bijvoorbeeld, ook bij water, blauwe lucht, zon en dat soort dingen stoor ik me aan die vlekken die je vaak ziet.

Ben ik de enige die dit opvalt? :P

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
jep schreef op 11 augustus 2002 @ 20:36:
Goede avond :).

Ik heb hier een discussie met mensen die dvd helemaal geweldig vinden. Het is natuurlijk mooi scherp beeld, dat is zeker zo, maar; Waar ik me bij dvd aan erger is dat 't vaak niet zo rustig aan mijn ogen is als super vhs bijvoorbeeld, ook bij water, blauwe lucht, zon en dat soort dingen stoor ik me aan die vlekken die je vaak ziet.

Ben ik de enige die dit opvalt? :P
Ja. :) :+

Ik vind DVD heel rustig aan de ogen. Die 'vlekken' vind ik niet irritant, zover je ze al ziet. :)

Verwijderd

eindelijk iemand die ze ziet :D hehe. met name onze marantz 3100 heeft er last van powerdvd al helemaal op de pc :(

M'n Onkyo dv-s555 anti-aliast ofzo, daar heb ik er met de RGB aansluiting op de Philips beneden niet tot echt amper last van. ligt met name aan de filters in de dvdspeler. alle marantzen hebben er last van zo'n beetje. Onkyo/Arcam/duurdere Sony's/HK spelers hebben er stukken minder last van

tis zelfs zow dat ik als ik me dvd-speler heb aangesloten via me tv-kaart ie nog steeds een beter beeld levert dan powerdvd :)

Verwijderd

Ik vindt de DVD weergave via de PC vaak ook erg tegenvallen, blokken en kleurproblemen zie je idd nogal eens, ook via de TV-out.
Met een standalone (Pioneer DV-343) is het DVD beeld wel duidelijk beter dan SVHS (recente panasonic)
Het beeld vindt ik zowiezo wel rustig, denk dat dat meer aan de tv/monitor ligt dan aan het opnamemedium.

Verwijderd

Wat ook voor de rustigheid van je beeld en met name de kleuren helpt is het aansluiten via RGB. de verbetering is net zo groot als van composite -> s-video. kleuren krijgen meer diepte is mijn ervaring

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

ligt eraan, dvd via pc is helemaal brak en vind ik eigenlijk helemaal geen optie. Misschien ligt het aan de configs die ik heb gezien, maar ik heb er VEEL gezien en nog nooit eentje die zo strak beeld gaf als de gemiddelde standalone dvd. Verder kan svhs heel makkelijk rustiger over komen dan dvd, dvd komt vaak wat harder en ruwer over. Vooral in zijn contrasten en grote kleurvlakken.

Laten we lekker link gaan doen...

Pagina: 1