Toon posts:

Filter voor subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een subje gebouwd. Het geluid klinkt op zich goed maar er komt nog iets te veel frequenties uit. Ik heb er wel een filter tussenhangen maar deze laat te veel door om mijn speakertje echt een sub te noemen. Moet ik echt een ander filter halen of kan ik deze aanpassen. Electronica onderdelen zat hier namelijk en ik wil het liefste er geen geld aan uit geven. Bij voorbaat dank.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
Kan je iets meer info geven?

Waar gebruik je die sub? (auto, huis)
"iets teveel frequenties" bedoel je dat er niet steil genoeg gefilterd wordt?
wat voor filter heb je nu? actief of passief?
Wat voor onderdelen heb je nog liggen?

Probeer even zoveel info te geven, dat we ook daadwerkelijk je vraag kunnen beantwoorden

Verwijderd

Topicstarter
Lampje schreef op 11 augustus 2002 @ 20:26:
Kan je iets meer info geven?

Waar gebruik je die sub? (auto, huis)
- Thuis
"iets teveel frequenties" bedoel je dat er niet steil genoeg gefilterd wordt?
- er komen frequenties uit die ver boven het sub bereik zijn.
wat voor filter heb je nu? actief of passief?
- Hoe kan ik dit zien ?? het filter heeft geen losse voeding als je dit bedoeld.
Wat voor onderdelen heb je nog liggen?
- van alles condensatoren in vele soorten en maten dit zelfde geld voor weerstanden en voor nog meer onderdelen.
alvast bedankt voor de reactie trouwens.

Probeer even zoveel info te geven, dat we ook daadwerkelijk je vraag kunnen beantwoorden

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ???

Verwijderd

nou wat voor een sub is het zonder info kunnen we niks, wattage ect

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 20:48:
nou wat voor een sub is het zonder info kunnen we niks, wattage ect
Het is een low budget sub gaarne geen commentaar over de merkeuze. want deze sub heeft me niks gekost tot nu toe.

Het is een marquant 8" speaker 40-5000hz. 200watt/8ohm . 94db .
Er hangt aan een supertech 4x100 watt versterker. 1 kanaal gebruikt voor de subwoofer.
de behuizing is tussen de 16 en 18 liter. dit is inderdaad niet zo groot maar hier is express voor gekozen wegens ruimtegebrek . ik hoop zo genoeg info gegeven te hebben.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

nou als eerste vraag is misschien wel.. is het een passieve of active sub...

want dan praat je al over heel andere filter dimensionering...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

ja dat is wel genoeg zit er geen filter in de versterker. en kun je hem niet bruggen dan gaat ie veel harder.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 20:54:
ja dat is wel genoeg zit er geen filter in de versterker. en kun je hem niet bruggen dan gaat ie veel harder.
als je hem wil bruggen dan moet je toch de linker en rechter uitgang met elkaar verbinden ??? heb ik nog niet geprobeerd. kan dit kwaad ??? en er zit helaas geen filter in de versterker.

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

probeer een 24dB/octaaf filter te maken met een kantelfreq van om en nabij de 100 tot 150 hz moet goed te doen zijn met wat losse electronica

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Verwijderd

Topicstarter
guidooo schreef op 11 augustus 2002 @ 20:56:
probeer een 24dB/octaaf filter te maken met een kantelfreq van om en nabij de 100 tot 150 hz moet goed te doen zijn met wat losse electronica
Heb je een schema voor me ?? ik ben verder nochal een leek op dat deel van het audiogebied.

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

http://home.planet.nl/~bertjes/filternl.html

kijk hier maar es, is bedoeld voor in de auto maar is goed thuis toepasbaar,
staan tekeningen bij en je kan je onderdelen laten uitrekenen

succes

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info. ik ga noch ff kijken of ik het makkelijk genoeg vind of dat ik toch maar een filter ga kopen . nogmaals zeer bedankt voor de info.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

zou je mij ook kunnen vertellen hoe het klinkt.
of het uberhaut klinkt wil ook zo iets met low budget in me auto bouwen, ik hou van hardhouse van mijn hoeven de spetters er niet af te vliegen maar gewoon als het maar een beetje klinkt met SuperTech booster en marquant boxen.
alvast bedankt.
Pagina: 1