Welke? speaker en versterker set

Pagina: 1
Acties:
  • 433 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 11:26

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Ik heb thuis een tv pc etc op een aude erres versterken, 80 watt met een 600 watt el cheapo marathon woofer en nog meer van die goedkope oplossingen.
nu ben ik het zat, wil helder geluid dus een geheel nieuwe set.

er hoeft geen cd / tuner of van dat soort ongein bij... alleen een (surround?) versterken met lieft bijgeleverde speakers met woofer...

Welke merken worden door jullie aanbevolen?
en natuurlijk gewoon de midden klasse verstekers.. ben slechts student :)

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Je moet van dat hele watt gebeuren af... Kan ik hieruit opmaken dat je een Home Cinema systeem wilt? of HiFi? :/

HiFi:
NAD C320 of C350
Rotel RA02
Marantz PM7000

HC:
Marantz SR5200
Onkyo 595
Yamaha 630

Speakers
Chario Syntar serie
B&W 600 serie

Dit is alleen maar om je een beetje een indicatie te geven.
het belangrijkste ga eerst in de winkel luisteren voordat je wat koopt

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Kom eerst een met een budget.....

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

Je moet idd dat watt gebeuren afleren :/

ik zou zeggen neem rustig de tijd haast je er neit bij want dan hebje gegarandeerd een miskoop :) Leuke combo waar je opzich wel naar kan kijken is een redelijke Rotel Ampje met B&W 603 ( ofsow ) :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Probeer ergens een setje B&W DM2a op de kop te tikken. Ik weet zeker dat die nog wel ergens bij iemand op zolder staan. Ik heb ze nu zelf ook op mijn kamer staan, en man-o-man wat een geluidje :P Ik vind het zelf echt geweldige dingen. Ze zitten overigens aangesloten op een NAD C350, en ik vind dat een geweldige combi. Het neutrale van de NAD, met het volle van B&W!

Mother, will they like this song?

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
hmmz toch even wat rondkijken dus... ik denk aan een bedrag van 700 euro ofzo...
gaat idd om kwaliteit van het geluid niet kwantiteit :)
Dan bedoel ik home cinema toch?
zag in de wehkamp etc van die setjes inc. DVD speler, is misschien ook wel leuk erbij.
JVC is dat trouwens wat? weet dat B&W erg leuk is maar aan de andere kant erg duur idd.

FF bij 2e handjes kijken vanavond

Verwijderd

PsychoRealm schreef op 11 augustus 2002 @ 21:57:

HiFi:
NAD C320 of C350
Rotel RA02
Marantz PM7000

HC:
Marantz SR5200
Onkyo 595
Yamaha 630

Speakers
Chario Syntar serie
B&W 600 serie
ff ander lijstje maken ;) alleen de onkyo en marantz zijn al 700 euro. denk dat tie beter een stereo installatie kan halen met een leuke marantz stereo amp of de NAD C320(of was t nou de 240 ofzo, ze hadden er 1 bij de hobo in de aanbieding voor 300) met bv een paar leuke kef q1's of chario's. weet niet wat b&w kost...

maar ga gewoon luisteren en stel samen wat JIJ wil. en luister iig via source direct optie. geeft een eerlijkere vergelijking. thuis kan je iig nog wat extra hoog/laag toevoegen, maar doe in de winkel luisterem via de source-direct optie.

Mijn keus in dit budget maar das echt persoonlijk zou een leuke NAD stereo amp zijn met een stel KEF Q1's

en staar je niet blind op wattages. een marantz met 30 watt @ 8ohm gooit er meer uit dan creative setjes van 67watt rms ofzo. niet op letten
-Nexus schreef op 12 augustus 2002 @ 10:49:
hmmz toch even wat rondkijken dus... ik denk aan een bedrag van 700 euro ofzo...
gaat idd om kwaliteit van het geluid niet kwantiteit :)
Dan bedoel ik home cinema toch?
zag in de wehkamp etc van die setjes inc. DVD speler, is misschien ook wel leuk erbij.
JVC is dat trouwens wat? weet dat B&W erg leuk is maar aan de andere kant erg duur idd.

FF bij 2e handjes kijken vanavond
als je kwaliteit wilt neem dan niet zo'n setje met dvd/amp in 1. je wilt kwaliteit dan niet zoiets nemen. zowieso klinken sub/sat setten minder dan een stel mooie stereospeakers en een set als dees zal een compleet compromis worden. niet al te goede dvd speler, amp is niet super en de boxen zijn meestal sub/sat systemen. niet mijn keuze maar das ook persoonlijk al denk ik dat de meerderheid in de avh wat dat betreft het met me eens zal zijn. gewone speakers verkiezen boven sub/sats

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Denon + Kef ?

Wil je wel of niet surround? Voor die 700 ¤ af te raden, dan kan je beter voor goede stereo gaan (of een surround versterker kopen, die eerst in stereo gebruiken en later nog een paar speakers hieraan toevoegen.)

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

eNaSnI schreef op 12 augustus 2002 @ 11:41:
Denon + Kef ?

Wil je wel of niet surround? Voor die 700 ¤ af te raden, dan kan je beter voor goede stereo gaan (of een surround versterker kopen, die eerst in stereo gebruiken en later nog een paar speakers hieraan toevoegen.)
niet echt een goede combi imho. die KEF's hebben een prachtig geluid met name het hoog is erug goed. De Denon geeft daarentegen een zwaar laag mee, ik vind Denon zelfs bij het bonkende af. NOFI! het is een kwestie van smaak. maar KEF produceert een ietwat koel maar uitermate mooi geluid, terwijl de Denon ERG warm klinkt. marantz is dan een mooie tussenstap of wat ik al zei een NAD stereoamp met die KEF's geeft werkelijk een subliem geluid(op deze combi heb ik ze nl. beluisterd. de NAD stereo amp geeft in stereo zelfs nog een iets beter geluid dan me Onkyo 595 dolby amp).

o ja en de prijzen:
KEF Q1, 225 ps advies. zeg maar 200 dat je ze meekrijgt
NAD (weet het type alleen niet meer precies :( ) was 300. dan zit je aardig in debuurt van je 700 euro budget

Idd voor dit geld geen Dolby set kopen, dan heb je niet al te best spul wat ik al zei..mooie amp met stel goede stereospeakers is het beste naar mijn mening
edit ff quote aangepast. me voorganger ook gedaan :)

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
goed... maar ik wil wel een surround setje eigenl... dus het beste even doorsparen dan maar???

• DBA907
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 11:33:
[...]

ff ander lijstje maken ;)
ja hij had zn budget nog niet gegeven, ik ging er namelijk niet vanuit dat hij een kwaliteit home cinema set wilt zonder een dergelijke AV receiver die ik in me lijstje had genoemd.

• DBA907
voor 700 euro...

Marantz SR4200 AV receiver
KEF Q1 of
B&W 303 of
B&W 601 of
Chario Syntar 100/200
oid

en dan later de center en rear speakers kopen

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
PsychoRealm schreef op 12 augustus 2002 @ 12:15:
voor 700 euro...

KEF Q1 of
B&W 303 of
B&W 601 of
Chario Syntar 100/200
oid

Perfect!!! :)
Afbeeldingslocatie: http://a.r.tv.com/cnet.1d/i/ce/ps/440/7052167_440_1.gif

Nou nog ff luisteren hoe dat gaat klinken.. bij staffhorst ofzo!
dank jullie voor het meedenken!!!

Verwijderd

PsychoRealm schreef op 12 augustus 2002 @ 12:15:
voor 700 euro...

KEF Q1 of
B&W 303 of
B&W 601 of
Chario Syntar 100/200
oid

volgende keer ff edit knop gebruiken :)

Maar die 4200 klinkt imho niet superrrrr. Beter een leuke stereo amp en stel goede boxen nu al... zal ten alle tijden beter klinken

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
hmmz... :) maar dat idee van de rear speaker later halen is wel goed!
specs van de marantz:
AV-receiver met programmeerbare afstandsbediening. 5 x70 w eff. Bij 8 ohm. Dolby Digital, DTS en ProLogic decoders.

Verwijderd

-Nexus schreef op 12 augustus 2002 @ 12:22:
hmmz... :) maar dat idee van de rear speaker later halen is wel goed!
het is een mening staar je daar niet blind op. ga zelf luisteren! geluid is gewoon persoonlijk!

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
ja weet ik, maar de markt is zo onwijs groot dat ik wel een richtlijn nodig heb...
maar je hebt gelijk...

what about:

Sony STR-DE485

Dolby Prologic AV-receiver. 5 x 80 w. 5 audio inputs, 1 x subwoofer out. Met RDS-EON tuner.

cataloguspr ¤334,00

Is dit btw surround?

• criticaljoe
  • Laatst online: 19-01 21:36
Waarom ook niet even in de tweedehands hoek kijken? www.marktplaats.nl kom je toch wel errug leuke dingen tegen.....

wat nou, sig..........

Verwijderd

wil je perse surround dat is de eerste vraag die je jezelf moet stellen. uit je vraag begrijp ik dat je nog niet helemaal thuis bent in de versterker wereld ;) . maar ga dat eerst es na en dan kunnen we een goed antwoord geven

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Ik ben nml nogal een film fanaat, bezit veel divx en ben geabonneerd op kiosk en canal +
alleen mijn geluid is verschikkelijk.
wil dus later ook nog uitbreiden met DVD.
minimaal 5.1 surround met actieve sub.
versterker met afstandsbediening :+ (heb ik nu nog niet)

Beetje power wel gewenst heb een vrijstaand huis...

BTW best wel nieuw in de versterker wereld. dit setje bezit ik al vanaf mijn 12e ofzo :)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
beluister ook eens Tannoy mercury mx speakers.
www.tannoy.com

ik ga btw straks beluisteren (als het kan) ik post m'n ervaringen wel :)

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
deze past mooi bij mijn tv.
zouden jullie ff willen kijken wat jullie er van vinden. ik ga natuurlijk zelf even naar het geluid luisteren. maar of de specs de 600 euro waard zijn...
geen nood ik luister wel naar jullie suggesties, maar kwam deze ook tegen bij mijn eigen search

Features

Compatible with DVD-video, CD, SVCD, VCD, CDR/RW, MP3(CD-R/RW) Front/Surround/Centre: 35W x5, 6ohms at 1Khz, with 10% THD; Surround: 60W, 3 ohms at 100Hz, with 10% THD
Dolby Digital/DTS decorder built-in
Dolby Pro Logic
Video outputs: Component/S-Video/Composite

Centre Unit

DSP (2-channel sources): THEATER/LIVE CLUB/DANCE CLUB/HALL/PAVILION
96KHz/24-bit audio D/A converter
10-bit/54MHz video D/A converter
ZOOM Play (4X)
Multi-brand TV and JVC VCR remote control unit
On-Screen Language (English/Chinese/Spanish)
PAL/NTSC compatible
20 FM and 10 AM station presets

Satellite/Centre Speakers
7 cm x 4 cm full-range bass-reflex
Magnetically shielded

Subwoofer
20 cm bass-reflex subwoofer

[b] Specifications [/b]

Centre Unit
Video Section
Horizontal Resolution: 480 Lines
Output Level: Component - Y 1.0Vp-p/75 ohms
-Pb/Pr 0.7Vp-p/75 ohms
S-Video - Y 1.0Vp-p/75 ohms
-C 0.286Vp-p/75 ohms
Composite 1.0Vp-p/75 ohms
Dimensions (W X H X D): 350 x 80 x 300mm
Mass: 6.3kg

Power Subwoofer
Speaker: 20cm, Bass-Reflex
Frequency Range: 25Hz ~ 200Hz
Dimensions (W X H X D): 219 X 324 X 320mm
Mass: 6.2kg

Satellite/Centre Speakers
Speaker: 7cm x 4cm, Bass-Reflex, Magnetically Shielded
Power Handling Capacity: 35W
Frequency Range: Satellite 90Hz ~ 20KHz
Centre 90Hz ~ 20KHz
Dimensions (W X H X D): Satellite 65 x 144 x 105mm
Centre 143 x 67 x 106mm
Mass:
Sattellite 420g
Centre 420g

Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.com.sg/HiFi/images/tha5.jpg

• DBA907
-Nexus schreef op 12 augustus 2002 @ 13:27:
deze past mooi bij mijn tv.
zouden jullie ff willen kijken wat jullie er van vinden. ik ga natuurlijk zelf even naar het geluid luisteren. maar of de specs de 600 euro waard zijn...
geen nood ik luister wel naar jullie suggesties, maar kwam deze ook tegen bij mijn eigen search
die dvd/versterker/speakers in 1 setjes hebben echt niet de kwaliteit van een losse AV receiver en DVD speler en goeie speakers.

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
zoals jullie al zeiden.... ok! maar ik ga wel ff vergelijken want het ziet er iig erg strak uit :9~
Wil niet dwars overkomen _/-\o_ maar toch wat vragen over de JVC set!
Video: is DVD wel
Horizontal Resolution: 480 Lines
--------------------------------------------------------------------------------------
Front/Surround/Centre: 35W x5, 6ohms at 1Khz, with 10% THD; Surround: 60W, 3 ohms at 100Hz, with 10% THD
hoezo 6 ohm? is dit voordeel of nadeel of maakt het niet uit?
en wat betekent THD?
die 60 W zijn niet RMS ... is RMS delen door 2 of is dat variabel aan de speaker?

Verwijderd

tis op elkaar afgestemd dus dat maakt niet uit

de zoveelste keer: let niet op wattages
THD hmmm komt nix in me op.
die dvdspeler is standaard verwacht er geen wonderen van

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
THD betekent "totale harmonische vervorming" [total harmonic distortion], een specificatie die alom als maatstaf voor de kwaliteit van een versterker gehanteerd wordt door onervaren consumenten (maakt u geen zorgen als u dat ook heeft gedaan; eerder: wie heeft het niet gedaan, voordat zijn of haar kennis over dit onderwerp daagde?) Hoe lager de THD-waarde, des te beter de versterker werd geacht te zijn. Dit bracht elektronikagiganten ertoe om produkten op de markt te brengen met snel kleiner wordende THD-waardes. Het werd uiteindelijk een wedstrijd om te zien welk merk de meeste nullen achter de komma had bij de THD-specificatie (we hebben het over bijvoorbeeld 0,001% THD). Veel consumenten kochten hun receivers of versterkers uitsluitend op basis van deze specificatie.

Verwijderd

tjah kijk kan ik niet nameten :) losse componenten :)

Maar eh vergelijk die sets met muziek, in stereo afgespeeld met source direct aan.....stap nadat je deze set hebt gehoord ff een hifi winkel in en laat jezelf een leuke combi in dezelfde prijsklasse beluisteren. probeer die KÉF's met name eens!

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
ik denk dat ik (als dat mag, zal toch wel) een hardhouse cdtje ofzo meeneem en die op de sets uitprobeer
Source direct is dat gewoon zonder presets of andere prullaria aan? EQ op 0 zegmaar?

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
anyway thanx voor de info, zet za / zo mijn bevindingen van de audiowereld wel ff in deze topic

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:10
ik heb hier thuis zelfde staan als de de485 van sony
heel mooi ding lekker geluidje heb hem inc pascal speakers 80 watt en sub www.hermeselectronics.nl zoek maar eens op 740s ik heb hier de htddw 740s set staan 550 euro inc mooie speakers

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
is wel wijs jah... vind hem niet zo heel mooi maar dat maakt op zich niet zo heel veel uit!
(scheelt het echt zo veel, met of zonder DVD?) maargoed zal er kritisch naar kijken zaterdag

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
ik ga denk ik voor deze?????.. let wel ik weet niet hoe ie klinkt... mensen die hem hebben

[ Voor 0% gewijzigd door -Nexus op 13-08-2002 10:33 . Reden: linkje! ]

Verwijderd

-Nexus schreef op 12 augustus 2002 @ 12:38:
Ik ben nml nogal een film fanaat, bezit veel divx en ben geabonneerd op kiosk en canal +
hmmmz volgens mij hebben divx geen suround maare stereo d8 ik.
ik heb thuis het creative setje dtt 3500 en ben er zeer tevreden over (je hebt en verserker er bij met afstandsbedining 4 8 watt speakers 1 10 wat frontsteaker en een 30 watt sub.
je zou denken dat hij niet hard kan maar hij trekt mijn vaders stereo er dik uit endat is een 160 watt boxen.;)

• DaTimMan
hier stond veel onzin wat al gepost was.. ben nog nie helemaal wakker

• Sjaakman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03-2021
-Nexus schreef op 12 augustus 2002 @ 15:28:
ik denk dat ik (als dat mag, zal toch wel) een hardhouse cdtje ofzo meeneem en die op de sets uitprobeer
Is wel gebruikelijk ja.
Neem muziek mee waarvan je weet hoe het klinkt, of waarvan je weet hoe jij wilt dat het zou moeten klinken.

Ik neem aan dat je niet alleen maar hardhouse draait, dus neem ook een rustig muzakje mee, en luister daar naar op een laag volume.
Als het een goede set is klinkt 'ie ook dan nog goed.
Source direct is dat gewoon zonder presets of andere prullaria aan? EQ op 0 zegmaar?
De "bass" en "treble" knoppen en eventuele EQ worden dan ge-bypassed ja.

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33

M2B

Als je goede speakers wil die niet zo duur zijn moet je is kijken naar Mission of Magnat zijn lang niet zo duur als B&W, de magnat speakers kun je gewoon vol openzetten zonder dat je ze opblaast of vals maakt, is dus echt goede kwaliteit. Of je koopt gewoon de duurste b&w speakers en je bent gewoon een paar ton lichter :D

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

Die JVC setje is best baggen , duurt altijd wel 12 seconden voordat die laatje open gaat :| ent geluid is echt uberbagger eiglijk .... doe mij maar gewoon zelf samengestelde setje :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Sjaakman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03-2021
-Nexus schreef op 13 augustus 2002 @ 10:31:
ik ga denk ik voor deze?????.. let wel ik weet niet hoe ie klinkt... mensen die hem hebben
Als ik zo onbeleefd kan/mag zijn...
Een set met van die satelliet-speakers moet je pas kopen op het moment dat blijkt dat je getrouwd bent met een hele lastige vrouw, die continu zit te zaniken over die grote kasten (speakers dus) in de huiskamer.

Speciaal voor dat soort mensen zijn de setjes met miniatuurspeakers in het leven geroepen.
Qua geluid... Ik heb er een aantal mogen "bewonderen", maar ze halen het niet (lees: nooit) bij "echte speakers".

Een reden om het toch wel te doen zou kunnen zijn dat je echt wreed ruimtegebrek hebt, en "gewone" speakers niet kwijt kunt.

Nog iets...
ALLE laag komt uit die subwoofer, want uit zo'n satelliet-speakertje komt echt geen laag.

Voor het hele lage laag maakt dat niet uit. Dat is namelijk niet richtingsgevoelig.
Maar als er (in een film of in muziek) effecten zijn die met het hogere laag spelen, waarbij je wel kan merken uit welke hoek het komt, merk je daar niks van.
Alle laag komt uit die baskast.

Overigens vraag ik me ook altijd af waar de MID bij dit soort speakersets is gebleven...

• M2B

M2B

Mary Wana schreef op 13 augustus 2002 @ 10:59:
Die JVC setje is best baggen , duurt altijd wel 12 seconden voordat die laatje open gaat :| ent geluid is echt uberbagger eiglijk .... doe mij maar gewoon zelf samengestelde setje :)
Setjes met Losse componenten zijn in de meeste gevallen een stuk beter als alles in zo'n klein kastje gefrot.
:y)

• DBA907
Mary Wana schreef op 13 augustus 2002 @ 10:59:
Dat hebben we al wel 10 keer gezegd :+

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 10:34
TheLunatic schreef op 11 augustus 2002 @ 22:31:
Probeer ergens een setje B&W DM2a op de kop te tikken. Ik weet zeker dat die nog wel ergens bij iemand op zolder staan. Ik heb ze nu zelf ook op mijn kamer staan, en man-o-man wat een geluidje :P Ik vind het zelf echt geweldige dingen. Ze zitten overigens aangesloten op een NAD C350, en ik vind dat een geweldige combi. Het neutrale van de NAD, met het volle van B&W!
* Munchkin agrees. Ik heb die boxen ook, heel fijn geluid! En tweedehans niet al te duur (ik heb destijds 400,- / paar betaald). Ik ben echter nog wel ook zoek naar een center, die beter bij die b&w speakers past dan de mb-quart die ik nu heb. Wellicht dat je mij iets kunt aanraden, thelunatic?

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
pff jah had net iemand (een kennis) gesproken over deze zaak.. hij verkoop alleen de beste spullen die niet voor de gewone mens te koop zijn.
Hij zegt dat zo'n standaart huistuin en keuken home cinema setje best te doen moet zijn, alleen mis je een groot deel van je mid geluid. DVD in zo'n apparaat zou prima zijn. zolang er maar DTS en prologic etc op zit klinken ze allemaal prima. Pas als je gaat vergelijken gaat het geld kosten :)
verder had ie te vertellen dat je nooit in audiozaken moet gaan informeren, het gebeurt vaak zat dat het advies wordt afgestemd op de hoeveelheid in het magazijn.

dus met die JVC is niets mis. alleen als de DVD kapot gaat heb je een loos laatje erin, en een groot nadeel is dat er geen speaker uitgang op zit.... verder gaf ie als advies dat je zo groot mogenlijke speakers moet kopen, om zoveel mogenlijk van dat blikkerige af te zijn. (als je over setjes praat dan he!!!)

[ Voor 0% gewijzigd door -Nexus op 13-08-2002 19:50 . Reden: typo'S ]

• uVo494
  • Laatst online: 17-12-2025

uVo494

................

Ik werk in een zaak waar dit soort DVD-kitjes verkocht worden. Ik ze allemaal gehoord en ze klinken allemaal ruk! Er zijn 2 setjes die er echter wel uitspringen kwa (?) geluid:
- Pioneer 444 set (losse componenten!) a €900,-
-Samsung (ja,echt) HTDL100 a €500,-
Alle setjes die ik gehoord heb van Sony,JVC (op de duurste na), Philips e.d. kan ik eigenlijk alleen afraden.
Voor een bedrag van €700 zou ik echt als eerste een dts versterker kopen met 2 speakers en dan later de overige speakers er kopen. Kijk ook eens bij de occasions ( www.studio107.nl bijvoorbeeld)

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
eeuuh ik heb een keus gemaakt... sorry uVo (je hoort me wel weer als ik een ontevreden klant ben :P ) 112AL
heb je deze ook getest???
voldoet aan mijn eisen nml

• M2B

M2B

is al een vooruitgang losse componenten :D

• M2B

M2B

is al een vooruitgang losse componenten :D

• DaTimMan
ziet er zeker gelikt uit

• uVo494
  • Laatst online: 17-12-2025

uVo494

................

Die set heb ik ook getest en die komt er ook wel goed uit, maar lag deze niet boven het budget van €700,-????

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
gheghe ja idd... ik leer wel uiteindelijk :)
ja en helaas boven budget.. maar dit valt wel te financieren

Verwijderd

Let wel eff op dat je ze optisch aansluit ( Reciever en DvD ) anders heb je geen DTS...... tenzij ze het niet ondersteunen uiteraard.

Optisch is zowie zo beter

Verwijderd

-Nexus schreef op 13 augustus 2002 @ 22:15:
eeuuh ik heb een keus gemaakt... sorry uVo (je hoort me wel weer als ik een ontevreden klant ben :P ) 112AL
heb je deze ook getest???
voldoet aan mijn eisen nml
Is wel leuk setje......heb ik ook in de zaak staan....... alleen de POWER van z'n setje is niet MEGA.......

Dus kheb liever andere subwoover,speakers erop aan

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
ooh dat zou minder zijn... dus muziek erop is niet te doen?

reactie op het iets minder slimme kieskeurig.nl (maar toch)
Echt een geweldige set, qua design en zeker niet te vergeten het fantastische geluid. Heb eerst een jbl gehad maar heb hem maar dezelfde dag teruggebracht en geruild voor deze, een wereld van verschil moet ik eerlijk zeggen. Ik ben er zeer tevreden mee en de kleine subwoofer levert goede prestaties.
Dat zou misschien een oude vent kunnen zijn die keihard mozart wilt luisteren :P
maar kan ik hier house op draaien? met een beetje decibel?
mijn kamer is 225 m2

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
:?
Afbeeldingslocatie: http://www.whatvideotv.com/testbench/HomeCinemaSystems/JVC/JVCCinema100_rear.jpg

Verwijderd

-Nexus schreef op 14 augustus 2002 @ 08:36:
ooh dat zou minder zijn... dus muziek erop is niet te doen?

reactie op het iets minder slimme kieskeurig.nl (maar toch)

[...]

Dat zou misschien een oude vent kunnen zijn die keihard mozart wilt luisteren :P
maar kan ik hier house op draaien? met een beetje decibel?
mijn kamer is 225 m2
Tuurlijk kan dat wel......... ligt eraan wat je eisen zijn......

ik geef je 1 tip....... ga met een goeie CD naar een audio/video winkel......( waar dat setje staat ).

Vraag of hij er eff in mag ( mag meestal wel........tzou wel een KUT zaak zijn als dat niet zo was ).

En luister ( en mischien huiver ).............

Maar persoonlijk.........zal ik er een andere soort speakers en subwoover op doen.

PS : ik weet niet zo 123 uit mijn hoofd hoeveel Output Wattage ie heeft....

edit:

Stereo: 2 x 60 W, 8 ohm, 1 kHz (DIN); surround: 5 x 60 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD

Kijk zie je dat ik bedoel ik...........Prut versterker voor GOEIE en HARDE muziek. ( mijn eisen...........ze zijn uiteraard per persoon verschilledn ).

Mijn visie erop......... leuk voor de tv......... maar niet voor ECHT POWER ( muziek met name ).

Khoop dat je hier wat mee kan......anders kom een X langs in de zaak ( Winschoten ........ Prov. Groningen, EP:Herman Kamp..........ask for René ).

• DBA907
"clip speaker terminals" *shivers*

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
Neem zo'n jvc setje absoluut niet voor muziek!
Muziek klinkt gewoon beter door 2 goeie stereo speakers als 2 satelieten.

Ik heb pas geleden 2 b&w 601's en kef cresta1's vergeleken met 2 KEF 2005 satelieten. Nou dat verschil merk je wel. Klonk naar mijn mening echt blikkerig die 2 satelieten. En dit zijn niet de minste satelieten (5.1 setup voor 1200 euro).

Muziek met een sub beluisteren stort ook. De bas komt dan uit een andere hoek en dat luistert niet prettig.

Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe instalatie en ga het anders aanpakken.
Ik koop gewoon 2 goeie Front luidsprekers en een goeie surroundversterker. Daar klinken fims ook best lekker op! later koop ik daar rear/center speakers bij.

en nog iets wat ik te horen heb gekregen bij hifi winkels is, dat een surround setje altijd beter klinkt met het beeld erbij. je concentreerd je dan namelijk ook op het beeld wat je automatisch doet als er een filmpje wordt aangezet in een hifi zaak. Pas wanneer het beeld uit wordt gezet concentreer je je meer op het geluid en kan het een stuk minder zijn.

Mijn keus is gevallen op B&w 601 s3 (169 ps) speakers. versterker/receiver ben ik nog niet uit.

succes ermee.

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/601_Sorr_LStyle_Patio.jpg
het super mooie uiterlijk van de b&w 600 serie!
Pagina: 1