• Marici
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
hoi,

heeft iemand ervaring met een van deze twee cameraatjes? de l'espion of de l'esprit?

ik ben op zoek naar een goedkope camera om fun-foto-s mee te maken, het is dus niet de bedoeling echte kwalitieitsfoto's te gaan maken :)
toch zou ik het fijn vinden wat gebruikerservaringen te horen, omdat ik nou ook weer niet van plan ben 65 euro aan bagger uit te gaan geven....

marici

l'espion: hxxp://www.digitaldreamco.com/nl/espion.html

l'esprit: hxxp://www.digitaldreamco.com/nl/esprit.html

• Scurra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Hmmm..de l'esprit kende ik niet, maar das blijkbaar de l'espion in een design-jasje.

Tja, ik noem het bagger. Met maar 352 x 288-plaatjes schiet je niet echt veel op. Daarbij zijn die plaatjes ook nog eens van walgelijke kwaliteit, beetje het niveau van een goedkope webcam. Zie voorbeelden op: http://www.kwark.org/Gfx/2002/Espion/

Oftewel: ik zou hem niet kopen, heb ik ook niet gedaan :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Marici schreef op 11 augustus 2002 @ 20:14:
omdat ik nou ook weer niet van plan ben 65 euro aan bagger uit te gaan geven....
Dan moet je het niet doen, de resolutie van die dingen is gewoon veel te laag.

Voor een beetje meer heb je een hele kleine camera Logitech die veel beter foto's maakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/157.gif

Een kleine Casio is ook een leuke optie omdat die ook een LCD scherm en flitser heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.casio.com/images/d/EX-S1_ab2.jpg

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Marici
bedankt voor de replies!
ik heb de prijzen even opgezocht, de logitech komt volgens de prizewatch gemiddeld op 150 euro, de casio begint bij 300! de espion en esprit zijn tussen de 60 en 70 euro... dat vind ik dus een flink prijsverschil...en op de gelinkte site, vind ik de foto's niet eens van zo'n heel erg slechte kwaliteit :)

iemand anders nog ideetjes/suggesties/tips?

marici

Verwijderd

minolta dimage f100?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Canon Eos D60? |:(

Als je de foto's van de l'espion goed vind dan houd ik je niet tegen om hem te kopen. Je wete nu tenminste wat je kan verwachten.

Let er wel op dat je dus niet zo'n website/Cu2 kunt maken van jij en je vrienden tijdens het uitgaan met brakke foto's (je kent die homepages wel) omdat er geen flitser opzit en goedkope digitale camera's VEEL licht nodig hebben, binnenshuis wordt de kwaliteit al twijfelachtig.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

800¤
ik heb m prima kwaliteit heel prima :)

maar reken er nog gp powerbank bat. bij
en min. 64mb geheugen

Imperfectionist.

• Scurra
  • Niet online
Ra5a, heb je de rest van 't topic nog gelezen voor je repliede?

Om maar ff duidelijk te maken wat Johnny64 bedoelt moet je maar eens deze foto's bekijken: http://www.cs.ncl.ac.uk/p...rmal/espionpics/gal1.html voor een aantal indoor-foto's.

Nog een aantal voorbeeld-foto's vind je op: http://go2bob.com/pictures.html

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
De l'espion is best een leuke gadget hoor. Kwaliteit... Wat is dat? Vergeleken bij dure webcams is het bagger ja. En bij digicams zeker. Maar het is relatief ruisvrij, en de kleuren zijn goed. Het ding stelde mij niet teleur ("zwager" heeft er 1). En dat voor 65 euro ofzo? Kan je niets van zeggen. En zo groot als een luciferdoosje! :o

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Koop in elk geval geen trust als je op zoek bent naar een goedkope, kleine digicam.
Is echt bagger: batterijvakje van m'n familycam 300 was al kaputt toen ik 'm kocht, zelf maar gerepareerd. Software = bagger, 1 van de 2 knopjes begint al kapot te gaan, flitser is waardeloos en de foto's zijn nog van slechtere kwaliteit als die l'espion (wel wat betere resolutie: 640x480). Hij is al van z'n plastic voetje afgebroken. Khad niet veel verwacht voor 100 euro, maar die l'espion is in elk geval beter als ik het zo zie.

Verwijderd

En die fantastische Logitech die een stukkie hoger staat afgebeeld is ook niet veel; hij wordt als 1.3Megapixel verkocht maar is eigenlijk een 0.3Megapixel waarbij er geinterpoleerd wordt. En daar durven ze nog een hoop geld voor te vragen ook.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb ook zo'n ding de l'esprit. Hadden ze ooit es in de aanbieding bij mediamarkt voor 50 gulden.. het is wel grappig om voor de fun wat plaatjes mee te maken, maar de kwaliteit is echt bagger.. en vooral als de batterijen een beetje leeg beginnen te raken (vrij snel) komt er allemaal vage ruis doorheen. Ook moet je heel goed opletten of er niet te veel of te weinig licht is.. bij te weinig licht (bijv. binnenshuis) weigert ie al snel te fotograferen of komt er veel ruis doorheen. Bij iets teveel licht is ie meteen overbelicht.

Ik heb nu een fuji 1300 digicam, die is toch iets beter ;)

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
mustek heeft ook een goeie fun camera, neemt in iedergeval betere foto's als dat franse ding. Mini cam 2 heet ie ofzo (credit card formaat) 1.3 megapixel, 16mb ram. 69 euro bij mediamarkt duitsland. www.mediamarkt.de www.mustek.com

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik heb de l'espion gekocht bij de mediamarkt in Groningen voor 100gulden (ja vroeger) maar een paar week later was ie ineens 50 gulden :( . Maargoed anyway, voor het geld en de doeleinden wat je wil doen. Is het best een leuk dingetje.. (beetje weinig geh.)

Tips: Fotograferen in het donker (of schemerig licht) kun je vergeten, mijn ervaring is dat je beter veel en goed licht moet hebben, wil je een beetje scherpe fotos krijgen!.

Mijn camera moest ik iig trug brengen naar de Mediamarkt omdat hij wazige vlekken ging maken (nee de lens was niet vies) dus ik ermee trug naar de Mediamarkt. En het verhaal verteld, ze konden me geen nieuwe geven dus gaven ze mij het volledig aankoopbedrag terug. (Zonder te controleren of de cam echt wel of niet stuk was!)

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 18:50

Dr C

met C en CK

[quote]Scurra schreef op 11 augustus 2002 @ 20:25:http://www.kwark.org/Gfx/2002/Espion/
quote]

Die foto's zijn geven wel hele rare kleuren weer. Doiet me denken aan die hele oude russiche camera's (wat is die naam toch |:( ) die eigenlijk van hele slechte kwaliteit waren en daardoor vreemde effecetn gaven aan foto's. Juist hierom zijn ze best populair geweest onder fanatieke fotografen :)

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Scurra
  • Niet online
cramwinckel: Je bedoelt lomografie. Iets wat nog steeds een grote groep aanhangers kent. Het motto van de lomografen: "neem je camera altijd mee" iets wat ook mooi opgaat voor de l'espion.

• Marici
nou ja, ondankt alles heb ik 'm toch gekocht :D
ik vind de foto's best goed, ik moet alleen zorgen dat m'n hand niet zo trilt ;)
voor 't geld vind ik het een perfecte camera!
bedankt voor de hulp :)

• Scurra
  • Niet online
Veel plezier met je camera! :) Nog ff een tip: haal de batterijen eruit als je hem een tijdje niet gebruikt. Ik las ergens dat dat ding batterijen zuipt, ook als hij niet gebruikt wordt.
Pagina: 1