MSN Messenger / ICS file transfers no-gp

Pagina: 1
Acties:

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
hey

ik heb hier een 100mbit netwerkje, met ics.
alles werkt perfect, alleen op de 2e pc kunnen er geen files verstuurd worden naar buiten.
Op internet google.com al gezocht, nog wat poorten opengezet
maar het schijnt niet te helpen, en de search van het forum doet het niet goed.

PVoutput

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

-=Het grote Msn Messenger topic=-//

deze link staat btw ook in de FAQ :) dus als je die voortaan eerst leest voordat je een topic opent..

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

knights16 schreef op 11 augustus 2002 @ 20:12:
hey

ik heb hier een 100mbit netwerkje, met ics.
alles werkt perfect, alleen op de 2e pc kunnen er geen files verstuurd worden naar buiten.
Op internet google.com al gezocht, nog wat poorten opengezet
maar het schijnt niet te helpen, en de search van het forum doet het niet goed.
Komt doordat je achter NAT zit. Hou maar op, je zult het nooit werkend krijgen doordat MSN denkt dat je interne IP-adres je externe IP-adres is.

• knights16
tnx

PVoutput

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

yw

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

/off-topic
daarom moet iedereen weer icq gebruiken want icq file transfer lukt wel achter nat

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24
GerbenW schreef op 12 augustus 2002 @ 04:09:
[...]
Komt doordat je achter NAT zit. Hou maar op, je zult het nooit werkend krijgen doordat MSN denkt dat je interne IP-adres je externe IP-adres is.
Zijn probleem is dat ie juist niet achter NAT zit, maar achter ICS.
Onder ICS kan je namelijk geen portmappen om een filetransfer te kunnen doen.
Ikzelf moet vandaag of morgen ook even mn Win2k-server server even op NAT gooien wil ik normaal kunnen filetransferen (Edonkey/overnet, MSN/ICQ ed) wil ik normaal kunnen downloaden of versturen (daar moet ik dus voor kunnen mappen).

ICQ werkt perfect om alleen je "normale" internet te delen, NAT werkt perfect voor het ge-avanceerdere werk :P
JaWa schreef op 12 augustus 2002 @ 04:41:
/off-topic
daarom moet iedereen weer icq gebruiken want icq file transfer lukt wel achter nat
Maar niet als je achter ICS zit 8)7 (tenminste, hier niet :P)

Verwijderd

[b]Komt doordat je achter NAT zit. Hou maar op, je zult het nooit werkend krijgen doordat MSN denkt dat je interne IP-adres je externe IP-adres is.[b]

Dit staat helaas ook op de site van microsoft
[b]File Transfer

If you use Internet connection sharing, you will not be able to send files using MSN Messenger. You will be able to receive them, but not send them[b]

maar ik heb pas een site gevonden waarop iemand uitlegde hoe het dus WEL zou kunnen, ik heb hem ff niet meer bij de hand maar probeer hem hier zo snel mogelijk te pasten.
Heb het btw niet zelf geprobeerd.

Verwijderd

ok, gevonden...
als iemand dit voor me zou willen proberen bedank

vraag:
Hallo mensen,
Ik heb een vraag. Ik pas geleden adsl over 2 pc's gedeeld d.m.v het upgraden van mn alcatel speedtouch home modem, naar een speedtouchpro.
Ik heb dus nu zeg maar een 'router' waar ook weer een switch aan gekoppeld zit. In poort 1 en 2 vd switch zitten weer beide pc's gescakeld.
Alles werkt perfect, alleen ik kan geen bestanden meer verzenden over msn, wat ik best heel jammer vind.

schijnbare oplossing:
- Ga naar "MS-Dos Prompt". (Opdrachtprompt in Windows 2000)
- Typ "telnet".
- Typ open 10.0.0.138.
- Druk op enter,
- Typ "EXPERT". (ENTER)
- Typ je wachtwoord.
- Typ nu "NAT"

Er staat nu:

NAT>

Typ dit over: (bij xxx.xxx.xxx.xxx, je eigen IP)

NAT>defserver addr=xxx.xxx.xxx.xxx

NAT>save (ENTER)

Dat is dat nu het volgende:

- Typ "telnet".
- Typ open 10.0.0.138.
- Druk op enter,
- Typ "EXPERT". (ENTER)
- Typ je wachtwoord.
- Typ nu "NAT"

Er staat nu:
NAT>

Typ dit over: (bij xxx.xxx.xxx.xxx, uw externe IP)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:21 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:21 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:23 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:23 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:23 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:23 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:80 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:80 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:139 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:139 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:139 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:139 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:9 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:9 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:9 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:9 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

VOOR MSN!!!

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:1863 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:1863 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:1863 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:1863 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

(gecopypast van het computertotaalforum)

• pinockio
  • Laatst online: 25-05 11:48
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 06:35:
ok, gevonden...

(...)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:139 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:139 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:139 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:139 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

Die poort 139 openzetten naar het internet toe lijkt me niet slim... Als je computers met file & printer sharing hebt op je locale netwerk kan iedereen op internet meegenieten :z

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Tja...je moet er wat voor over hebben. >:)

• FailFr8er
Heeft er nou niemand door dat ie niet achter NAT zit :?.

Die gast zit achter ICS, iets heel anders dan NAT! Je kan zn NAT wel gaan aanpassen, maar dat schiet niet op als ie achter ICS zit >.<"

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Red Nalie schreef op 12 augustus 2002 @ 07:27:
Heeft er nou niemand door dat ie niet achter NAT zit :?.

Die gast zit achter ICS, iets heel anders dan NAT! Je kan zn NAT wel gaan aanpassen, maar dat schiet niet op als ie achter ICS zit >.<"

Nee, jij hebt niet door dat ICS ook gewoon NAT doet :P

en je kan ook poortmappen met ICS zelf ...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• FailFr8er
Predator schreef op 12 augustus 2002 @ 10:13:
[...]
Nee, jij hebt niet door dat ICS ook gewoon NAT doet :P

en je kan ook poortmappen met ICS zelf ...
Dan mag jij mij eens vertellen hoe. Ik kan onder win2k-server toch echt geen poortenmappen onder ICS, daarvoor MOET ik hem onder NAT zetten :P

>.<" Het enige wat ik namelijk wil is poorten kunnen mappen onder ICS (win2k-server), dat zou mijn leven al een stuk dragelijker maken :)

[ Voor 0% gewijzigd door FailFr8er op 12-08-2002 11:47 . Reden: >.<" ]

• knights16
het kan echt niet.
nat en ics.. hmmz :(
kut msn ;)
maar laten we deze topic maar met rust laten en verde rgaan in het grote msn messenger topic..

PVoutput

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Red Nalie schreef op 12 augustus 2002 @ 11:31:
[...]

Dan mag jij mij eens vertellen hoe. Ik kan onder win2k-server toch echt geen poortenmappen onder ICS, daarvoor MOET ik hem onder NAT zetten :P

>.<" Het enige wat ik namelijk wil is poorten kunnen mappen onder ICS (win2k-server), dat zou mijn leven al een stuk dragelijker maken :)
offtopic:
ht staat in de poortmap faq:
http://www.microsoft.com/...wto_share_conn_config.htm

• FailFr8er
Zie het verschil met WIN2k PROFESSIONAL en WIN2k SERVER :)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 06:35:
ok, gevonden...

vraag:
Hallo mensen,
Ik heb een vraag. Ik pas geleden adsl over 2 pc's gedeeld d.m.v het upgraden van mn alcatel speedtouch home modem, naar een speedtouchpro.
Ik heb dus nu zeg maar een 'router' waar ook weer een switch aan gekoppeld zit. In poort 1 en 2 vd switch zitten weer beide pc's gescakeld.
Alles werkt perfect, alleen ik kan geen bestanden meer verzenden over msn, wat ik best heel jammer vind.

schijnbare oplossing:
- Typ "telnet".
- Typ open 10.0.0.138.
- Druk op enter,
- Typ "EXPERT". (ENTER)
- Typ je wachtwoord.
- Typ nu "NAT"

Er staat nu:

NAT>

Typ dit over: (bij xxx.xxx.xxx.xxx, je eigen IP)

NAT>defserver addr=xxx.xxx.xxx.xxx

NAT>save (ENTER)

Dat is dat nu het volgende:

- Typ "telnet".
- Typ open 10.0.0.138.
- Druk op enter,
- Typ "EXPERT". (ENTER)
- Typ je wachtwoord.
- Typ nu "NAT"

Er staat nu:
NAT>

Typ dit over: (bij xxx.xxx.xxx.xxx, uw externe IP)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:21 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:21 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:23 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:23 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:23 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:23 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:80 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:80 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:9 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:9 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:9 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:9 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

VOOR MSN!!!

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:1863 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:1863 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:1863 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:1863 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

Ff uitleggen wat hier staat:
stap 1: je gaat alle poorten doormappen naar een pc met ip xxx.xxx.xxx.xxx
stap 2/3: je gaat poort 21 mappen(ftp) (he? ik had net alle poorten al gemapt. klopt dus niets van alvast maar ik ga verder)
stap 4/5: poort 23 mappen
stap 6/7: poort 80 mappen gezellig op je webserver
stap 8/9: poort 139 mappen, netbios, gezellig. Kan heel internet kijken wat je gedeeld hebt op je netwerk
stap 10/11: poort 9 mappen
stap 12/13 poort 1863 mappen. [of die voor msn is weet ik niet]

Correct me if i'm wrong :) :
Eerst alle poorten open gooien naar je computer.
Als alles open staan helpt om bepaalde poorten nog een keer open te zetten naar hetzelfde IP :?
En waarom die UDP poorten open moeten? die gebruik je met online gamen en zo. Als daar iets naartoe wordt gestuurd en het komt niet aan dat wordt de aanvraag niet opnieuw gedaan. Dat zouden lekkere bestanden worden als je UDP gebruikt met filetransfers.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Je ziet toch waar het vandaan komt. :P

Sorry ik moest deze opmerking ff maken, maar dit is nou weer zo'n voorbeeld van ik doe mar wat er staat en het zal wel goed zijn. En dan aankomen zetten met, het werkt niet; mijn pc is gehacked etc etc. Daarnaast is dat msn protocol bagger, er is een tekort aan ip adressen en we gaan dan ff nat etc lekker niet ondersteunen???

buit is binnen sukkel

• rb338
  • Laatst online: 22-07 12:59
MSN 5.0 schijnt onder NAT prima te werken.
Helaas heb ik dit niet zelf geprobeerd, dus ik kan het niet bevestigen :P

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Red Nalie schreef op 12 augustus 2002 @ 13:11:
[...]

Zie het verschil met WIN2k PROFESSIONAL en WIN2k SERVER :)

:z

Voor de 2de maal:
ICS doet ook aan NAT net zoals je NAT kan gebruiken onder de RRAS van win2k server.
ICS is een afgeslankte versie met ingebouwde mini DHCP server en kan enkel delen over 1 lokale nic.

Poortmapping heeft ook niets met NAT te maken (wel indirect natuurlijk)

Waar kan jij nu niet poortmappen ICS bij win2k server of via de RRAS console ?

• FailFr8er
Predator schreef op 12 augustus 2002 @ 14:31:
[...]
:z

Voor de 2de maal:
ICS doet ook aan NAT net zoals je NAT kan gebruiken onder de RRAS van win2k server.
ICS is een afgeslankte versie met ingebouwde mini DHCP server en kan enkel delen over 1 lokale nic.

Poortmapping heeft ook niets met NAT te maken (wel indirect natuurlijk)

Waar kan jij nu niet poortmappen ICS bij win2k server of via de RRAS console ?
RRAS console? (here is where my knowledge ends ;))

Ik heb onder ICS iig nog geen functie/mogelijkheid gevonden om te portmappen. However, als ik het op NAT zet (mogelijk onder win2k, keuze tussen NAT/ICS) dan heb ik wel de mogelijkheid gevonden om dit te doen.

Nu vraag je je af, waarom heeft ie et dan niet onder NAT. De reden daarvan is, omdat ik daaronder nog geen mogelijkheid heb gevonden om normaal te routen (onder ICS route ie gelijk, onder NAT moet ik eerst kloten, daar had ik op dat moment geen tijd voor).

Hopelijk is het zo duidelijk :P

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Red Nalie schreef op 12 augustus 2002 @ 16:05:
[...]

Ik heb onder ICS iig nog geen functie/mogelijkheid gevonden om te portmappen. However, als ik het op NAT zet (mogelijk onder win2k, keuze tussen NAT/ICS) dan heb ik wel de mogelijkheid gevonden om dit te doen.

Nu vraag je je af, waarom heeft ie et dan niet onder NAT. De reden daarvan is, omdat ik daaronder nog geen mogelijkheid heb gevonden om normaal te routen (onder ICS route ie gelijk, onder NAT moet ik eerst kloten, daar had ik op dat moment geen tijd voor).

nee niet duidelijk, ik denk dat mijn kennis hier gestrand is, want bij mijn weten doet (zoals al reeds een aantal keer gemeld) ICS gewoon NAT.
Maar goed ongeacht of je nu wel of niet NAT hebt, portmappen kan altijd, als het niet in je OS of sharing proggie zit kan je altijd een ander programma daarvoor downloaden, zie de portmap faq, bijv de portmapper van analogx ( http://www.analogx.com/contents/download/network/pmapper.htm )

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Red Nalie schreef op 12 augustus 2002 @ 16:05:
[...]

RRAS console =
start -> run
rrasmgmt.msc

Daar kan je als protocol NAT installeren.
Dat is ook de beste manier.

ICS zit op de welbekende plek (properties van de NIC).

Met beide kan je gewoon portmappen (ICS zie FAQ) en voor de RRAS kan ik wel wat screens posten...

Waar kan jij dan "kiezen" ?
Je zit toch niet met 1 of andere wizard te prutsen (als er daar al 1 voor is)
Nofi maar jij weet toch wel wat NAT eigenlijk is ? :)

Beter: als ICS geen NAT doet, hoe werkt het dan ? :P
Ik ben benieuwd :)

• FailFr8er
Predator schreef op 12 augustus 2002 @ 16:28:
[...]
RRAS console =
start -> run
rrasmgmt.msc

Daar kan je als protocol NAT installeren.
Dat is ook de beste manier.

ICS zit op de welbekende plek (properties van de NIC).

Met beide kan je gewoon portmappen (ICS zie FAQ) en voor de RRAS kan ik wel wat screens posten...

Waar kan jij dan "kiezen" ?
Je zit toch niet met 1 of andere wizard te prutsen (als er daar al 1 voor is)
Nofi maar jij weet toch wel wat NAT eigenlijk is ? :)

Beter: als ICS geen NAT doet, hoe werkt het dan ? :P
Ik ben benieuwd :)
Ok, je hebt totaal gelijk, en ik geef toe dat mijn verhaal totaal niet klopt (na even kloten heb ik idd de ICS portmappingthingy gevonden :P)

Nu even een kleine vraag:

Als ik de poort 1665 wil mappen van de server naar 192.168.0.2 (server is 1). Moet ik dit dan doen onder Applications of onder services (het moet op 2 gewoon op diezelfde poort binnenkomen). Als je me dit kan uitleggen/vertellen you're my hero :)

edit: RRAS had ik dus wel al gevonden, maar nooit geweten dat dat RRAS was :P
Was daar dus al dagen geleden mee aan het kloten :P

[ Voor 0% gewijzigd door FailFr8er op 12-08-2002 17:10 . Reden: RRAS verhaal ]

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Red Nalie schreef op 12 augustus 2002 @ 17:07:
[...]

Ok, je hebt totaal gelijk, en ik geef toe dat mijn verhaal totaal niet klopt (na even kloten heb ik idd de ICS portmappingthingy gevonden :P)

Nu even een kleine vraag:

Als ik de poort 1665 wil mappen van de server naar 192.168.0.2 (server is 1). Moet ik dit dan doen onder Applications of onder services (het moet op 2 gewoon op diezelfde poort binnenkomen). Als je me dit kan uitleggen/vertellen you're my hero :)

edit: RRAS had ik dus wel al gevonden, maar nooit geweten dat dat RRAS was :P
Was daar dus al dagen geleden mee aan het kloten :P

In principe bij services.

Als je de RRAS wil gaat gebruiken:
http://www.microsoft.com/...erver/help/mpr_node20.htm

• FailFr8er
Predator schreef op 12 augustus 2002 @ 17:59:
[...]
In principe bij services.

Als je de RRAS wil gaat gebruiken:
http://www.microsoft.com/...erver/help/mpr_node20.htm
Ok wat raad je me aan, makkelijk doen en het via ICS doen.
Of moeilijk/goed doen via NAT (jaja, I know, ICS gaat ook via NAT ;))

(kan ik trouwens RRAS gaan configureren van afstand, as in, op mn XP bakkie....scheelt me telkens dat pokke-end lopen naar het serverhok >.<")

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Uiteraard werkt ICS intern met NAT. Hoe denk je anders dat ICS 't internet deelt? :P Bestanden ontvangen gaat waarschijnlijk prima (bij mij wel tenminste, ik zit ook achter NAT (met FreeSCO)) maar versturen gaat niet. Oplossing: mailen, ICQ, online plaatsen, whatever. Of wachten op MSN 5.0 hoorde ik iemand zeggen. Zou mooi zijn als het dan zou werken. Ik bedoel: het zou tijd worden. :)
Pagina: 1