Toon posts:

Hard disk mixen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goedendag medetweakers, ik zit met het volgende "probleem". Ik wil van een hoop goeie nummers een coole mix maken. Dit wil ik dus niet "live" doen.
Nou vraag ik mij af welk programma ik moet nemen.
Het antwoord zal wel samplitude, cubase vst, saw of iets dergelijks zijn, en dat is ook geen probleem :)

Maar waar ik wel mee zit is het volgende. Niet elk nummer heeft dezelfde BPM natuurlijk. Nu kun je met soundforge of een dergelijk pakket wel de BPM verhogen/verlagen, maar dat gaat dan over een heel nummer of een selectie.

Wat ik eigenlijk wil is dat bijvoorbeeld de eerste minuut de BPM gelijk blijft (tijdens de crossfade) en dat daarna de BPM heel geleidelijk (dus nagenoeg onhoorbaar) een paar BPM's oploopt, en dat hij dan in de laatste minuut weer gelijk blijft (weer tijdens de crossfade).

Misschien zit deze optie wel in soundforge hoor (wat me erg logisch lijkt voor zo'n pakket), maar dan heb ik hem nog niet kunnen vinden terwijl ik toch RTFM gedaan heb.

Iemand een gouden tip, oplossing, programma, plugin of iets anders????

TIA

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
volgens mij kan het met cooledit pro, een hoop functies in cooledit kan je gelijkmatig toepassen over een selectie, maar ook oplopend of aflopend, ik geloof dat het bij de stretch functie ook wel mogelijk is

Verwijderd

Topicstarter
Verders niemand een goede tip?

Verwijderd

niet dat je er iets aan hebt, maar:

waarom wil je zo graag het bpm langzaam omhoog krikken? Dat doen erg weining "echte" DJ's... Je kan beter gewoon af en toe, op een punt waar je het niet hoort, gewoon een nummer met een hoger bpm inmixen, dus zonder correctie....

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal bij mij denk ik niet lukken omdat ik eigenlijk een constante beat wil hebben.

En als een DJ mixt dan kan hij tussen nummers in idd wel eens een paar BPM's omhoog gaan in stukken zonder beat.

Ook pitchen ze hem tijdens een nummer wel eens op hoor.

Maar aan het aantal replies te zien is er dus geen pasklare oplossing :(

helaas, dan moet ik maar wat anders gaan verzinnen tenzij cool edit het idd kan.

Verwijderd

ik zou zeker voor Cool Edit Pro gaan...

Verwijderd

Topicstarter
IDD cool edit pro kan het goed mee ja....

Thnx voor de tip jelui.

Alleen jammer dat je binnen een wav maar 1 tempo kan hebben en niet het ene gedeelte 1 tempo en het andere gedeelte een ander tempo en dat hij het grid daarop aanpast (beats).

De mix moet binnen een maand klaar zijn :)

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28
Als je een maand de tijd hebt kun je beter de nummers op CD zetten (compleet zonder mix en in tweevoud) en naar een iemand zoeken die dat voor jou kan mixen. Helaas kan ik alleen vinyl mixen (heb geen geld voor CD-spelertjes van pioneer), anders had ik het wel voor je gedaan.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al die nummers op cd (gekocht zelfs :) ) en ik ken ook wel iemand met cd mixers. Als het moet kan ze zelfs live als mp3 mixen met bpm studio. Maar ik wil ook wel eens bepaalde stukjes laten loopen om zo een betere crossfade te kunnen bewerkstelligen.

Dat is vooral handig als je een nummer hebt met een heel kort intro die je wil verlengen. Dan pak je gewoon die loop en die plak je een paar keer achter elkaar.

En vinyl zou ik denk ik ook best kunnen mixen met een beetje oefenen, maar heb geen sl1200's en die muziek niet op vinyl.

En als het zou moeten heb ik wel een half jaar de tijd, het is niet tijdsgebonden of zo. Ik wil gewoon voor mezelf, en voor bekenden een coole mix in mekaar "prutsen"

Verwijderd

Je kunt het met Cool Edit proberen, maar dat zal wel veel tijd kosten. En zelf dan alles gaan stretchen.
Je kunt Acid gebruiken, werkt iets handiger met kleine stuks maar toch, dit programma past de snelheid van de sample aan aan de begin-bpm die je hebt aangesteld. Is wel handig en werkt ook goed. Maaar is toch meer bedoeld voor loops.

Verwijderd

Topicstarter
Ja met cool edit pro gaat het lukken,

Acid zal niet lekker werken omdat het af en toe hele lange samples zijn, en de bpm is niet constant, dat verschilt dus per nummer.

Moet alleen ff een "wav-sequence" programma vinden wat aan min wensen voldoet, zal wel samplitude worden of zoiets.

Verwijderd

stretchen in Cooledit vind ik maar nix, want geluidskwaliteit is onder de maat. Voor echte oplossingen zou je naar Logic Audio moeten kijken. Met die tools kun je zelfs van een vierkwarts maat loop een 6/8 maken (mocht je dat willen) Cool Edit heeft die 4 kanalen plugin en die gebruik ik zelf voor low fi mixjes te maken. Ook handig om hier en daar wat intro/outtro effecten in te gooien. De hele mix in 1 tempo zetten...Dan zou je een click track moeten maken van een uur in een basic tool, en dan mix je je mix op die clicktrack die je daarna weggooit.

Verwijderd

Topicstarter
Logic Audio? Alleen de versie 3 beschikbaar :(( en da's wel een hele ouwe.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>De hele mix in 1 tempo zetten...Dan zou je een click track moeten maken van een uur in een basic tool, en dan mix je je mix op die clicktrack die je daarna weggooit.[/quote]Nee de hele mix moet juist -niet- in hetzelfde tempo. Zal langzaam beginnen (plm 100 BPM) en sneller eindigen (plm 140 BPM).

En wat is een clicktrack? (idd klein beetje newbie :) )

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28
plm 100 bpm? dat is wel erg weinig. Club begint tegenwoordig bij zo'n 135bpm en trance loopt door tot 145bpm. Maar een opbouw in bpm is wel goed, bijvoorbeeld: beginnen met club en dan langzaamaan via clubtrance naar trance toe mixen (doe ik namelijk ook, wanneer ik club en trance op 1 cd moet proppen).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Topicstarter
Club?
Trace?
Clubtrance?

Nee joh, is wel leuke muziek hoor daar niet van, maar het wordt een progressive chemical mix. Als je dat wat zegt tenminste. Orbital, fluke, fsol, underworld, chem bros, faithless etc

Dat soort muziek, en ik laat het idd opbouwen, begint lekker chilly en spacy en eindigt lekker beukend met duistere grooves.

[rofl mode]
haha it's amazing mike en wat kan je er nog meer mee
[/rofl mode]
Pagina: 1