Ik heb nu al een tijdje een SpeedTouch USB modem van kpn/mxtream en ervaar het volgende probleem: Als de modem ongeveer een dag achterelkaar online is restart m`n server opeens. Ik heb uitgevogeld dat dit komt door de Via chipset die op het motherboard aanwezig is. deze zou de boots veroorzaken. weet jullie meschien een manier om m`n server stabiel te krijgen. (ik heb al 4in1 en usbman geinstaleert.
whyIk heb uitgevogeld dat dit komt door de Via chipset die op het motherboard aanwezig is. deze zou de boots veroorzaken.
verder...probeer een andere voeding
en wat voor OS heb je
* veldmuis raad: 2k of xp
zet ff automatically reboot uit
Verwijderd
Ik zou eens goed met KPN gaan praten en zorgen dat je ethernet krijgt.
Met die ADSL modems is wat goed mis. Ik heb er in totaal vier gebruikt en alleen maar problemen gehad. De laatste heeft mijn moederbord opgeblazen.
Ik heb zo'n vermoeden dat die modems niet geheel volgens de USB-specs zijn.
Dat van die VIA chipset lezen KPN medewerkers op van twee A4'tjes. Ik had bv indertijd een ALi chipset.
(en o ja, hoe vaak ze het ook zeggen, geen USB-hub kopen. Helpt niet)
Met die ADSL modems is wat goed mis. Ik heb er in totaal vier gebruikt en alleen maar problemen gehad. De laatste heeft mijn moederbord opgeblazen.
Ik heb zo'n vermoeden dat die modems niet geheel volgens de USB-specs zijn.
Dat van die VIA chipset lezen KPN medewerkers op van twee A4'tjes. Ik had bv indertijd een ALi chipset.
(en o ja, hoe vaak ze het ook zeggen, geen USB-hub kopen. Helpt niet)
ik denk dat het komt dat je een VIA chipset hebt het wordt juist af geraden om usb tenemen met VIA
Ik heb hem zelf ook en heb nergens last van, een ethernet ding nemen omdat hij reset zou ik niet doen, kost je klauwen vol met geld. (scheelde bij mij toendertijd 100€) Heb je de via usb patch al?