[CS] max 59 FPS met Geforce 2ti :?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kep een probleempje met CounterStrike. Wanneer ik naar mijn FPS kijk (cl_fps 1) dan zie ik dat het constand blijft hangen op 59 fps. Ik heb met het commando fps_max het al op 100 gezet maar ook dan haal ik max 59 fps.

Wanneer ik fps_max 30 doe zie ik wel dat het aantal fps zakt naar 29... Wat doe ik fout of is dit een bekend bugje ?

Specs systeem in mijn sig, ik draai Windoos XP, directX 8.1, nieuwste HL patch en nieuwste CS. Inet = chello.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

refreshrate fix erop en evt vsync uit

meuktracker: RefreshForce 1.00

[ Voor 0% gewijzigd door YakuzA op 11-08-2002 19:43 . Reden: url ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
fps heeft toch niks met de refreshrate van je monitor te maken ?

edit:

kijk hier eens: FPS in Counter Strike stopt bij 60 :)

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-10 19:56
M@NIC schreef op 11 augustus 2002 @ 19:43:
fps heeft toch niks met de refreshrate van je monitor te maken ?

edit:

kijk hier eens: FPS in Counter Strike stopt bij 60 :)
wel als je vsyns ofzoiets aan hebt staan, dan zorgt het spel ervoor dat de framerate niet boven de refreshrate van je monitor komt. Dit om "tearing" ofzoiets te voorkomen, en bovendien heeft het tog geen zin om een framerate van 100 te hebben als je monitor maar 60 keer per seconde knippert... B)

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Mja dan kan het idd zin hebben :)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 12:25
'UTFS' springs to mind... :/

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Dat komt wel vaker bij meerdere mensen in mind, maar het heeft hier nu dus echt geen nut meer om dat nog te gaan lopen zeggen, en wekt in mijn ogen alleen maar irritatie op...

Mother, will they like this song?

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:35

Maxow

Hidden Sound System

gewoon Vsync uitzetten bij de instellingen van direct3d/openGL in windhoos!! dan komt alles goe :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-10 10:10

Bosmonster

*zucht*

MaxOW schreef op 11 augustus 2002 @ 21:41:
gewoon Vsync uitzetten bij de instellingen van direct3d/openGL in windhoos!! dan komt alles goe :)

VSync uitzetten maakt je FPS misschien hoger, maar niet merkbaar, zoals Splash zo vriendelijk was al eerder te vermelden :) Vsync uitzetten heeft alleen zin bij benchmarking, om je niet te beperken aan de refreshrate.

Zet liever je refreshrate wat hoger dan 60Hz en laat VSync aanstaan, want das sowieso hoofdpijn stimulerend om het maar licht uit te drukken :P

Verwijderd

Bosmonster, lulkoek
zeker merkbaar, anders sta je in CS gecapped op 60 en mits natuurlijk je videokaart het trekt op 100.
Dus Vsync uit scheelt wel merkbaar

Verwijderd

zoekvraagje: vraag is overduidelijk al eens beantwoord en komt meestal neer op: probeer het zelf eens via de diverse mogelijkheden van settings bij je videokaart :)
en _Gambit_: ligt ook aan de videokaart.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.