Toon posts:

Betaalbare subwoofer bij mijn huidige speakers gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een betaalbare subwoofer. Ik heb een Sony reciever, met bijbehorende rear- en centerspeakers en standaard frontspeakers van samsung. Dit voldoet allemaal, naar mijn wens. Maar ik mis dus nog een subwoofer. Het hoeft geen hoogstaande kwaliteit te zijn, maar wel iets leuks.
Ik heb bijvoorbeeld de volgende gevonden van Sony: SA-WM20, deze is 50 W en een 20 cm woofer. Hij kost ¤ 195,= De subwoofer moet op een kamer van ongeveer 14 m2 komen te staan, ik neem aan dat dat dan wel voldoet. Zou een subwoofer van 120 W (Sony SA-WM40) overbodig zijn voor op die kamer?
Een ander verschil tussen de SA-WM20 en de SA-WM40 is dat de 40 auto power on/off heeft. Is dit nuttig? Het lijkt me niet erg als zo'n subwoofer aan blijft staan, of blijf je dan bijvoorbeeld een ruis horen? Ik moet namelijk ook slapen op die kamer.
Zijn er verder nog andere betaalbare opties?

Verwijderd

ik heb zelf een paradigm subwoofer en die heeft ook auto power on/off en ik moet zeggen dat wel handig is

als hij aanstaat (gaat na 30 min. vanzelf uit ofzo) en ik heb m'n versterker uit dan hoor ik GEEN ruis ofzo hoor... maar scheelt wel gewoon stroom!

Verwijderd

Topicstarter
En wat betreft het vermogen, wat is er dan aan te raden?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft verder niemand een nuttige inbreng?...

Verwijderd

Als je de faq had gelezen, wist je zeker dat 120watt wel genoeg is.ZELFS voor een kamer van 14 vierkante meter.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:36

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Je kan ook nog kijken naar de Pioneer SW-110 (opvolger van de SW-80), die zijn resp. 110 en 80 watt en kosten zo tussen de 180~230 euro'tjes. Heeft geen auto-uit functie, maar wel strak geluid voor een 'goedkope' sub. Verder kun je em tussen je fronts en op de pre-out aansluiten, dus voor ieder wat wils. Persoonlijk vind ik deze minder boomen en krachtiger klinken dan de Sony's uit die prijsklasse, maar smaken verschillen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 08:51

cruncher

wanna crunch someone?

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 20:00:
ik heb zelf een paradigm subwoofer en die heeft ook auto power on/off en ik moet zeggen dat wel handig is

als hij aanstaat (gaat na 30 min. vanzelf uit ofzo) en ik heb m'n versterker uit dan hoor ik GEEN ruis ofzo hoor... maar scheelt wel gewoon stroom!
Ruis uit een subwoofer horen, dat is knap..

can you read my mind?

Verwijderd

ja uit subwoofers komt soms een ongelovelijk irritante ruis/brom. Wij hebben thuis ook zo'n sony actief subje. Leuk voor filmpjes maar voor muziek gaat ie uit. Tonsil is ook goed ik zag toevalig op marktplaats een adv. ervan.

Verwijderd

Grappig alleen geen originele speaker meer. Kan ook niet voor die prijs. Ding kost normaal 400 euro

Verwijderd

Cerwin vega woofers zijn ook niet gek.
en aan het email adres te zien werkt die gozer bij NAD dus ik neem aan dat ie wel verstand van zaken heeft.

Verwijderd

Dat merk klinkt als zo'n merk die ze ook vanuit busjes op de straat verkopen...

Verwijderd

-slik- 8)7 acoustic research een merk van achter uit een busje hmmmm.....

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18
Als je niet teveel geld aan een sub uit wil geven en toch een goede sub wil hebben is een JBL pb10 echt een aanrader. Heb hem zelf ook al een poosje en ben echt heel erg tevreden.
Komt in veel reviews heel positief naar voren
adviesprijs: 499 euro

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:56

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 12:46:
[...]

Dat merk klinkt als zo'n merk die ze ook vanuit busjes op de straat verkopen...
:o :+ :D (8> }:O :X 8)7 :o :+ :D (8> }:O :X 8)7 :o :+ :D (8> }:O :X 8)7

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ja, ik had ooit hier is op het forum een stukje gelezen over busjes verkoop speakers en daar hadden ze het ook over dat merk :? :?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:56

JT

VETAK y0

Ja, als Acoustic Research word gestolen uit een topwinkel met topspeakers dan kan dat bij de busjes terecht komen ja...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
tannoy mx-sub10 is een goeie sub,
269 euro bij http://www.highquality.nl/
en pauluz niet gaan zeggen dat dit 1 of ander merk is uit een busje want dat is tannoy zeker niet. :) :) Is Brits
integendeel beter als vele sony woofers.
ik heb m'n JBL installatie vervangen voor tannoy, en ben daar zeker op voorruit gegaan.
en over uitgangsvermogen zou ik niet inzitten, 50 watt is al meer dan zat.
tannoy mx-sub is 150 watt :) :) :)

• Dnc1n
valt mij ook op dat heel veel die mijn installatie zien/luisteren zeggen... wat is dat nou voor een merk Tannoy??!! Binnenkort ga ik een marantz receiver kopen of een NAD, denken ook veel mensen, dat ze het bij de kijkshop kunnen kopen....LOL :)

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Dnc1n schreef op 22 september 2002 @ 23:37:
valt mij ook op dat heel veel die mijn installatie zien/luisteren zeggen... wat is dat nou voor een merk Tannoy??!! Binnenkort ga ik een marantz receiver kopen of een NAD, denken ook veel mensen, dat ze het bij de kijkshop kunnen kopen....LOL :)
offtopic:
Marantz klinkt voor veel mensen als Marquant ;)

• Dnc1n
Razorfist schreef op 22 september 2002 @ 23:58:
[...]

offtopic:
Marantz klinkt voor veel mensen als Marquant ;)
idd...:)
bij stassen kost de REL Quake nog maar 400 euro.
www.stassen.nl

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Magnat Motion-Sub goedkoop en goed!

BOINC stats

• Dnc1n
er is best veel keus op subwoofer gebied zoals je ziet michiel_H, het beste is om al de genoemde sub's te beluisteren en dan 1tje kiezen. voor mij is het iets makkelijker ik weet al bijna zeker dat ik een mxsub10 neem omdat ik al 5 andere speakers uit de tannoy mxserie hebt en hem daar mee compleet maakt. klank wordt dan prima geintergreerd met m'n andere speakers. wat toch ook bellangrijk is. het moet in je muziek, waar ik hem ook voor wil gebruiken, geen storende factor zijn die er bovenuit speelt. dit hoeft absoluut niet zo te zijn maar, het is toch een soort zekerheid voor mij. maar aangezien jij voor de rest andere speakers gebruikt kun je alle kanten op.

succes

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18
mag ik ff eraan herinneren dat een sub niet echt specifiek bij een set hoort.
Een sub matched namelijk niet echt bij een stel speakers, tenminste niet als je het hebt over het klankbeeld, wel als je het hebt over het geluid. Wat zou je anders moeten met een sub van een fabrikant die alleen maar subs maakt?

Ik vind JBL speakers gewoonweg niet klinken, maar hun zubs voldoen gewoon wel (mijn mening hoor) voor de rest heb ik B&W en het klinkt goed, binnenkort komen daar nog 2 zuilen bij (dali blue 8008, of KEFQ5) moet natuurlijk wel klinken, maar daar kom ik wel achter hoop ik.
Pagina: 1