Toon posts:

[ADSL] Maximale lengte kabel: Splitter ---> Modem (USB)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vooraf:
Ik heb gezocht in de search en in de FAQ van KPN Mxstream maar daar kon ik hetniet vinden...

Voor een nieuw aan te leggen netwerkje met een nieuwe computer gaat de 'ADSL topologie' bij mij thuis drastisch veranderd: om een stabiele connectie te waarborgen komt de USB modem op de nieuwe PC te staan... Deze PC is nl een stuk stabieler en wordt beheerd door iemand die er meer vanaf weet dan mijn huisgenoten (lees: mij :D)... Nu is er alleen een probleem: de afstand van de spliter tot de modem zal afhankelijk of de splitter ook op een andere plek geplaatst wordt 10 of 20 meter bedragen. Mijn vraag is of er bekende problemen zijn met een grotere lengte van deze kabels? Er moeten nl. vast en zeker mensen geweest zijn die ook met dit probleem te maken hebben gehad...

Voor de duidelijkheid: Het gaat hier om EEN USB MODEM!

Alvast Bedankt,

Eye

Verwijderd

Topicstarter
O ja: en natuurlijk heb ik deze lijn uit de FAQ ook al gelezen:
Het verdient in de meeste gevallen de voorkeur, je telefoonkabel te verlengen. Telefoonkabel is een stuk goedkoper dan UTP kabel en bij het MxStream Doe-Het-Zelf pakket zit al een tang om de kabel van stekkertjes te voorzien.
Telefoonkabel heeft vanaf het aansluitpunt een maximale lengte van 75 meter, bij UTP kabel is dit ongeveer 100 meter.
Bij langere afstanden kun je een repeater (signaalversterker) inzetten.
Alleen heb ik begrepen dat het hier expliciet om de Ethernet variant gaat... of heeft iemand mij verkeerd voorgelicht hierover :D

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Volgens mij staat er toch duidelijk dat het telefoonlijntje (lees: lijntje wat uit je splitter komt) maximaal 75 meter mag zijn. Lijkt me dat dat dus onafhankelijk is van wat je er achter hangt ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Die 75m is theorie natuulijk, en dan zal je als je op de 75m zit toch echt wel wat verlies krijgen.

Maar ik heb bij een vriend van me adsl aangelegt en daar heb ik pak um beet 25m telefoonkabel gebruikt (misschien iets meer) en daar heb ik geen problemen gemerkt. Overigens gaat het hier usb modem.

Ook hier thuis heb ik het, maar hier gebruik ik maar 15 meter en ook geen probleem te merken. En hier heb ik een ethernet modem.

Verwijderd

Topicstarter
ok.

danke allen :)