Toon posts:

HDD stuk?? ZO ja, advies voor nieuwe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topic:

Windows XP moet altijd 2x opstarten

Ik denk dat mn HDD dus stuk is, maar is dit ook zo? Want ik moet al paar weken telkens 2x opstarten voordat ik kan inloggen op XP, of is het wat anders?

Zo ja, dan wil ik graag EEN GOEIE, EEN SNELLE en BETROUWBARE nieuwe.
Ik dacht zelf aan de Western Digital 80 GB 7200 RPM 8 MB cache.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

XP opnieuw geinstalleerd ? Ik heb zelf 2x Maxtor 80gb 7200rpm Bearing , een van de beter HD's op dit moment , en ook nog es betrouwbaar :)

Wees er eerst zeker van dat je Hdd echt kapot is :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is ie stuk , want NA de format ging ie opeens NOG langzamer en liep ie telkens de 2e keer vast :( en had ook zon test gedaan, 3 errors ofzo, maar ja dat wordt je ook niet veel wijzer van he :z

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Naja je hebt ook niet bepaald goeie mobo ofsow :X

wat voor errors?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Maxtor / WD zijn de besten @ the moment :)

Verwijderd

geen garantie meer op de oude schijf ?

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 22:48:
Maxtor / WD zijn de besten @ the moment :)
dat zeg ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 22:52:
geen garantie meer op de oude schijf ?
Denk het niet, ik heb de pc nu anderhalf jaar geloof ik... ik heb de schijf ook veel te veel geformat |:( en dat ben ik dus niet meer van plan met een nieuwe schijf.

En ik denk niet dat ze me een nieuwe meegeven, kan de bon trouwens ook nie vinden van mn pC :( denk dattie nog in mn winterjas zit :z :P
Mary Wana schreef op 11 augustus 2002 @ 22:17:
Naja je hebt ook niet bepaald goeie mobo ofsow :X

wat voor errors?
Jah dat is zo leuk, echt een reeks getallen (zoiets: 56349058-1234523874-96) of hele vage info.

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
Draai gewoon eerst eens wat test over die harddisk (tooltjes van de fabrikant).

als je schijf echt defect is dan komt dat daar wel uitrollen. Als ik het zo lees, dan verwacht ik dat je de fout ergens anders moet zoeken, of er moeten echt bad sectors uitkomen.

Als de schijf echt kapot is, dan kun je waarschijnlijk wel RMA aanvragen, maar dat is ook weer terug te vinden op de site van de fabrikant..

En over de vraag welke schijf je moet kiezen als je een nieuwe hdd wilt? Gewoon even wat reviews lezen. (zie faq).

Verwijderd

wat voor hdd heb de topic starter dan ?

op maxtor schijfjes zit 3 jaar :+

Verwijderd

hm k zie het al een Seagate daar zit toch garantie op nog?!

op de site van de fabrikant kan je zien als je nog garantie heb :D

hm?! dubbele post :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 12:05:

hm k zie het al een Seagate daar zit toch garantie op nog?!

op de site van de fabrikant kan je zien als je nog garantie heb :D

hm?! dubbele post :?
kzal ff kijke

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:11

bebopper

I'm an absolute beginner...

heb zelf sinds 2 weken die WD 80 GB 7200 RPM 8 MB cache, heerlijk schijfje, stil en snel _/-\o_

Verwijderd

2 x opstarten klinkt niet echt oké! Het testen van de drive met een tooltje van de fabrikant is altijd aan te raden. Ik heb zo een keer m'n IBM 60 GXP getest met het tooltje drive test van IBM, Maxtor of andere fabrikanten zullen ook wel iets dergelijks hebben (dat geeft je meteen meer reden om eventueel een beroep op garantie te doen!). Ik heb als extra schijf overigens een Maxtor gekocht en ben hier dik tevreden over!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

[quote]Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 10:56:
[...]

Denk het niet, ik heb de pc nu anderhalf jaar geloof ik... ik heb de schijf ook veel te veel geformat |:( en dat ben ik dus niet meer van plan met een nieuwe schijf.

Ik heb ongeveer hetzelfde prob, ook dat ie op vreemde momenten vastloopt na het opstarten. Als ik de PC afsluit hoor je ook een ''..ploink..'' geluid, en ik heb et idee dat ie niet zo goed meer leest van de HDD. Gaat de levensduur van je HDD achteruit als je hem veel format? Ik heb em namelijk ook veel geformat... :/

I pitty the fools who took my game-station.....

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 17:13
bebopper schreef op 12 augustus 2002 @ 12:13:
heb zelf sinds 2 weken die WD 80 GB 7200 RPM 8 MB cache, heerlijk schijfje, stil en snel _/-\o_
Ik heb deze schijf nu sinds 3 dagen en ik ben er zeer tevreden over. Inderdaad enorm stil en lekker snel !

-

Verwijderd

Topicstarter
MMM.. ik overweeg om um te kopen, maar kan ik dan die schijf blijven gebruiken voor Mp3?? lijkt me handig.. 20 GB over voor Mp3 :P

Ja ik snap dat je je Ide kabel ff moet splitten ofzo, maar goed.. zal het geen probs geven, dat bedoel ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag startte de pc wel in 1x GOED op... w0uw, hij had paar dagen non stop aangestaan... hopen dattie dit volhoudt :D

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 10:56:
Gaat de levensduur van je HDD achteruit als je hem veel format? Ik heb em namelijk ook veel geformat... :/
Welnee joh :)

Mocht je toch denken van wel: gebruik format /q / quick format. Een format zal nooit problemen verhelpen (brakke installatie wel natuurlijk, ik bedoel hardwareprobs), dus kan je net zo goed alleen ff een nieuwe fat schrijven, ben je ook klaar. Is veel sneller, en je schijf is net zo leeg als met een "echte" format.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Rataplan schreef op 16 augustus 2002 @ 11:35:
[...]

Welnee joh :)

Mocht je toch denken van wel: gebruik format /q / quick format. Een format zal nooit problemen verhelpen (brakke installatie wel natuurlijk, ik bedoel hardwareprobs), dus kan je net zo goed alleen ff een nieuwe fat schrijven, ben je ook klaar. Is veel sneller, en je schijf is net zo leeg als met een "echte" format.
doe ik tegenwoordig altijd als de schijf dus alle partities leeg gaan, alle partities removen en opnieuw maken met 1 of 2 mb verschil in grote :-)
en dan mag format zun werk komen doen :+

Verwijderd

Topicstarter
heehheh thx for tha tips maar hij deed t nu voor 1x goed... hopen dat t zo blijft :)

Verwijderd

succes dan maar he :)
heb je het al wel even afgeklopt? anders zal je straks zien dat je hdd spontaan crashed en niks meer doet :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 12:28:
succes dan maar he :)
heb je het al wel even afgeklopt? anders zal je straks zien dat je hdd spontaan crashed en niks meer doet :+
argh hou op man!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 12:22:
doe ik tegenwoordig altijd als de schijf dus alle partities leeg gaan, alle partities removen en opnieuw maken met 1 of 2 mb verschil in grootte :-)
Niet om het 1 of ander, maar waarom in gotsnaam? Leeg is leeg, hoor...

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

3 woorden, Maxtor lquid bearing !! Die roeleren

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 20:57
draai meteen wat testjes mbt je mobo, jetway is nou niet echt een top-merk

TheS4ndm4n#1919

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 12:22:
[...]

doe ik tegenwoordig altijd als de schijf dus alle partities leeg gaan, alle partities removen en opnieuw maken met 1 of 2 mb verschil in grote :-)
Goed idee van je !
Als je mzzl hebt dan verplaats je je bad-sectors van partitie 1 naar partitie 2 :+

Nee, echt. Jij komt uit een ei, he? Geef het maar toe O-)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:20
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 16:06:
3 woorden, Maxtor lquid bearing !! Die roeleren
Ik heb zelf de Maxtor 80GB LB en die vertoont precies dezelfde verschijnselen als de harddisk van de topicstarter ;)
Maarja, er zitten altijd wel een paar slechte exemplaren tussen..

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-03 20:15
die wd met 8 mb cache zijn fantastisch, en echt verademing, me vorige hd was 5400 rpm :X

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

/me zijn voorkeur gaat tegenwoordig niet direct meer uit naar een Maxtor. En als helemaal NIET de D740X serie. Ronduit slechte ervaring mee. Ik adviseer je deze links te laten liggen.

Verwijderd

Progje van de fabrikant gebruiken...ik heb daar erg goede ervaringen mee (wel met een Maxtor schijf), nl:

Ik had een DiamondMax 20GB, half jaar oud ongeveer en ik heb er ongelofelijk veel gezeik mee gehad. 2 x bad sectors kunnen verwijderen mbv MaxDiag (het progje van Maxtor) maar op een gegeven moment leek de schijf toch echt overleden te zijn...(overleden als in "een leessnelheid van minder dan 12 mb per minuut(!)")...ik stond op het punt het ding terug te sturen toen ik toch maar eens een lowlevel format heb uitgevoerd (ook met datzelfde progje)...3 uur later was mijn schijf weer als nieuw...bij een fitness test (speedfan) haalt-ie 100%, terwijl mijn gloednieuwe WD40GB op 90% blijft steken...

Waarschijnlijk valt-ie dus wel te fixen...als je een low level format uitvoerd, MOET je wel het progje van de hdd-fabrikant gebruiken...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:28

FastBunny

Give it the Works !

[quote]Ulti23 schreef op 12 augustus 2002 @ 12:23:
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 10:56:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde prob, ook dat ie op vreemde momenten vastloopt na het opstarten. Als ik de PC afsluit hoor je ook een ''..ploink..'' geluid, en ik heb et idee dat ie niet zo goed meer leest van de HDD. Gaat de levensduur van je HDD achteruit als je hem veel format? Ik heb em namelijk ook veel geformat... :/
Al formateer je hem elke dag, maakt niets uit, ook niet voor garantie ofzo. check ff je harddisk zelf. En kijk op de site van de maker of er nog garantie opzit. Op (nieuwe :?) Seagate's, IBM's en Maxtors zit 3 jaar garantie :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Hoeveel jaar garantie zit er op de Wester Digital 80 gb met 8 mb cache? Kan het niet zo snel vinden, en het lijkt mij dat deze schijf de beste keus is voor mij, omdat ik mijn 30.7 gb maxtor verkocht heb...

• Flex
  • Laatst online: 09-03 13:03
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 23:32:
Progje van de fabrikant gebruiken...ik heb daar erg goede ervaringen mee (wel met een Maxtor schijf), nl:

Ik had een DiamondMax 20GB, half jaar oud ongeveer en ik heb er ongelofelijk veel gezeik mee gehad. 2 x bad sectors kunnen verwijderen mbv MaxDiag (het progje van Maxtor) maar op een gegeven moment leek de schijf toch echt overleden te zijn...(overleden als in "een leessnelheid van minder dan 12 mb per minuut(!)")...ik stond op het punt het ding terug te sturen toen ik toch maar eens een lowlevel format heb uitgevoerd (ook met datzelfde progje)...3 uur later was mijn schijf weer als nieuw...bij een fitness test (speedfan) haalt-ie 100%, terwijl mijn gloednieuwe WD40GB op 90% blijft steken...
Zijn die proggie's van Maxtor betrouwbaar?
Want ik heb met meerdere proggies de S.M.A.R.T uitgelezen, en allemaal zeggen ze dat de fitness 0% is terwijl Powermax zegt dat de schijf 100% goed is.
Heb alle testen gedraaid van Powermax,en allemaal waren ze oke.
Als deze schijf niet goed zou zijn wordt dit mijn derde Maxtor schijf in 3 maanden :(

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zover ik weet kun je alleen met het tooltje van JOUW HDD-fabrikant de Smart-status uitlezen. Zeker het meest betrouwbare iig. hun weten wat er voor electronica erop zit, de concurrent niet he?

Enne, die Tooltjes helpen wel een langzaam dood-gaande schijf te herkennen (nooit 100%) maar niet een schijf die a la minute de geest geeft.....

Maw: Het zijn geen wondermiddelen !

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

2x Windows starten voordat je kan inloggen? Klinkt voor mij eigenlijk helemaal niet als een HDD probleem. Je kan natuurljk altijd wat tests doen, maar ik denk dat het eerder in andere hardware (Mobo, netwerkkaart) zit of een brakke installatie.

Verwijderd

Topicstarter
en nu doetie t ineens wel :) snap dr niets meer van hehehe hij doet nu 'gewoon' :D

Verwijderd

Topicstarter
Damn hij deed t nu weer 2x niet :(

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-03 21:07
Western Digital 80 GB 7200 RPM 8 MB cache. Lekker stil, in de richting van 10k schijven
Seagate Barracuda IV 80 gb 7200 rpm. Zeer betrouwbaar, Zeer stil, gaan lang mee, worden bijna niet warm
Maxtor 80gb 7200rpm Bearing Liquid. Redelijk snel, meer geluid.. worden redelijk warm
IBM IC 35L080AVV GXP 80 gb 7200 rpm Lekker snel, worden vrij warm, Goedkoop, niet bekend als de beste

Dat je dat vast weet :+

Verwijderd

Topicstarter
DjGeRo schreef op 20 augustus 2002 @ 11:30:
Western Digital 80 GB 7200 RPM 8 MB cache. Lekker stil, in de richting van 10k schijven
Seagate Barracuda IV 80 gb 7200 rpm. Zeer betrouwbaar, Zeer stil, gaan lang mee, worden bijna niet warm
Maxtor 80gb 7200rpm Bearing Liquid. Redelijk snel, meer geluid.. worden redelijk warm
IBM IC 35L080AVV GXP 80 gb 7200 rpm Lekker snel, worden vrij warm, Goedkoop, niet bekend als de beste

Dat je dat vast weet :+
Dus we gaan voor de Western Digital dan, deze seagate is me niet bevallen :P
Weet alleen nog niet of ik em ga kopen , tis niet echt erg nodig nog :Y)
en bedankt voor de tips :)

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt steeds erger... :( soms wel 5x achter elkaar resetten enz
Nu krijg ik ook opeens zwarte schermen en gaan alle mogelijke lampjes op mn kast branden... argh dit haat ik dus :(

Verwijderd

Ik denk echt niet dat dit aan je HD ligt. Heb je al een andere geprobeerd? Gewoon een oude erin en even er een OS opzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen andere HD hier liggen :(

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 23:15:
Heb geen andere HD hier liggen :(
Nep Tweaker :P kiddin'
Maar kun je niet van iemand ff snel eentje lenen :?
Anders heb je dadelijk een nieuwe en blijft je probleem..

Arch Linux

Pagina: 1