[Homenet] Hoe te forwarden? (ip_masq_ftp zit in kernel)

Pagina: 1
Acties:

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Haloe tweakers,

Ik heb vandaag een nieuwe kernel op mijn server geinstalleerd... 2.4.19. Perfecte kernel tot nu toe, nu werkt eindelijk mijn dhcp-server/client weer goed! dit ging namelijk altijd fout met kernel 2.4.5 :(

Ik draai nu Slackware 8.0 en ik deel internet met 3 pc's hier thuis. Ik maak daarbij gebruik van iptables... alleen omdat ik nu iptables IN de kernel heb zitten en niet meer met modules laad kan ik homenet niet meer aan de praat krijgen :'(

Hiervoor deed ik het namelijk alsvolgt:
insmod ip_conntrack_ftp ports=20,21,41,42,62,63
insmod ip_nat_ftp ports=20,21,41,42,62,63

Dit werkte perfect, maar nu heb ik dus geen modules meer... hoe kan ik dit alsnog aan de gang krijgen?

Alvast bedankt! :*)

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Verwijderd

Hercompilen en wel de conntrack dingen als modulen compilen?

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Ja zou kunnen, maar dat is trager, kheb er niet zoveel zin in en ik weet eigenlijk wel zeker dat er een of andere manier moet zijn waarbij het kan...

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Verwijderd

Wellicht een optie die je meegeeft als je de kernel boot ?

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:38

Sjonny

Fratser

freaky20 schreef op 11 augustus 2002 @ 19:19:
Ja zou kunnen, maar dat is trager, kheb er niet zoveel zin in
trager dan wat? die paar (milli)seconden extra laadtijd tijdens het booten maakt echt geen flikker uit. als je eenmaal geboot hebt zou je bak "forever" in die staat kunnen blijven, linux heeft niet voor niets van die lange uptimes :) en oohh wat was die 2 seconden sneller booten dan nuttig geweest :Z

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:55
Als ik het goed het begrepen maakt het zelfs zo weinig uit dat in de volgende kernel (2.5/2.6) bijna alles alleen nog maar in modules komt, alleen het aller noodzakelijkste blijft in de kernel

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 23:16
ik heb het ooit werkend gehad door de kernel te hacken. De oplossing heb ik ooit in een newsgroup gepost. ff googlen:
gevonden :)

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
dirty hack:
code:
1
2
-A PREROUTING -i ppp0 -p tcp -m tcp --sport 41 -j DNAT --to-destination 192.168.0.1
-A PREROUTING -i ppp0 -p tcp -m tcp --sport 62:63 -j DNAT --to-destination 192.168.0.1

Waarbij 192.168.0.1 de host is die homenet draait.
Pagina: 1