Toon posts:

IP doormailen

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Wie weet er of er kleine programmatjes zijn die je opje pc kunt draaien en die bij het krijgen van een nieuwe IP van bijv DHCP server de nieuwe IP kunnen doormailen naar een opgegeven mailadres?

Mijn idee is dus, om zo'n proggie thuis te installeren op de pc (internet via kabel) En dan het IP automatisch te laten doormailen of zenden naar mijn pc op mijn studentenkamer zodat ik ondanks dat het een dynamisch IP is, toch op elk moment weet onder welk IP we dat moment thuis online zijn.

Het is immers mogelijk om met WINIPCFG je IP op te zoeken. Dus....

Suggestisch? Of ideeen die zelfde doel bereiken? Moet wel eenvoudig blijven en niet super netwerkserver software gaan gebruiken. NAT is evt beschikbaar.

Mzl

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

ik heb altijd hetzelfde ip met chello.
gewoon ip ingesteld bij tcp/ip instellingen.
ik heb kabel via chello trouwens.
mischien kun jij dat ook doen.
zelfs als ik modem reset en release dan heb ik nog dezelfde ip. :)
probeer eens gewoon (de ip die je nu op dit moment ook hebt) vast in te stellen in instellingen en dhcp server eruit halen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm tja misschien... :) ff denken, ben namelijk beetje aan het bedenken hoe ik vanuit studentkamer toegang zou kunnen krijgen tot ons thuis netwerkje, er zit een firewall in dus die moet je goed instellen, misschien FTP server ofzo... ??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dynamic DNS is de oplossing.. http://www.myip.us bijvoorbeeld. Je koppelt dan een (sub)domain aan je IP - en dit update je regelmatig, automatisch.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat heeft dit in hemelsnaam met PNS te maken :?
Ga naar tucows -> internet - > IP posters

Move > NT 9+ slot

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.