HD garantie

Pagina: 1
Acties:

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-03 22:00
Ik heb een maxtor 40 GB 7200 rpm (type weet ik effe niet)
maar dat ding loopt zo traag als dikke stront, als ik een Divx afspeel dat moet hij om de 10/30 seconden effe 3 seconden weer bufferen (een maandje of twee liep het perfect).
En ik ben iets van 2,5 gb kwijt ? bad clusters denk ik

maar ik heb nog een jaar garantie is dit iets waarvoor ik mijn hd kan terugsturen en een nieuwe vragen of heb ik gewoon pech (en is het gewoon ouderdom) en tijd voor een nieuwe hd ?

900 MHz/512 mb/GeForce 4 TI 4200 128 MB/MSI k7 pro

Verwijderd

Scan hem eens dan zie je wel of het bad clusters zijn. Defragmenteren wil ook wel eens helpen

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04 14:28

FastBunny

Give it the Works !

download PowerMAX ofzo, of hoe heet dat diagnose tooltje van Maxtor en kijk of die een fout vind. Anders lekker opsturen, je hebt 3 jaar garantie en tot hoelang kan je meestal zien op de harddisk zelf. :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• sbmuc
FastBunny schreef op 11 augustus 2002 @ 19:00:
je hebt 3 jaar garantie en tot hoelang kan je meestal zien op de harddisk zelf. :)
Klopt ik heb nog een jaar garantie van de drie maar als die 2,5 gb echt verneukt zijn kan ik hem dan op DIE reden teruglaten sturen ??? (zonder enig gezijk van maxtor ?)

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:01
Garantie is juist voor het falen van de hardware.
Als je nou dat ding eruit hebt gehad en ben gaan prutsen of wat dan ook dan moet je geluk hebben dat ze dat niet gaan controleren. Maar als iets wat jij koopt 3 jaar garantie heeft en hij gaat kapot dan krijg je gewoon een nieuwe. En nooit bang zijn dat ze moeilijk gaan doen, gewoon altijd proberen. Wat heb je te verliezen? niks toch?

toevoeging: Ik heb dezelfde moederbord, ik heb een oude slome (3600rpm) HD die al een half jaar niet geformatteerd/gedefragmenteerd was, ik heb minder MHZ, minder geheugen en het liep brak maar kon wel gewoon divx afspelen.

Dus dit lijkt me zeker geen geval van ff defragmenteren.. of je moet in die 2 jaar nooit geformatteerd of gedefragmenteerd hebben.

Verwijderd

Ja, Heb al meerdere schijven terug gestuurd. Sommige waren gewoon vaag en vertoonden eigenlijk geen fouten maar bv windows liep vaak vast terwijl andere schijf dit niet had.
Gewoon terug sturen......

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:03

Wildfire

Joy to the world!

Feit: veel bad clusters op HD
Feit: zit nog garantie op
Feit: bad clusters vallen onder garantie, mits je niet je HD hebt laten vallen ofzo
Feit: garantie claimen levert een nieuwe HD op

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

Ik zou zeggen check hem eens op BC's , install windhoos desnoods ff opnieuw als het dan neit beter is eb je een probleem. Garantie claimen dus ;)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• sbmuc
k tnx voor de info allenmaal, ik probeer gewoon effe een aantal scandisks en ga defragmenteren en als hij dan nog traag loopt stuur ik hem gewoon terug
Pagina: 1