Toon posts:

hoe in dos hoge refreshrate krijgen? in me

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat proggie gedownload en het werkt prima in xp. alleen in me wil het niet werken.

wat doe ik fout?

ohja de search vind niks. erg vreemd. moet ik anders zoeken ofzo?

------->

ok, zal het nog ff een keer uitleggen voor de mavo'ers onder ons (harrie jeckers)

ik heb reforce gedownload.een programmatje dat ervoor zorgt dat je refresh rate in xp goed werkt. (idd dat ene linkje van euss)

ik draai ook me omdat pandora directive niet in xp wil starten. probleem is dat dat proggie alleen voor xp is en pandora directive is een half dos/windows spel. het spel is dus 60 hertz.

nou is het zo dat ik dit spel soms 4 uur achter speel en dan krijg je best aardig wat hoofdpijn

goed: m'n vraag dus, hoe krijg ik in windows millenium een goede refreshrate in dos games?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25
Welk proggie?
De search werkt momenteel niet gooed.
Kijk eens in het mededelingen forum, staan een heleboel handige mededelingen!

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Ik snap weinig van wat je bedoelt, moet dit geen reply zijn?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:50

Wildfire

Joy to the world!

Niet alleen is de topictitel ontzettend vaag, ook je berichtje zelf is uiterst vaag.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ja gaat het nu over dos of over winME :? en waar gaat het dan eigenlijk over :?

wazigheid ten top

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Dos in ME/XP ?

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Heeft het heeeeel toevallig een relatie met dit topic??

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Topicstarter
ok, zal het nog ff een keer uitleggen voor de mavo'ers onder ons :) (harrie jeckers)

ik heb reforce gedownload.een programmatje dat ervoor zorgt dat je refresh rate in xp goed werkt. (idd dat ene linkje van euss)

ik draai ook me omdat pandora directive niet in xp wil starten. probleem is dat dat proggie alleen voor xp is en pandora directive is een half dos/windows spel. het spel is dus 60 hertz.

nou is het zo dat ik dit spel soms 4 uur achter speel en dan krijg je best aardig wat hoofdpijn :)

goed: m'n vraag dus, hoe krijg ik in windows millenium een goede refreshrate in dos games?

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 20:03:
ok, zal het nog ff een keer uitleggen voor de mavo'ers onder ons :) (harrie jeckers)

nou is het zo dat ik dit spel soms 4 uur achter speel en dan krijg je best aardig wat hoofdpijn :)

Je legt het nog eens uit voor de MAVO-ers onder ons, net alsof de mensen die het niet goed begrijpen stom zijn, terwijl jij hier diegene bent die een belachelijk onduidelijke topic opent |:(

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
JorisSt schreef op 11 augustus 2002 @ 20:09:
[...]

Je legt het nog eens uit voor de MAVO-ers onder ons, net alsof de mensen die het niet goed begrijpen stom zijn, terwijl jij hier diegene bent die een belachelijk onduidelijke topic opent |:(
edit: ik zie dat je post al wat is bijgeschaaft

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ja, eh, je weet wel, dat ene, dat moet je doen.
FF voor de mavo-ers, oftewel Coolie: Dat progje op die link weet je wel, die moet je downen. Ja, daar, van dat topic ja waar ik altijd op zit. Die ja.

Wat ik hier mee wil zeggen: stel de vraag voortaan normaal, en doe vooral niet denigrerend omdat anderen je niet begrijpen als je wartaal spreekt.

Als je de refreshrate onder dos wil aanpassen moet dat via het spel zelf. Dos gebruikt geen eigen drivers maar standaard SVGA? drivers voor je videokaart. Zoek anders eens op google.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
GambitRS schreef op 11 augustus 2002 @ 20:17:
Ja, eh, je weet wel, dat ene, dat moet je doen.
FF voor de mavo-ers, oftewel Coolie: Dat progje op die link weet je wel, die moet je downen. Ja, daar, van dat topic ja waar ik altijd op zit. Die ja.

Wat ik hier mee wil zeggen: stel de vraag voortaan normaal, en doe vooral niet denigrerend omdat anderen je niet begrijpen als je wartaal spreekt.

Als je de refreshrate onder dos wil aanpassen moet dat via het spel zelf. Dos gebruikt geen eigen drivers maar standaard SVGA? drivers voor je videokaart. Zoek anders eens op google.
hehe
grappig dat iedereen gelijk boos reageerd. ik zet erbij HARRY JECKERS. luisteren jullie die niet dan? hehe

bedoel het dus niet denigrerend :D

pandora directive gebruikt dos4gw

meer weet ik niet :(

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op wat voor resolutie draait dat programma? Als je dat weet dan kun je iets aan het register van Windows toevoegen (de resolutie + refreshrate).

• Taurec
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-04 10:56
Vroeger had je een progje voor de s3 setrefresh.. oid.. die kon bep. VESA modes op 70Hz zetten .. zoek eens naar "Display doctor "

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

kan misschien wel met die hele oude "DirectX" voor DOS die wel eens met spelletjes werd geleverd.
heette geloof ik UNIVBE.
kan dat?
daarmee kon je geloof ik hogere resoluties en refreshrates krijgen in je DOS games.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
unvibe ken ik ja

640 bij 480 is het

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
FireWurX schreef op 12 augustus 2002 @ 00:14:
kan misschien wel met die hele oude "DirectX" voor DOS die wel eens met spelletjes werd geleverd.
heette geloof ik UNIVBE.
kan dat?
daarmee kon je geloof ik hogere resoluties en refreshrates krijgen in je DOS games.
Univbe was meer voor de kaarten die geen bepaalde modus aan konden en met unvibe dat wel :).

Maar dos is gewoon 60 Hz start jij je pc maar is op alle boot schermen zijn 60 Hz, en geen 70 hz omdat alle monitoren 60 hz aan kunnne.

• KneoK
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Ben ik nou helemaal gek of heb je voor Windows ME helemaal geen Refreshrate fix nodig ? Volgens mij deed dit probleem zich alleen voor in XP (en win2000 ?).

Wat de topicstarter dus nodig is is een tooltje waarmee je in DOS (en puur DOS, dus geen Windows) je refresh rate hoger kan zetten. Ik heb nog nooit van zo'n tooltje gehoord in ieder geval.
Lijkt me ook logisch omdat DOS inderdaad voor elke monitor beschikbaar moet zijn (dus ook voor monitoren die alleen 60Hz ondersteunen).

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

BioWEB schreef op 12 augustus 2002 @ 13:33:
Ben ik nou helemaal gek of heb je voor Windows ME helemaal geen Refreshrate fix nodig ? Volgens mij deed dit probleem zich alleen voor in XP (en win2000 ?).

Wat de topicstarter dus nodig is is een tooltje waarmee je in DOS (en puur DOS, dus geen Windows) je refresh rate hoger kan zetten. Ik heb nog nooit van zo'n tooltje gehoord in ieder geval.
Lijkt me ook logisch omdat DOS inderdaad voor elke monitor beschikbaar moet zijn (dus ook voor monitoren die alleen 60Hz ondersteunen).
hij heeft WinXP en WinME naast elkaar omdat zijn oude DOS proggie niet werkt op WinXP.

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op 12 augustus 2002 @ 14:50:
[...]

hij heeft WinXP en WinME naast elkaar omdat zijn oude DOS proggie niet werkt op WinXP.
oui
exactly

vroeger kon ik met mijn oude ati 3d charger wel 100 hertz in dos runnen met een speciaal proggie
]
nu schijnt het moeilijk te zijn?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

offtopic:
Jos, heb jij toevallig in Eindhoven gewoon?

Mother, will they like this song?

• RocketKoen
  • Laatst online: 11-08 11:45
games op winME, sorry, maar dat is gewoon vragen om problemen, gooi dat ME eraf of zet win 3.11 trug, is altijd een verbetering

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op 12 augustus 2002 @ 19:00:
games op winME, sorry, maar dat is gewoon vragen om problemen, gooi dat ME eraf of zet win 3.11 trug, is altijd een verbetering
wat is dit nou weer voor een ONTZETTEND kansloze reply!!

verdomme waarom krijg je daar geen OW voor???

tjongejonge. reageer normaal of reageer niet!!

Verwijderd

Topicstarter
TheLunatic schreef op 12 augustus 2002 @ 18:56:
offtopic:
Jos, heb jij toevallig in Eindhoven gewoon?
volgens mij niet :)

• B_FORCE
  • Niet online
nou nou nou, wat een gekibbel. :( , hou het een beetje vriendelijk. (klein tipje) En btw, die opmerking is misschien wel grappig bedoeld (ik ken harrie jeckers, ook, bv met zijn olo'rs :D ) maar kan wel eens een beetje anders uitpakken, gewoon voortaan niet zo'n opmerking erbij plaatsen, maar gewoon voor je(zelf) houden.

Ik denk dat je gewoon ff goed moet zoeken bij diverse zoekmachines (waarom komt iedereen met google, ik vind daar veel minder dan bv bij http://ixquick.com/, kan je meerdere zoekmachines laten zoeken).

One World Concepts

• tweakduke
  • Laatst online: 08:55

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
gebruik een ander refresh progje, nvrefresh ofzo :)

Tweakers Discord

• B_FORCE
  • Niet online
tweakduke schreef op 12 augustus 2002 @ 21:29:
gebruik een ander refresh progje, nvrefresh ofzo :)
werkt toch niet onder dos |:( (daar ging het toch over :? refresh instellen in dos)

One World Concepts

• Tranquility
  • Laatst online: 09:16
Of gewoon een TFT-scherm kopen, heb je ook geen last meer van geflikker >:)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Het spijt me zeer, maar in mijn ogen is WindowsME nog altijd de beste Windows wat games betreft, hooguit Windows98 kan daar nog overheen maar daar is de driversupport (met windows meegeleverde drivers) nog minder.

Mother, will they like this song?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

sorry hoor, maar houd die flame opmerkingen voor je, a.u.b

maar waar bouw je die conclusie, dat Win3.x beter is dan WinME, op?
Volgens mij helemaal nergens op. Je hebt, volgens mij, ME nog helemaal nooit gebruikt. am i right?

WinME is helemaal niet slecht, persoonlijk vind ik ME beter dan 98SE.

Andere OS-sen, zoals NT, 2K en XP, hebben hun sterke kanten en WinME heeft ook zo zijn sterke punten zoals de goede compatibiliteit met games en DOS software.
Dat is dus iets wat je in NT, 2K en XP soms ver kan zoeken.

Dus, next time, onderbouw je menig dan en doe dat dan op een nette manier plz.

maargoed, nu ff trug naar de topic.
zijn er niet schermen waarbij je in het menu de refreshrate hoger kan zetten ofzow?
ik heb wel eens in het menu van mijn pa's monitor iets over refreshrates gezien, maar ik zit eigenlijk nooit aan mijn pa's pc (heb zelf een beter pc), dus dat ik het fout heb kan heel goed :)

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op 13 augustus 2002 @ 18:26:
[...]

sorry hoor, maar houd die flame opmerkingen voor je, a.u.b

maar waar bouw je die conclusie, dat Win3.x beter is dan WinME, op?
Volgens mij helemaal nergens op. Je hebt, volgens mij, ME nog helemaal nooit gebruikt. am i right?

WinME is helemaal niet slecht, persoonlijk vind ik ME beter dan 98SE.

Andere OS-sen, zoals NT, 2K en XP, hebben hun sterke kanten en WinME heeft ook zo zijn sterke punten zoals de goede compatibiliteit met games en DOS software.
Dat is dus iets wat je in NT, 2K en XP soms ver kan zoeken.

Dus, next time, onderbouw je menig dan en doe dat dan op een nette manier plz.

maargoed, nu ff trug naar de topic.
zijn er niet schermen waarbij je in het menu de refreshrate hoger kan zetten ofzow?
ik heb wel eens in het menu van mijn pa's monitor iets over refreshrates gezien, maar ik zit eigenlijk nooit aan mijn pa's pc (heb zelf een beter pc), dus dat ik het fout heb kan heel goed :)
heb nog nooit van die schermen gezien?? terwijl ik toch erg veel in dos gewerkt heb in de goeie ouwe tijd

wel interessant trouwens dat die toch niet zo'n heel makkelijk probleem is...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ik heb het over een wat moderner scherm dan een uit de goede oude tijd.
een Unisys EVG 2100-P 15".
zit zo'n leuk menutje in voor de beeld settings (hor-size, vert-size enzow), en daar dacht ik een keer iets over refreshrates te zien

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik denk niet dat je met een menutje op je monitor je refreshrate aan kan passen maar goed.
De beste oplossing is denk ik niet 4 uur achter elkaar spelen, kost iig minder moeite dan naar een refreshrate programmatje te zoeken. Of koop een TFT scherm, dan maakt de refreshrate idd niks meer uit.

MechWarrior || Monsters Game

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

heb net ff gecheckt en idd, je kan het niet aanpassen.
allen maar *zien* wat de huidige res, Vert refresh en Hor refresh zijn.

dus zoals GambitRS al zegt, koop een TFT want dan heb je geen last meer van refreshrates

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

waarom loopt iedereen altijd te zeiken over 60 Hz en hoofdpijn :?

ik heb op m'n 15", die op 1024x786 @ 60Hz draait, NOOIT problemen ongeacht hoe lang ik er achter zit :)

Hoi

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
01.02 - Dos Refresh Rate tool

Who still older plays with a RIVA map under MSDOS to play would not like encounters soon the problem that the manufacturers Tool to have settled around the picture repeating rate for the monitor under DOS to adjust. Who the purchase extra of a software such as Scitech's display Doctor to save would like should a view of VBEHZ throw. This program makes the attitude of the Refreshrate over VBE for 3.0 possible. An examination whether the monitor stands the set dissolutions does not take place not! Download (26KB):

http://www.informatik.fh-muenchen.de/~ifw98223/vbehz.zip
http://www.rivastation.com/news/0219news_d.htm (Voor de duitse tekst)

Oftwel mischien werkt dit vbehz tooltje en anders Scitech's display Doctor

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

nobody122 schreef op 14 augustus 2002 @ 16:29:
waarom loopt iedereen altijd te zeiken over 60 Hz en hoofdpijn :?

ik heb op m'n 15", die op 1024x786 @ 60Hz draait, NOOIT problemen ongeacht hoe lang ik er achter zit :)
je hebt eigenlijk best wel gelijk joh.
ik heb ook nooit last van hoofdpijn bij 60Hz met 15" 1024x768x32.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

FireWurX schreef op 14 augustus 2002 @ 17:22:
[...]

je hebt eigenlijk best wel gelijk joh.
ik heb ook nooit last van hoofdpijn bij 60Hz met 15" 1024x768x32.
Hoe groter de monitor, hoe beter je lage refreshrates ziet/merkt, lijkt het. Op mijn 14" kan ik zonder problemen urenlang werken op 60Hz, bij mijn 19" word ik dan echt ziek van het geknipper en krijg ik inderdaad hoofdpijn.

#

• KneoK

KneoK

FireWurX schreef op 12 augustus 2002 @ 14:50:
[...]

Daarom zeg ik ook:

Waar ik dus op doelde was dat hij voor WINDOWS MILLENNIUM geen Refreshrate fix nodig heeft. En aangezien hij dat DOS tooltje op WINDOWS MILLENNIUM draait...

Maar feit blijft dat DOS DOS is en dat dat niets met Windows te maken heeft.

Verwijderd

BioWEB schreef op 14 augustus 2002 @ 22:42:
[...]

Daarom zeg ik ook:

Klopt ja, bij ME is er echt wat anders aan de hand.
Waar ik dus op doelde was dat hij voor WINDOWS MILLENNIUM geen Refreshrate fix nodig heeft. En aangezien hij dat DOS tooltje op WINDOWS MILLENNIUM draait...

Maar feit blijft dat DOS DOS is en dat dat niets met Windows te maken heeft.

Inderdaad, ik snap het ook niet echt. ME heeft hier niets mee te maken. Het probleem moet bij DOS gezocht worden. En als je zo nodig dosdingen wilt draaien naast XP kan je imho beter 98 erop zetten, daar werkt DOS wat lekkerder van.

• KneoK

KneoK

Ik heb net eens even zitten yahoo'en, gezocht op "Refreshrate DOS".

Een van de eerste hits kreeg ik een rtf bestandje waarin stond:
Try "VBEHz" which you can find at www.informatik.fh-muenchen.de/~ifw98223
Try "UniRefresh" which you can find at http://home.student.utwente.nl/r.muller/unirefresh
Try "SDD" which you can find at www.scitechsoft.com
De eerste link werkt zeker, net even gekeken. Daaruit komt dit URL rollen als je wat verder klikt en kun je VBEHz downloaden.

http://www.informatik.fh-muenchen.de/~ifw98223/vbehz.htm

Ik heb uiteraard niet gekeken of het daadwerkelijk werkt maar daar kom je zelf wel uit.

Mijn tip is: gebruik een Win98 bootflop, start daarmee op, gebruik een van de bovenstaande programma'tjes (als ze werken) en voila...

Topic van 4 dagen oud opgelost in 3 minuten...
Pagina: 1