Toon posts:

Draytek Vigor 2200E Router + FTP en MSN

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds het weekend ben ik eigenaar van een Draytek 2200E router. Het internet is geen probleem want alles doet het nu. Maar ik zou net als voorheen ook mijn FTP-server willen laten draaien. Op geen enkele manier krijg ik deze aan de praat. Portmapping staat al ingesteld en ook de 'open port' is aan bod gekomen, maar er blijft iets blocken.
Ik kan ook geen FTP's bezoeken van anderen. In MSN bestanden verzenden, is ook geen optie meer. De poorten 6891 t/m 6900 zijn al ingesteld in de router. Mijn nieuwe Ip-adressen zijn al ingevoerd in mijn Norton Firewall op mijn computer.

Ben ik nu een instelling vergeten of zijn mijn instellingen verkeerd? Op dit moment heb ik geen idee meer van wat het zou moeten zijn. Heeft iemand hier ervaring mee???

PS. Aangezien ik zelf ook geen andere FTP's kan bezoeken en ook geen MSN bestanden kan verzenden (terwijl de poorten wel zijn ingesteld) denk ik dat het een filter is............. ???

Verwijderd

Mail even naar de draytek helpdesk (adres is wel te vinden op www.draytek.nl. Die gasten reageren meestal binnen 1 dag. Vergeet niet het serienummer van je router te vermelden.

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32
:D Wat zijn de instellingen die je hebt gedaan?
Ik heb hier ook een Draytek Vigor 2200E, en ik kan gewoon ftp-en, en msnen, inclusief het versturen van bestanden via msn.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi wishmaster,

Ik heb je als het goed is een mailtje gestuurd.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 15:00

Eraser127

Nijkerk

Wishmaster schreef op 12 augustus 2002 @ 09:44:
:D Wat zijn de instellingen die je hebt gedaan?
Ik heb hier ook een Draytek Vigor 2200E, en ik kan gewoon ftp-en, en msnen, inclusief het versturen van bestanden via msn.
ik ook gewoon uiteraard ook met de 2200E

My Discogs

Verwijderd

nouw ehh ik weet niet of dat in de instellingen van je router staat maar bij mijn e-tech router staat DMZ HOST en als je daar jouw ip adres invult (van je nic) dan kan je gamen, ftp server laten lopen, via msn zenden, dccen en die rambam

ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
In de DMZ zetten is gewoon heel je pc open zetten. Alle poorten waarvoor geen portforward is komen op deze pc uit. Het zal het idd wel doen, maar of het de gewenste oplossing is weet ik niet.
Ik heb zelf ook die router, ftp-en ging bij mij prima na het open zetten van de uitgaande poorten 20 en 21, verder geen problemen...
Mijn ftp server werkte pas na het instellen van de open ports, ook niet echt een gewenste oplossing. Heb wel eens gegrepen dat dat wellicht leg omdat je je ftp via een andere dan poort 21 laat lopen. Ik heb ook voor de buitenwereld een hoge poort doorgemapt naar een andere, ook hoge, interne poort(als iemand hiervoor een betere oplossing weet...graag).

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, hier een update van mijn probleem....

Ik heb ondertussen mijn firmware naar 2.0a geupdate. Omdat er op de site stond dat er toch welleens problemen waren met filteropties van firmware 2.1a. Dit echter zonder resultaat.
De wizard van de router tools kon mijn router niet vinden. Dit duidde op netwerkconnectie fouten. Ik heb mijn netwerkconnecties bijgewerkt... en inderdaad.... nu heb ik een bridge connection en kan de wizard mijn router wel vinden. Alleen de problemen zijn gebleven.

Vervolgens heb ik de router gereset en opnieuw alle instellingen ingevoerd. De verkregen ip-netwerk-adressen weer ingevoerd in Norton Firewall en ook in de Serv-U FTP server. Nog steeds geen verbetering. Ook kan ik nog steeds geen MSN bestanden door sturen direct in msn, terwijl de poorten van MSN allemaal zijn ingesteld. Dit ligt echter niet aan mijn Firewall, want voorheen deed hij het ook met Norton. Heb trouwens ook alles een keer geprobeerd zonder dat de firewall aktief was.

Mijn DMZ Host staat gewoon aan, dus hier zal het ook niet aan liggen. Het feit is dat niet alleen mijn FTP server niet werkt, maar ik kan ook geen andere bezoeken. Dus al die instellingen die ervoor moeten zorgen dat de mijne werkt, hebben even geen functie. Als het aan deze instellingen lag dan zou ik wel andere FTP's kunnen bekijken, maar geen server kunnen draaien. Maar het lukt allebei niet!!!!

Ik heb al naar de ingebouwde XP firewall gekeken, maar die staat ook netjes uit.
Ik zie echt geen andere mogelijkheden meer. Heb al mails naar Draytek gestuurd, ik wacht nog op antwoord. Maar jullie lopen denken ik al voorop met jullie tips....

In ieder geval alvast bedankt voor jullie hulp, als je nog ideeen hebt.... GRAAG!! Ik kom er echt niet uit.

Verwijderd

Ik heb ook een Draytek en nergens last van. Heb je wel alle ports en DMZ naar de juiste ip gestuurd ? en niet naar een andere ip. IP kan wel eens veranderen van de Client waar je een servertje draait.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu even weer mijn router gereboot en ook mijn computer even opnieuw opgestart. Naast een aantal FTP's sites van mijn vrienden die ik geprobeerd heb op te zoeken (zonder resultaat), heb ik ook een aantal public FTP sites bezocht en die doen het wel!!

Dus zit ik nu met instellingsproblemen. Even voor alle duidelijkheid:
- Welk IP adres komt aan bij mijn vrienden, das toch nog steeds de echte chello IP (213.93.xxx.xxx). Lijkt me vrij duidelijk, maar even voor de zekerheid.
- Moet ik outgoing FTP ports ook open stellen en/of redirecten?
- Welke andere instellingen moeten bij mijn vrienden er nog bij komen anders dan mijn IP (niks toch)?
- Welk IP-adres komt in bij mijn FTP-server? Is dat die van mijn vrienden of die van mijn router?
- Ik kan intern toch een andere port gebruiken dan extern? (Deze dan met port redirect aan elkaar lassen. Public port 3328 en dan intern tussen router en comp poort 21?

Okeej, ik heb nu bij een andere vriend van mij geprobeerd een bestand te versturen via MSN en dit lukte wel!! Zal dan wel aan de combinatie liggen met die andere vriend van me, dat hij het daar niet doet.
Vanwege dit verhaal ga ik maar eens kijken of dat dit misschien ook bij de FTP zo is. Dat ik niet met hem kan communiceren maar wel met anderen.

Verwijderd

mmmm zo te zien hebben wij het zelfde probleem ik ben ook aan het klooien met mijn vigor 2200E en een ftp progie ook ik krijg het niet aan het lopen ik heb zelfs alle poorten open gezet maar niets wat doe ik verkeerd

Verwijderd

enne heb je het aan het lopen?????

ik in iedergeval nog niet als het loopt bij jou laat me dan wat weten

• Rudie_V
1. Bij jouw vrienden komt het ip adres aan van chello(dus 213.9.xxx.xxx).
2. Om gebruik te maken van een ftp client moet je poort 20 en 21 uitgaand open zetten.
Niet redirecten, das voor buiten naar binnen toe.
Voor een ftp server zit hier volgens mij het probleem. Ik connect op jouw extern ip met
poort 3328, dit wordt geforward door NAT naar jouw interne ip(ftp server) met poort 21.
Jouw ftp server maakt weer met een ander poort nummer(dit constateerde ik door Tiny te
draaien en te kijken welke poorten er nou gebruikt werden) een connectie naar buiten
naar de client toe. Die vervolgens op een ander poort nummer terug connect, en dit komt
niet op jouw ftp server uit omdat deze poort niet geforward wordt door NAT. Door dan op
je firewall je ftp server in de DMZ te zetten of de open ports in te stellen naar je ftp server
komt dit alsnog op je ftp uit en werkt het, althans bij mij..
3. Wat ik wel in mijn ftp client(FlashFXP) moest instellen is "Site uses IP Masq/NAT/Non-
Routable IP
4. Welk ip adres er nou op de ftp zit is een goeie, zal ik morgen eens testen...ik twijfel
eigenlijk.
5. Ja.

Ik kan het misschien mis hebben, maar volgens mij zit het zo(iets). Ik gebruik als ftp server gewoon IIS in W2k. Mijn bios van me router is 2.1a.

• Rudie_V
Als ik bijv. extern poort 32000 gebruikt en via NAT doorstuurt naar intern poort 64000, dan werkt mijn ftp alleen als ik gebruik maak van dmz/open port naar mijn ftp server.
Als ik extern poort 32000 doorstuurt naar intern poort 21, dan we werkt de ftp ook zonder gebruik te maken van dmz/open ports.
Als ik extern poort 21 doorstuurt naar intern poort 64000, dan werkt de ftp alleen als ik gebruik maak van dmz/open ports.
Als ik extern poort 21 doorstuurt naar intern poort 21, dan werkt de ftp zonder gebruik te maken van dmz/open port.

Dus trek de conslusies maar. Ik stel het in op een hoge externe poort die doorgestuurt wordt naar intern poort 21....das toch het beste dan...

En punt 3, dat ik "Site uses IP Masq/NAT/Non-Routable IP" aan moest zetten klopt niet, dat hoef niet.

En welke ip-adres er op je server zit is toch gewoon het extern ip-adres(punt 4).

[ Voor 0% gewijzigd door Rudie_V op 13-08-2002 18:28 . Reden: Iets vergeten :) (2x) ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey Rudie V,

Thnx voor de info, hier kan ik wel wat mee. En inderdaad... ik kwam er net achter dat het inderdaad het ip-adres is van diegene die inlogt en dus niet van de router.
Ik ga ook voor de opstelling 'public hoge poort/private poort 21'... lijkt me na jouw onderzoekje duidelijk :)

Bedankt

(GALAXY)

Ik ben er achter gekomen dat bestanden verzenden via MSN wel lukt, het lag gewoon aan de combinatie van bepaalde personen. Bij de een lukt het wel, bij de andere niet. Dit had ik hiervoor (voor de router) ook al. Ik heb daarvoor de volgende instellingen gebruikt:

Vul voor MSN Messenger de volgende gegevens in:

Protocol Start Port End Port Omschrijving

TCP 6891 6900 Bestand verzenden
TCP 1863 1863
UDP 1863 1863
UDP 5190 5190
UDP 6901 6901 Spraak communicatie
TCP 6901 6901 Spraak communicatie

(Het lukt me niet om het schema netjes neer te zetten, maar als het goed is, komt het overeen met je Draytek menu)

Public FTP's bezoeken lukt ook al. Hiervoor heb ik dus port 21 en 20 (weet niet helemaal zeker of die 20 noodzakelijk is) opengezet. DMZ heb ik op dit moment uitstaan, omdat dit dus alles openzet. Dit is dus wel een oplossing, maar niet echt de gewenste vind ik. Mochten er andere programma's zijn die niet willen werken, heb ik hier een overzicht van bekende poorten van bepaalde programma's:

http://sambar.polie.nl/poort_instellingen_voor_alle_app.htm

Misschien dat je hier ook nog wat aan hebt.

Omdat MSN het bij andere wel doet en bij andere juist weer niet, ga ik nu proberen om de FTP bij iemand anders te testen. Dit doe ik om er echt zeker van te zijn dat het aan mijn instellingen ligt. Jullie horen het resultaat!!!

In iedergeval al bedankt voor jullie reacties!

• Rudie_V
Handig is ook om gebruik te maken van de Dynamic DNS optie, je router kan dit zelf automatisch updaten bij een paar dynamic dns providers, erg makkelijk...
En suc6 verder...

Verwijderd

Topicstarter
Eén ding waar ik nog niet helemaal uit ben.... Welke IP moet ik in mijn FTP Server opgeven als adres. Is dat dus de IP van de computer zelf, dus het netwer IP, of is dat het internet IP (public). Ik neem aan die van het netwerk, zodat je op meerdere pc's achter je router een FTP kan draaien dan.
De router zorgt dan toch voor die 'port redirect', dus ook 'IP-redirect'?

PS. Ik heb ze allebei een keer getest, maar ze werkten allebei niet, vandaar dat ik er dus nog niet achter ben, welke goed is.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 21:25:
Eén ding waar ik nog niet helemaal uit ben.... Welke IP moet ik in mijn FTP Server opgeven als adres. Is dat dus de IP van de computer zelf, dus het netwer IP, of is dat het internet IP (public). Ik neem aan die van het netwerk, zodat je op meerdere pc's achter je router een FTP kan draaien dan.
De router zorgt dan toch voor die 'port redirect', dus ook 'IP-redirect'?

PS. Ik heb ze allebei een keer getest, maar ze werkten allebei niet, vandaar dat ik er dus nog niet achter ben, welke goed is.
eigen ip gebruiken op de ftpserver, forward btw ook port 20 (ftp-data)

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 15:32
Ik ben opzoek naar een goede router. Over de Draytek vigor 2200E hoor ik heel veel goeds maar een paar dingen snap ik nog niet.

Het is dus mogenlijk om bestanden te verzenden met MSN. Is dit op alles pc's mogelijk of moet je nog een bepaalde poort mappen zodat het maar op 1 pc mogelijk is?

Kan je ook een MAC adres instellen? Voor mijn chello verbinding is dit namelijk nodig (ip is gekoppeld aan een MAC adres)

Sinds kort is de vigor 2300 uit.. Is deze te vergelijken met de 2200E (beter of slechter). Hij is in ieder geval wel ietsje duurder.

Het gaat mij vooral om het verzenden van bestanden met MSN, voice chat, netmeeting ed.. kan dit allemaal ZONDER poorten te mappen of moet dit nogsteeds gebeuren?

[edit]
UPNP, zit dat in de vigor 2200E en wat kan ik er mee?
Ik heb begrepen dat je dan dus wel bestanden zou kunnen verzenden. Maar de meningen zijn hierover heel erg verdeeld...

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

bestanden versturen via MSN als je iets van een router hebt werkt NOOOOOIT, ook niet met poorten doormappen, het WERKT gewoon NIET

je kan wel bestanden ontvangen :7

voor FTP heb je ook nog eens een passive mode die je kan proberen, veel FTP servers ondersteunen verder geen connecties via routers heb ik gemerkt

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• Racemol
Niels99 schreef op 05 augustus 2002 @ 18:38:
Ja precies die Edimax 6004+ is echt wel een aanrader, vind dat deze zich ook kan aanmeten met de grote jongens zoals Draytek, mits je firmware 1.18 erop zet. Want dan doet ook echt alles zelfs msn bestanden verzenden. En hij is zeer stabiel.
Dit quote ik uit een ander topic, kan iemand dit bevestigen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet, waar KnEuTeR zijn info heeft gehaald, maar ik heb dus de Draytek 2200E Router en bij mij werkt MSN dus WEL nu (ook met bestanden doorsturen!!!). Het enige waar ik last van heb, is dat het bij sommige wel gaat en bij andere weer niet. Maar dit had ik ook al zonder router. Dus dat ligt niet aan de Draytek zelf.

Ik denk alleen dat je dus wel even die portmapping moet gebruiken. Ikzelf heb het niet getest zonder, maar met doet hij het prima. Hier een linkje voor veel gebruikte poortinstellingen:

http://sambar.polie.nl/poort_instellingen_voor_alle_app.htm

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Niels99 schreef op 05 augustus 2002 @ 18:38:
Ja precies die Edimax 6004+ is echt wel een aanrader, vind dat deze zich ook kan aanmeten met de grote jongens zoals Draytek, mits je firmware 1.18 erop zet. Want dan doet ook echt alles zelfs msn bestanden verzenden. En hij is zeer stabiel.

--------------------------------------------------------------------------------

Een vriend van mij heeft een edimax en die is er zeer tevreden mee. Ik vind alleen dat Draytek wat meer instellingen heeft. En uit deze quote is ook naar voren te halen, dat Draytek gewoon goed bekend staat.

• Racemol
Bedankt voor de reacties.

Ik kan gewoon de Draytek 2200E kopen en dan werkt mijn MSN weer zoals het hoort? of zegt iemand anders; nee nee wacht nog maar even want binnenkort komt er iets veel beters uit!

• ijdod
  • Laatst online: 03-08 16:58
Active en passive FTP is voor de 2200E geen enkel probleem, mits de standaard FTP poorten gebruikt worden. De FTP PORT en PASV commando's worden goed interpreteerd, en gewijzigd. Bij andere poortnummers ga je problemen krijgen.

MSN ondersteuning is afhankelijk van de versie van MSN, en van de firmware versie op de router. In 2.1 is volgens de release notes eea verbeterd.

Bedenk overigens dat al dit soort perikelen OOK veroorzaakt kunnen worden door problemen aan de andere kant van de verbinding, als daar ook NAT e.d. gebruikt worden.

Wat ik me afvraag is waarom je nog een FW draait op je lokale PC, en wat die met je externe IP wil gaan doen? Dat IP is binnen je netwerk niet relevant, daar zit immers NAT tussen. Gooit die FW geen roet in het eten?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Topicstarter
Hey ijdod,

Ik heb er naar gekeken en het ziet er naar uit, dat dit niet het geval is. Ik heb alle handelingen dubbel gechecked (met en zonder firewall), en er was geen verschil merkbaar.

Okeeej, ik ben weer flink bezig geweest en heb hele rare uitkomsten.

Ik heb mijn router er weer tussen uitgehaald, dit omdat er nog geen goede kabel ligt naar de 2e computer toe, dus deze moest nog steeds via de mijne worden voorzien van internet. Ik kreeg nu een Ip-adres met 213.93.xxx.xxx. Alles ingevuld, in de firewall en ook de FTP instellingen heb ik allemaal veranderd. Met deze instellingen zijn we weer aan het testen gegaan, maar geen resultaat.......!!!
Terwijl ik met dezelfde opstelling een paar maanden geleden wel alles voor elkaar kreeg. Het enige wat veranderd was, was mijn IP-adres.
Ik heb toen mijn internetconnectie via de andere netwerkkaart naar mijn computer gestuurd, daarna de setup gedraaid en alles was weer klaar. NU met mijn oude vertrouwde 62.163.xxx.xx Ip-adres (ligt dus aan het MAC-adres van de netwerkkaart). Wat bleek, geen problemen meer.......!!!!

Nu dus het opvallende resultaat:
Ik kon me herinneren dat ik met de 62.163.xxx.xx alleen problemen had, met iemand die bij mij wilde FTP-en, die ook een 62.163.xxx.xxx Ip-adres had. Diegene kon niet op mijn FTP komen. Raar, dacht ik toen!!
Nu had ik dus met mijn router IP-> 213.93.xxx.xxx. Diegene waarmee ik toen ben gaan testen had ook een Ip beginnende met 213.93.xxx.xxx. Of ik het nu met of zonder router probeerde, het lukte gewoon niet.

Ik kan hier dus maar één conclusie uit trekken. Dat is dus dat Ip's die beginnen met dezelfde cijfers, problemen geven!!!!
Komt dit iemand bekend voor? Want ik heb hier nog nooit van gehoord, dus ik vind het maar raar. Maar het ziet er naar uit dat dit dus heel de tijd mijn probleem was.

• ijdod
In principe kan elk IP met elk ander IP communiceren. Echter, het kan zijn dat door technische of geconfigureerde beperkingen bepaalde groepen eindgebruikers elkaar niet kunnen zien. Bij bijvoorbeeld kabel zou het me niets verbazen (en gezien de IP ranges hebben we het daar over).

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 13:13
KnEuTeR schreef op 17 augustus 2002 @ 13:19:
bestanden versturen via MSN als je iets van een router hebt werkt NOOOOOIT, ook niet met poorten doormappen, het WERKT gewoon NIET

je kan wel bestanden ontvangen :7

voor FTP heb je ook nog eens een passive mode die je kan proberen, veel FTP servers ondersteunen verder geen connecties via routers heb ik gemerkt
Ik heb GEEEN problemen, kan ALLES met me router wat ik eerst ook kon. Je blaat uit je nek, neem deze instellingen over en erstaat ervoor waar ze voor zijn. Ik kan connecten naar FTP's in passive en in NON passive mode, geen probleem!
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/sonaronline/router.jpg

Counter-Strike voor als je server wil draaien
MSN voor bestanden verzenden
Roger Wilco voor als je daar een server wil draaien
DCC voor als je via IRC bestanden wil verzenden, je kan DCC port in MIRC instellen
Webserver is natuurlijk port 80 voor de webserver :)
ICQ is voor bestanden verzenden via ICQ
FTP is voor als je een FTP server wil draaien, natuurlijk port 21

De ips erachter is voor de computers, mijn FTP draait bijv op 192.168.1.2 maar ik gebruik MSN en de MSN bestandenverzenden vaak op computer 3, 192.168.1.3.

Zoals je ziet je kan je met de router nog steeds alles je moet goede de handleiding doornemen.
Als je er HELEMAAL niet meer uitkomt bel je 0909-draytek voor 10 cent per minuut helpen ze je verder, ze weten een antwoord op AL je vragen.
Simpel is dat

• Rudie_V
Het kan bij isp's voor komen dat je geen verbinding kan maken naar iemand uit hetzelfe segment...(als die cijfertjes dus hetzelfde zijn:)

• ijdod
Novah schreef op 20 augustus 2002 @ 17:39:
[...]
... ze weten een antwoord op AL je vragen.
Neuh, maar in Taiwan waren ze ook erg behulpzaam :)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:58
Ik snap er geen drol van, ik heb een uurtje geleden me draytek router binnen gekregen. Binnen 10 minuten alles aan de praat gekregen. Op www.grc.com ben ik stealth (alle belangrijke poorten dicht/onzichtbaar).
Msn bestanden + FTP kan beide pc's ontvangen en verzonden worden. Dit zonder ook wat aan instellingen te doen!
Draytek router versie 2.1a
Oftewel ik heb geen kind aan deze router gehad. Ik zou toch anders maar hem omruilen.

Verwijderd

Topicstarter
Miki schreef op 20 augustus 2002 @ 18:39:
Ik snap er geen drol van, ik heb een uurtje geleden me draytek router binnen gekregen. Binnen 10 minuten alles aan de praat gekregen. Op www.grc.com ben ik stealth (alle belangrijke poorten dicht/onzichtbaar).
Msn bestanden + FTP kan beide pc's ontvangen en verzonden worden. Dit zonder ook wat aan instellingen te doen!
Draytek router versie 2.1a
Oftewel ik heb geen kind aan deze router gehad. Ik zou toch anders maar hem omruilen.
Nee, met de router opzich heb ik ook geen problemen. Uit alle testen die ik heb gedaan, komt er dus naar voren dat het ligt aan ip's uit hetzelfde segment. Deze geven dus blijkbaar problemen. Deze problemen kwamen gister ook naar voren, zonder dat ik de router er tussen had zitten. Dus EINDELIJK (na een week zwoegen) ben ik er nu achter dat het probleem niet bij de router ligt. Ik heb totaal geen moeite met de instellingen, want ik was vanaf het begin al overtuigd, dat ik hem goed had ingesteld.
Wat ik dus nu ga doen, is mijn router er weer tussen gooien en hem dan het mac-adress meegeven van mijn 3com kaart, zodat ik nog steeds mijn 62.163.xxx.xxx ip kan behouden. Met dit Ip heb ik de minste problemen, aangezien mijn kenissen allemaal op de 213.93.xxx.xxx zitten.

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik er nu eindelijk uit ben.
Over een tijdje test ik heel de boel met de goede bekabeling voor computer twee (dus ook weer met de router), als er dan weer problemen zijn, komt deze topic zeker weer naar boven ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mensen,

Maar daar ben ik weer. Maar ik denk dat ik nu met een minder groot probleem zit al toen.

Ik heb nu de definitieve opstelling met twee computers opgesteld. Internet delen en Msn-en lukken gewoon en ook mijn ftp-server kan door anderen worden bezocht. Alleen het gekke is, dat ik niet kan inloggen bij een vriend van mij. Ik heb het MAC-adres van mijn 3com ingevoerd en heb dus nu weer mijn oude vertrouwde IP 62.163.xxx.xxx :). Dus ik zit niet meer met de problemen van Ip's uit hetzelfde segment.

Het opvallende is, dat zijn FTP draait op poort 3329. Ik kom bij hem binnen, krijg een 'welcome message', maar de listing die daar op volgt kan ik niet ontvangen. Toch sta ik bij hem ingelogd........
Als hij zijn server laat draaien op port 21, zijn er geen problemen !!! Dus ik denk dat het nu te maken heeft met mijn instellingen.

Kan iemand mij vertellen, welke instellingen ik moet invoeren in de Draytek om een FTP-site van iemand anders te bezoeken, die hem op een andere poort heeft staan dan poort 21???
Of ligt het aan iets anders?

PS. De instellingen van die ander kloppen!

• Rudie_V
...En daar ben ik weer :) ...
Dit had ik ook toen ik mijn ftp draaide op hoge externe poort, met via nat naar een hoge interne poort.
Wat ik toen in de ftp client aanzette was "Site uses IP Masq/NAT/Non-Routable IP", dat is in FlashFXP.
Neem verder maar aan dat jij de enige ben die niet op die ftp kan komen ?

Verwijderd

Topicstarter
Hey Rudie_V

Thnks voor de reply.... Ik heb dus even gekeken in de instellingen van mijn FTP-programma. Kon de instellingen uit FlashFXP niet terugvinden, dus ben ik maar andere dingen gaan zoeken. Ik gebruik CuteFTP en daarin kwamen een aantal dingen voor. Het is me na een tijdje gelukt d.m.v. de optie "use firewall settings" uit te zetten.

Mensen allemaal bedankt, als het goed is zijn al mijn problemen van de baan!!!

PS. ToH^Galaxy.... is het bij jou al gelukt?

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
dan heb ik ook een probleem:

ik wil een FTP server laten draaien, die toegankelijk is via het internet. Ik gebruikte eerst Serv-U, maar daar kon ik alleen zelf opkomen. Ik gebruik nu BulletProof FTP server, omdat dat bij een vriend wel werkte. Maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Als ik ftp://10.0.0.155 (IP van mijn computer) intyp, kom ik gewoon op de server. Maar zodra ik ftp://80.61.81.155 (IP van het internet) intyp, krijg ik de foutmelding "het FTP-verzoek is afgebroken".

Ik gebruik een router (en ik denk ook dat dat het hele probleem is, want die vriend van mij heeft geen router, maar alleen een ADSL-modem), nl. de ZyXEL Prestige 643. Weet iemand of ik (en zo ja, welke) instellingen moet doen bij de router? Ik heb het verhaal hier een beetje gevolgd, maar aangezien de instellingen anders zijn als bij de DrayTek 2200E, ben ik er nog steeds niet uit.

Als iemand mij zou kunnen helpen, graag _/-\o_

Verwijderd

Heb zelf ook een draytek een hele tijd zitten klooien tot dat ik over ging naar win2000, toen waren alle problemen opeens over snap het nog steeds niet. maar kan inderdaad ook gewoon msn en ftp etc maar ik heb wel alle poorten open staan en met ZA sluit ik dit af...

Veel suxxes met de draytek leuk ding voor weinig geld....

vr gr joan
Pagina: 1