[VB] Application deployer

Pagina: 1
Acties:

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-08 22:33
Er zal vast wel een topic over dt onderwerp zijn, maar ik kan het momentel niet vinden omdat de search niet werkt.

Ik heb nu een programma gemaakt en nu wil ik er een setup prog omheen maken. Is er nog een ander programma dan de Package & Deployment wizzard die standaard bij Visual basic zit?

Het is wel belangrijk dat ook de voor visual basic benodigde systeembestanden worden meegeinstalleerd, voor mensen die geen VB op hun systeem hebben staan.

Ik gebruik momenteel Visual Basic 6.0

The JavaScript GoT Tracker

Verwijderd

Er zijn wel meer van die programma's ik kan nu alleen niet op de naam komen, misschien later. Heb je al met google gezocht??

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 18:56:
Er zijn wel meer van die programma's ik kan nu alleen niet op de naam komen, misschien later. Heb je al met google gezocht??
Waarschijnlijk doel je op Installshield en Wise Installer. Of ze geschikt zijn voor VB6, geen idee...

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Ze hoeven niet speciaal voor VB geschikt te zijn. Je kunt bijvoorbeeld NSIS van Nullsoft gebruiken.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 17:59

Gerco

Professional Newbie

of Inno-Setup

tss, deze vraag wordt ZOVEEL gesteld dat ik de URL uit mn hoofd weet...

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
In principe kun zou je met alle installatie programma's een setup voor een VB programma kunnen maken als je maar weet welke DLL's allemaal geinstalleerd en geregistreerd moeten worden.
Dat kun je in ieder geval achterhalen met de Package wizard van VB.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Verwijderd

Kijk ook eens naar de Visual Studio Installer. Is eigenlijk bedoeld voor Visual Studio .NET, maar versie 1.1 is ook te downloaden voor Visual Studio 6.

De installer maakt Windows Installer .msi files. Nadeel: je hebt wel Interdev nodig...

• MickMack
Interdev heb ik natuurlijk ook :)
Maar je kan idd alle setup progs gebruiken, door eerst een pakkage te maken met de standaard install prog van VB en kijken welke bestanden hij allemaal in het pakket stopt :)

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

De files die VB nodig heeft als je er nog NIETS aan references/components bij gevinkt hebt, kun je ook vinden op deze URL:

Directe link :)

• MickMack
Ja, alleen de GreenTree components (ocx), die moeten er nog bij. Maar die kan ik dan denk ik uit dat install pakket van VB halen.

Pagina: 1