Toon posts:

Mijn Ibm shijf wil niet meer worden gerecoverd!! :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 11 dagen op campzone 2 te hebben doorgebracht zonder problemen, crashd mijn lieve ibm-mtje ineens... auw das vervelend!! :'(

nou okej dan stop ik wel even mijn western digital schijfje van 10 gig erin en probeer ik wel even te recoveren...

Helaas crasht deze schijf ineens ook en zit ik met een groot probleem! :(

ik zat te denken dat het aan mijn moederbord kon liggen ( abit kt7a ) omdat ik regelmatig nogal wat verandere aan mij idee kanalen. misschien dat ik ze daarmee heb laten crashen en toevallig allebei.

Maar op enervandere manier doet mijn western digital schijf het ineens wel weer... zonder windows 2000 want daarvan wou hij niet meer opstarten. maar ach dat was nou niet meer zo erg, want dan installeer ik wel even windows xp.

Jammer genoeg doet mijn 40 gig ibm (7200tpm, 2mb cach, ultra ata 100) het niet meer en daar gaat het nu net om.
Nu heb ik een aantal recovery programma's gedownload waaronder:

-Maxblast
-uneraser
-recovernt

en nog wat maar deze blijven allemaal hangen op een gegeven moment! en allemaal in het begin. (De maxblast bij 24000(000) clusters ofzo iets met 24 erin)

waar zou dit aan kunnen liggen? ik kan mijn schijf wel low level formateren maar daarmee heb ik mijn data niet mee terug! en dat is nou net heel belangrijk....

En begin nou niet van jah je had back-ups moeten maken want dat doe je in het begin en daarna vergeet je het weer en daarnaast heb ik daarvoor niet eens de goede middelen!

Weet iemand raad? pleaze help me!

-------------------------------------------------------------------------------
ohjah het type model is een Dekstar 60 GXP --> IC35L040AVER07-0
-------------------------------------------------------------------------------

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
IBM Deskstar is een niet zo beste schijf volgens mij. waarom je IDE kanalen der aan gaan week nie.

Verwijderd

zie het andere (ken jij dit bekende foute geluid bij ibm schijven.. daar staat heel mijn droevige geschiedenis met deze Dekstar 60 GXP --> IC35L040AVER07-0 !!! Ik wens je alvast condoleances...

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer eerst die schijf in een andere PC te hangen, en probeer dan zoveel mogelijk data eraf te krijgen. Geen fix-tools draaien!

Verwijderd

Topicstarter
weerdo schreef op 11 augustus 2002 @ 18:47:
Probeer eerst die schijf in een andere PC te hangen, en probeer dan zoveel mogelijk data eraf te krijgen. Geen fix-tools draaien!
jah das dus het probleem... hij ziet de schijf wel ook andere pc's maar kunnen er niet van lezen! Ze vragen allemaal of de schijf geformateerd moet worden.

Verwijderd

ja dat had ik ook dus. Met normale middellen kom je er niet. ZIe dat je ergens R-Studio (NTFS óf FAT, afhankelijk van wat je gebruikt) kan vinden en daarmee kan je in veel gevallen met een aantal dagende durende recovery aardig wat terughalen.

Verwijderd

Topicstarter
jah die heb ik ook maar die blijf dus ookal hangen naar luttele seconden... en dan gaat mijn schijf steeds de zelfde geluiden produceren (lees: zoekend? geluid..) echt vaag net of er iets kappot is?!?

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kijk maar even hier: [rml][ Dode IBM] Herkent iemand dit exacte geluid?[/rml]
Daar komen aardig wat tips voorbij voor de recovery van een IBM GXP.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Klopt. De schijf IS ook kapot in dat geval, hoor je: tsj tsj tsj tsj.. in series van 4 dan probeert dat ding bad sectors te lezen. R-Studio probeert 10x dat te doen per sector. Dat wordt dus een heidens karwei want om de 512 sectors zit er een bad sector tussen. Als er geen belangrijke bestanden opstaan, probeer dan een Low Level Format d.m.v. Drive Fitness Test programma gelevert via de website van IBM. Ik wil daar nog niet aan toe, ik wil tçoh alles uit dat programma halen (ondanks de lompe schop ertegen destrax waarmee de kansen met 99% zijn verkleind).

Verwijderd

Topicstarter
...okej dan

Maar euhm, als hij bad sectors heeft, isie dan eigenlijk al verneukt of kan ik hem doormiddel van low level format weer goed herstellen en isie dan "weer als nieuw?"
of is de kans dan groot dat hij deze weer krijgt?

Verwijderd

het ' is mogelijk' dat bad sectors weer als goede sectoren terugkomen, maar als ze 'echt beschadigt zijn dna niet. Je kan het altijd proberen.. ALs je dan als een van de eerste dingen je harde schijf een oppervlaktetest laat doen dan weet je of het echt beschadigt is of niet.

Verwijderd

Topicstarter
bah ik was zooo tevreden over deze ibm echt hij was stil en snel echt een top schijfje en nu is het gewoon bagger! echt tries van ibm die al zo veel ervaring heeft dat die gewoon achterelkaar slechte serries uitbrengt das gewoon fout!

Iedereen gaat nu denk ik voor maxtor want zoals je alleen al op het got kan lezen zijn er in deze paar weken tijd, veel mensen waarvan hun ibm-mtje kapot is gegaan of half is gecrashd.

Verwijderd

Ik heb zojuist een WD *)GB ding aangeschaft.. ik geloof dat die ook wel ok zijn. IBM krijg ik pas weer door mn strot als ze hun fouten toegeven + Geen GXP meer in hun typenummer staat + ze stuk duurder worden en daarmee kwalitatief betere onderdelen gebruiken. BTW: Het is ALLEEN de GXP-serie die faalt, alle andere series (en misschien de 120GXP) zijn kwalitatief in orde.

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-03 17:15
O OW ik word ziek van die IBM schijfen. eerst was ik hun grootste fan maar nu heeft mijn 40 gig me ook ik de steek gelaten. gellukkig heb ik nog gerantie dus dat ding op de post gedaan en binne 2 weken waarschijnlijk een nieuwe. Hope dat mijn 80 gig het nog wel uithoud. want straks hoor je niks anders meer als maxtor.

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Verwijderd

waarom ALLEEN maxtor? Zijn Seagate/Quantum/Western Digital/Fujistu/etc. dan allemaal óók brak?

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 18:24:
waarom ALLEEN maxtor? Zijn Seagate/Quantum/Western Digital/Fujistu/etc. dan allemaal óók brak?
Quantum is nu Maxtor ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 21:42:
jah die heb ik ook maar die blijf dus ookal hangen naar luttele seconden... en dan gaat mijn schijf steeds de zelfde geluiden produceren (lees: zoekend? geluid..) echt vaag net of er iets kappot is?!?
heb ook zoiets gehad, twakker check svp je mail
alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 20:59:
[...]

heb ook zoiets gehad, twakker check svp je mail
alvast bedankt
Ik had je mail gelezen en heb er op gereageerd...

Verwijderd

Juistem... maar mn vraag? :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 15:25:
[...]

nee dat hoeft zeker niet te zijn! Maar ik denk dat het merk Maxtor toch vrij bekent is en goede prestaties leverd.

UITERAARD is dit maar heel betrekkelijk!

ik vind het gewoon een goed merk.. (lees: leverd goede producten)

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 15:25:
[...]

Seagate heb ik absoluut geen ervaring mee, maar van de mensen die ik ken en er een hadden weet ik van 1 dat die gecrashed is. Toen ik bij omruil van mijn IBM vroeg naar de ervaringen van die winkel met Seagate en Quantum zei 'ie dat Seagate het meest retour kwam.
WD heb ik zelf hele wisselende ervaring mee. 3 van de 6 schijven is defect geraakt. Maar de 1 na oudste leeft nu nog (dik 4 jaar) en draait zo'n 10 uur per dag.
De beste ervaring heb ik met Quantum, slechts 1 defecte schijf van de 6. Deze was defect geleverd.
Fujitsu en andere merken zoals Samsung heb ik zelf ook geen ervaring mee.

Voor degene die zich afvraagt waarom ik zoveel schijven slijt/gebruik, ik bouw wel 's PC's voor anderen en ken veel personen met 'n PC, vandaar ;) .

Mijn ervaring met IBM is als die van velen die de laatste serie hadden, voor mij dus geen IBM meer. Las vandaag dat er 15.000 banen bij IBM geschrapt werden, kennelijk deden ze 't niet goed laatste tijd 8)7 . Had 'm weer veels te vroeg aangeschaft, de meeste uitvallers kwamen dacht ik zo ongeveer in de 1e maand vd verkopen, afhankelijk van hoeveel er van de schijf gevraagd werd.

Tegenwoordig raad ik dus meestal Quantum/Maxtor aan en ik hoop dat Maxtor de kwaliteit hoog houd zoals ik dat van Quantum gewend ben.

Verwijderd

ik had dezelfde schijf, vorig jaar september uit de fabriek gerold,
40 g IBM deskstar Ultra100 7200 toeren
is vorige week ook gecrashed, misschien had je er 1 uit dezelfde serie, kan wel eens dat een bepaalde serie problemen geven. als je inruild, gewoon een maxtor vragen, veel beter

Verwijderd

Ik geloof dat ik 1 jaar garantie opdat ding heb, hij is gefabriceerd in sept 2001 en gekocht in okt 2001. de garantie verllopt dus binnenkort. tot die tijd wil ik met recoverytools data reddenwat langzaam aan lukt. daarna weetik niet watte doen? opsturen naar IBM óf naar de zaak teruggaan ermee?

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Hee Twakker, over je data hoef je je geen zorgen te maken. Als ik het goed begrijp heb je nog wel een werkende disk (met een O/S)??
Zet daar dit programma op http://www.webattack.com/get/driverescue.shtml
Werkt als een speer! Je kan gewoon alle data naar je goede disk kopieeren, zelfs als het O/S de partities niet herkent. Werkte bij mijn disk perfekt.

Verwijderd

Als je hem kan mounten: GetDataBack NTFS of FAT van www.runtime.org.

Die heeft alles tot nu toe gedaan!

Verwijderd

Topicstarter
b-gone schreef op 14 augustus 2002 @ 10:24:
Hee Twakker, over je data hoef je je geen zorgen te maken. Als ik het goed begrijp heb je nog wel een werkende disk (met een O/S)??
Zet daar dit programma op http://www.webattack.com/get/driverescue.shtml
Werkt als een speer! Je kan gewoon alle data naar je goede disk kopieeren, zelfs als het O/S de partities niet herkent. Werkte bij mijn disk perfekt.
Whoo tanx ik zal het gelijk proberen!!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 10:24:
Als je hem kan mounten: GetDataBack NTFS of FAT van www.runtime.org.

Die heeft alles tot nu toe gedaan!
Euhm :? wat is mounten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 11:59:
[...]

Whoo tanx ik zal het gelijk proberen!!!
--> Whoeps dat zeg ik nou wel maar deze onder steund geen NTFS toch?

Verwijderd

ja het is inderdaad kut met zo'n hd. Ik wist niet welke serie ik had, totdat ik precies hetzelfde id-nr voorbij zag komen hier (ICL35040AVER07), die heb ik dus ook, voor al een jaartje ofzo. Ik moet zeggen dat de performance erg goed is en de betrouwbaarheid tot nu toe ook erg goed is.

Je kan wel Maxtors kopen maar uit vele reacties blijkt dat als je die in een RAID-setup hangt dat de performance dan bijna niet beter wordt. Met de IBM-hd's is dat wel het geval (ik weet niet hoe deze serie dat doet). Maar als iemand nog zo'n hd over heeft, ik wil hem wel kopen, voor een Raid array. Mijnes doet het namelijk nog steeds goed, ook na al ongeveer in 6 verschillende systemen te hebben gehad die allemaal ver overgeclocked waren!

Verwijderd

Topicstarter
nou dan zou ik iig maar wel vast wat back-ups maken voor de zekerheid!! dat kan niet kwaad...

Verwijderd

Topicstarter
ik was ff aan het kloien met R-undelete en toen hoorde ik die geluidjes 4 x achter elkaar, dat betekende toch dat mijn schijf gewoon naar de klote is toch?

Verwijderd

dat tikgeluid is dat de schijf zich kalibreert, dat doen ze allemaal bij het opstarten. Als hij dat meerdere keren doet dan kan hij zich niet meer kalibreren wat er in resulteert dat hij niet gaat werken. Sommige hier die hebben hem door slaan / gooien, etc weer aan de praat gekregen maar dat weet ik niet precies (heb ik nog niet gedaan :P

Verwijderd

Topicstarter
auw!!!... hmm mijn "lieve" schijfje tegen de muur aangooien vind ik ook minder

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03 13:36
Owk, ik heb de schijf van Twakker op Campzone in me PC gehad en GetDataBack for NTFS gedraaid terwijl hij sliep (kon je niet ff melden dat we getdataback al geprobeerd hadden?).

GetDataBack blijft telkens om de zoveel blocks hangen. Ik vrees dus dat die schijf gewoon brak is.

Dato DUO synth voor twee

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 12:08:
[...]

--> Whoeps dat zeg ik nou wel maar deze onder steund geen NTFS toch?
Al mijn partities zijn NTFS........dus werken!
:)
Pagina: 1