Toon posts:

DLT 15/30 drive direct aanspreekbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een DLT 15/30 SCSI aan mn systeem gehangen, en ik kan er nu goed mee werken met ntbackup. ik vroeg me alleen af of iemand wist of het mogelijk is om die DLT drive te 'mounten' in je windows explorer..

om die zeg maar aan te speken als removable device.
ik heb niet erg veel ervaring met backup tapes.. vandaar..

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Neen, een tapedrive is een zogenaamd 'niet adreseerbaar geheugen' (ja ik ben bezig met AMBI HG.2:)) en kan dus niet 'gemount' worden.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
hmm jammer.. tnx anyway. en veel geluk met je ambi cursus. i heard its a real pain in the back ;)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
tja, het valt best mee; alleen is het nivo zo bedroevend laag dat ik me aandacht er niet bij kan houden ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

nou, dat is theoretisch misschien wel zo, maar er bestaat software om sommige tapestreamers te mounten.
OnStream levert bv. Echo backupprogramma, waarmee je gewoon een drive letter in je explorer krijgt en je bv. films rechtstreeks vanaf tape kunt bekijken. Snelheid is echter niet optimaal en ik verwacht niet dat Echo je DLT drive kan aanspreken.

Je kunt in ieder geval eens zoeken via google.

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 11:06

d-motion

zow... en dan nu...

Chemist schreef op 11 augustus 2002 @ 19:45:
Neen, een tapedrive is een zogenaamd 'niet adreseerbaar geheugen' (ja ik ben bezig met AMBI HG.2:)) en kan dus niet 'gemount' worden.
LOL.... Dat is gaaf... Een DDSx tape drive ook niet? :)

Seagate heeft in der tijd een software pakket gehad (Seagate Direct Tape Access).

Voor een review : http://www.compunotes.com/UtilityReviews/seagatedirect.htm

Software is helaas verouderd aangezien het alleen onder windows 95 en windows 98 werkt. Ik gebruikte het zelf voor MP3 en film opslag!

Ik heb het programma zelfs nog! (Voor als ik die tapes toch nog weer eens moet benaderen.. (Oude grandmixes etc!)

Maar goed... Zo zie je maar dat de theorie anders is dan in de werkelijkheid! :)

Netals zo'n MSCE cursus van een jaar of 3 geleden!

WWW.RC5.NL

Pagina: 1