Toon posts:

koelvloeistof

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou vroeg ik me af hoezo niemand gewoon koelvloeistof in zijn waterkoel systeem doet. Maar gewoon water. Dit voldoet toch goed aan de eisen en koelt goed lijkt me toch. Al niet beter dan water.

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 12:04
Is al heeeeeel vaak langsgekomen maar koelvloeistof koelt slechter dan water (demi, desti, kraan)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Mogelijk dat koelvloeistof vaak in een gesloten systeem zit, ik denk namelijk dat koelvloeistof niet goed is voor je leidingen, daar heb ik laatst wat over gelezen

Verwijderd

Topicstarter
hoezo heet t dan koelvloeistof en Hoezo slecht voor de leidingen en daar heeft de radiator in de auto ( die ook van koper is geen last van dan?

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 21:08:
hoezo heet t dan koelvloeistof en Hoezo slecht voor de leidingen en daar heeft de radiator in de auto ( die ook van koper is geen last van dan?
Alleen de leidingen in de auto zijn van ander material niet van dat doorzichtige plastic

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Wanneer komen de stikstofkoelingen :p dan kunnen we pas gaan oc'en

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

ik heb er gewoon koelvloeistof in zitten, en et enige is dat et maybe ietsjes minder goed koelt, van de rest ist alleen maar positiever (absoluut gee aangetste leidingen, weetikwat...

men temp van men PII 233@266 is max 45 C (ik heb een radiator van ong 1,20 m lange koperen pijp, achterin men kast...) en een ruitenwisser pomp...

Electronics development

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 10:48

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

koelvloeistof is gewoon water met een lager vriespunt, alleen het is een stukkie duurder
(correct me if I'm wrong)

[specs]

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 14:24
ilovetechno schreef op 11 augustus 2002 @ 21:12:
Wanneer komen de stikstofkoelingen :p dan kunnen we pas gaan oc'en
stikstof wordt weer snel warm, overigens zijn er wel mensen die hun cpu stikstof koelen, overclocken, en 3dmark runnen, alleen voor de 3dmark results :D

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Ok, uitleg over water vs koelvloeistof, deel 1000+

Koelvloeistof voor auto's moet aan een aantal eisen voldoen. Het mag niet bevriezen bij temperaturen onder nul, het moet de waterpomp smeren, het mag niet schuimen bij de hoge rond-pomp snelheden die een auto-waterpomp veroorzaakt. Om aan die eisen te voldoen worden aan koelvloeistof een aantal zaken toegevoegd. Al die toevoegingen hebben een negatief effect op de temperatuurcoëfficient van de vloeistof, maar zijn nu eenmaal nodig.

Wordt het water in jouw PC onder nul? Moet jouw waterpompje gesmeerd worden? Pompt jouw pompje zo hard dat er serieuze schuimvorming ontstaat? Nee, lijkt me ook niet. Waarom zou je dan een vloeistof gebruiken die slechter koelt?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 18:38
Whuzz schreef op 11 augustus 2002 @ 21:43:
Ok, uitleg over water vs koelvloeistof, deel 1000+

Koelvloeistof voor auto's moet aan een aantal eisen voldoen. Het mag niet bevriezen bij temperaturen onder nul, het moet de waterpomp smeren, het mag niet schuimen bij de hoge rond-pomp snelheden die een auto-waterpomp veroorzaakt. Om aan die eisen te voldoen worden aan koelvloeistof een aantal zaken toegevoegd. Al die toevoegingen hebben een negatief effect op de temperatuurcoëfficient van de vloeistof, maar zijn nu eenmaal nodig.

Wordt het water in jouw PC onder nul? Moet jouw waterpompje gesmeerd worden? Pompt jouw pompje zo hard dat er serieuze schuimvorming ontstaat? Nee, lijkt me ook niet. Waarom zou je dan een vloeistof gebruiken die slechter koelt?
Aan koelvloeistof is ook nog iets toegevoegd om algen tegen te gaan, en dat is wel weer handig in je waterkoel systeem. :P

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 14:24
maar ik vraag me idd af, of er echt nix is wat sneller warmte absorbeert dan water, want daar draait het eigenlijk om, toch?
je zult het dan wel goed moeten koelen denk ik

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:40
Venkeroz: wat dacht je van water wetter? ;)

Water heeft nu eenmaal fantastische warmte geleidings capaciteiten. Kijk maar in je BiNaS: van dat rijtje heeft alleen kwik een hoger warmtegeleidingscoefficient (leuk scrable-woord!)

Dat verklaart ook waarom je computer in een bak olie gooien niet zo super veel effect heeft: olie geleid veel slechter :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Eeen beetje searchen had zo vele antwoorden opgeleverd...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.