[CS] Niet met zn 2en op inet server vanuit LAN

Pagina: 1
Acties:

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Topicstarter
Ik zat laatst met een vriend bij mij thuis, allebei een DCHP toegewezen IP van mn router, allebei internet toegang.
Hij joinde ff een internet Counter-Strike server, ik joinde na een tijdje ook, en ineens had hij een connection problem net toen ik connection accepted kreeg.

Toevallig, mapchange, whatever dachten wij.

Daarna weer, hij zit ff te spelen, ik join, connection accepted, bam, hij weer druit.

Mijn eerste ingeving is: we hebben voor de buitenwereld hetzelfde IP, dat zal het zijn.
Maarrrr... een tijdje terug heb ik met diezelfde vriend en nog iemand anders wel met zn 3en tegelijk op een inet server gespeeld. Waarom toen wel en nou niet?

Iemand enig idee?

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-10 22:26
cd-key misschien? maar ik d8 dat dit al eens langs was gekomen, ff kijken hoor :)
[edit] nm search loopt te flippen :x

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 14:28
Daar ben ik nou ook benieuwd naar of dat nou wel of niet gaat. Ik heb 2 CD-keys bij mijn HL edition gekregen, en vroeg me dus al een tijdje af of dit nou wel of niet werkt.

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-11 17:18

Bloodclot

Jawier!

had ik laatst ook.
we wouden met zijn 3en op een server. terwijl de 3e wou joinen, had een ander staan "kicked by console".

maar bij andere servers is dit niet zo. Blijkbaar accepteren sommige servers maar 1 of 2 connecties van een IP adres. heb je het bij andere servers geprobeert?

Wij gebruiken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
      chello kabelmodem --------Computer + CS + windows ics
                                                      |
                                                      |
                                            100/10mbit switch
                                                   |        |
                                                   |        |
                                                PC2         PC3

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 13:27

7th

ik heb er geen probleem mee.Ik counterstrike regelmatig met 4 man en we zitten achter een adsl router met 1 ip adres.

Thy will see the light...

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Topicstarter
we hebben allebei een andere CD-key.

XS4ALL ADSL modem ---- Draytek router -> 4 poorten, Op 1 van de poorten zat onze 10/100mbit switch en daaraan zaten de 2 PC's. De andere 3 poorten waren in gebruik door andere comps en printers. Daarvan werd er op dat moment 1 gebruikt, mn zus die op inet aan het surfen was.

En ja, ik opende de search ook, maar toen had ik geen idee waar ik op moest zoeken :) 'CS netwerk' gaf niks, dus toen toch maar gepost.

Verwijderd

Probeer het eens met een andere clientport op 1 pc. Ik meen dat er een commandline switch "clientport" is. Dus voeg op 1 pc aan de commandline -clientport 1234 toe.

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Topicstarter
zal het de volgende keer proberen.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:02

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ik heb met tot 7 man over 1 verbinding gespeeld, ook hier thuis speelden we regelmatig met 3 man over 1 ADSL aansluiting (shared IP). dus daar zou het haast niet aan kunnen liggen, okay ik gebruik dan wel een masquarading linux server als router, die pakt dus inderdaad andere clientpoorten, dus het zou aan de clientpoort kunnen liggen (dat je router er niet helemaal mee overweg kan)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1