Toon posts:

Keuze breedbeeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken om binnen nu en aanzienlijke tijd een breedbeeld tv te kopen.
Zit alleen te twijfelen tussen een 72cm en 82cm. Mijn voor gaat persoonlijk naar 82cm. Verders twijfel ik tussen de merken Sony / Panasonic / Philips.

Qua spec's moet de tv minimaal hebben:

Breedbeeld
3 scart aansluitingen
100 HZ
ondersteuning PAL & NTSC
Liesft een vlakke beeldbuis
Teletekst
Goede weergave voor standaard 4:3 uitzendingen

Wat er niet op hoeft:

Dolby Surround
picture in picture

Ik ben op zoek naar advies en gebruikers ervaringen.
Het gaat voornaamst om DVD's te kijken. Ben in het bezit van Harmon Kardon DVD25 DVD-speler.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 15:37

Flexx

This side up

Ga eens bij de mediamarkt kijken daar staan veel breedbeeld tv's. Dan kan je een beetje vergelijken. En kijk ook eens naar de tv's van JVC.

Verwijderd

Let op : Je moet erop staan dat je de TV eerst mag zien spelen voordat je hem koopt.
Scheef beeld / Wazig etc komt veel voor bij breedbeelds.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:11
Heb zelf zaterdag de Samsung WS28Z46VS gekocht. Heeft alles wat je genoemd heb, maar dan met 2 scart aansluitingen. Het beeld is lekker plat en het ziet er strak uit. En hij heeft een "digitale ruisonderdrukkingsfunctie". Beste koop 2001 door de consumentengids en is bij bcc in de aanbieding voor 750 euro.

Verwijderd

Als het om prijs/kwaliteitverhouding gaat, dan schijnt de Panasonic de beste keus te zijn.

Trouwens, bij mijn weten kunnen ALLE breedbeeldtelevisies goed 4:3 weergeven, zolang je maar niet gaat zitten uitrekken (gewoon kijken met zwarte balken links en rechts, is niets mis mee).
Qua spec's moet de tv minimaal hebben:

..
Teletekst
Euh... Zijn tegenwoordig niet ALLE televisies daarvan voorzien? Alleen dat kleintjes (tot 37cm) soms die mogelijkheid niet hebben...

Persoonlijk zou ik zelf liever voor Loewe gaan, maar ja, die zijn wel een paar honderd euro duurder, kwaliteit is er wel naar. 82cm is wel een "vereiste", bedenk wel dat je bij gewone televisieuitzendingen een scherm hebt van plusminus 63 cm (een 70cm breedbeeld is bij gewone TV maar zo'n 55cm).

Probeer wel bij een winkel diverse TV's naast elkaar te bekijken. Vraag ook of je ze zelf mag instellen, zodat ze dan ook echt op elkaar afgestemd zijn (vaak staan televisies verkeerd ingesteld!). Een televisiezender word ook vaak als demo gebruikt, de ene op de natuurlijke manier, de ander deels of volledig uitgerekt en ga zo maar door. Dat is geen goede demo. Probeer een DVD af te spelen, het liefste een met de beste beeldkwaliteit en laat die DVD simultaan op alle schermen zien. Dan zie je al snel genoeg welke televisie aan jouw eisen voldoen.

Verwijderd

Darius schreef op 12 augustus 2002 @ 12:03:
Heb zelf zaterdag de Samsung WS28Z46VS gekocht. Heeft alles wat je genoemd heb, maar dan met 2 scart aansluitingen. Het beeld is lekker plat en het ziet er strak uit. En hij heeft een "digitale ruisonderdrukkingsfunctie".
Euhm, geeft dat dan niet dat lekkere veegeffect bij snelle camerabewegigen (onder andere bij een voetbalwedstrijd)? Al die extra's zijn wel leuk, maar hebben vaak ook een hoop nadelen. Zeker bij DVD moet je al die zooi uitschakelen, anders is er van films niet te genieten.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Ik heb laatst een 82cm breedbeeld Philips gekocht. Qua design vind ik de grundig mooier, maar toen ik ze naast elkaar zag staan viel me het beeld van de grundig heel erg tegen. Toen er nml een tekst met grote letters horz over het beeld scrolde, haperde dat erg op de grundig. De Philips heeft daar geen last van doordat deze motion compensation o.i.d. heeft.
Goed beeld is toch belangrijker dan een iets mooier design.
Heb hem bij Expert gekocht, was goedkoper dan MediaMarkt + ze leveren (en sluiten hem aan) thuis.
Ik twijfelde in eerste instantie maar toen hebben ze de demo tvl een weekje bij mij thuis geplaatst.
Heb toen de tv gekocht en 2 weken later hebben ze de demo tegen de nieuwe uitgewisseld.
Goede service kan dus zelfs goedkoper zijn dan MediaMarkt.

Do as I say, don't do as I do.

• Darius
  • Laatst online: 23:11
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 12:08:
[...]

Euhm, geeft dat dan niet dat lekkere veegeffect bij snelle camerabewegigen (onder andere bij een voetbalwedstrijd)? Al die extra's zijn wel leuk, maar hebben vaak ook een hoop nadelen. Zeker bij DVD moet je al die zooi uitschakelen, anders is er van films niet te genieten.
Kijk geen voetbal ;). Maar goed dat je het zegt. Ik zal erop letten. Het beeld vind ik heel goed overgins, maar ik heb hem maar 2 dagen en heb hem nog niet uitgebreid kunnen testen. Ik wou eerst de philips pw6006 kopen, aangezien die als best getest was bij what hifi, maar uiteindelijk heb ik de samsung gekocht omdat het je de meeste waarde voor je geld geeft.

Verwijderd

je kunt beter via het internet bestellen. Dat is veekl goedkoper. Zelf heb ik de Philips 32PW9617 besteld. Deze is bij expert 2099 en op het internet 1729.

Verwijderd

Om even wat problemen op te noemen waar ik met mijn peperdure 82 cm WEGA-Sony tv ben aangelopen:
-ongewenst naar breedbeeld schakelen bij 4:3 uitzendingen(kan je uit zetten, maar bij de eerste de beste pal plus uitzending is die instelling weer verdewenen)
-interferentie met de ab van mijn linn versterker, bediening praktisch onmogelijk geworden
-zeer beperkte unieke remote codes voor bepaalde handelingen zodat je b.v. je universele a.b. niet met 1 druk op de knop naar een gewenst aspect ratio (4:3) kan laten schakelen

het beeld is erg mooi

Het is maar net welke zaken je zelf belangrijk vind, maar vervelende eigenschappen zitten soms in een klein hoekje.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Ik heb net een JVC gekocht , welles waar geen 100Hz , maar ik merk het verschill toch niet :S Tv heeft alles wat je wilt :) Er is ook een 100Hz uitvoering hoor :P

Ik ga een HK DVD speler kopen :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 08:51

cruncher

wanna crunch someone?

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 12:20:
je kunt beter via het internet bestellen. Dat is veekl goedkoper. Zelf heb ik de Philips 32PW9617 besteld. Deze is bij expert 2099 en op het internet 1729.
Deze is in een duits blad als allerbeste getest...

Er is al een opvolger van op de markt, de Philips 32PW9527, en is iets goedkoper bij nog iets beter beeld. Heeft 3 scartaansluitingen en dat bij bijna HDTV-beeld kwaliteit.....

Test staat in Hifi Test TV.Video en is nog verkrijgbaar in de tijdschriftenhandel.......

can you read my mind?

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 10:26

jbr

Right back @ ya

Die Philips 32PW9527 verkopen ze volgens mij nog niet in Nederland....

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

Ik heb een Sony Wega breedbeeld met vlakke beeldbuis. Prachtig beeld, handige OSD.
Ook het design is mooi.
Ik weet niet zeker hoeveel SCART-in/uitgangen hij heeft. Ik denk 2. Maar aan de zijkant kan je een panaaltje laten uitschuiven waar nog een S-video ingang aanzit en een gewone cinch-ingang.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 08:51

cruncher

wanna crunch someone?

jbr666 schreef op 12 augustus 2002 @ 13:12:
Die Philips 32PW9527 verkopen ze volgens mij nog niet in Nederland....
Bij www.kieskeurig.nl staat bij reacties van gebruikers dat iemand al een 9527 heeft, kweet niet of die zelf geiimporteerd heeft of bij philips werkt....

Trouwens veel gebruikerservaringen, ik zou dat maar eens goed doorlezen.

can you read my mind?

Verwijderd

Wat prijzen betreft, het loont ook best om eens in Duitsland te kijken. Prijzen liggen daar regelmatig lager dan in Nederland. Zo hebben ze daar blijkbaar ook minder last van prijsafspraken. Een Loewe 82CM Xelos kost hier per definitie 1799 euro (prijskaartje komt zelfs van Loewe vandaan!). In Duitsland kost datzelfde model soms 300 euro goedkoper! Nadeel alleen is wel dat je voor garantie dan terugmoet naar Duitsland, omdat de importeur in de Benelux geen on-site garantie wilt verlenen (uberhaupt geen garantie)... Toch kan het het overwegen waard zijn!

Verwijderd

De 9527 kan ik krijgen voor 1629 euro. Deze is echter niet beter dan de 9617. De 9527 is eigenlijk de opvolger van de 9525 en de 9617 is de opvolger van de 9616. In principe zijn de 9617 en de 9527 gelijk. Ze hebben allebei pixelplus en dezelfde beeldbuis.

Het verschil is dat de 9527 6 boxen heeft en 9617 6 + 2 draadloze rearspeakers. De 9527 is dolby virtual surround en de 9617 Dolby Digital. Het verschil (100 euro) zit hem dus puur in het gelijk. Dit is inderdaad de beste TV die er te krijgen is. ALs het goed is heb ik hem volgende week. Kieskeurig was erg goed, maar uiteindelijk heb ik hem besteld via MiepKniep omdat die hem nog iets goedkoper kon leveren.

De philips TV's zijn in duitsland trouwens een stuk duurder. Afgelopen week had ik ook de Philips video 1600 besteld (7 kops video, SVHS,Tape-manager). Deze was in duitsland 450 euro en in nederland bij de meeste ook, alleen bestekeus.nl leverde hem voo 299 >:).

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
De 32PW9527 is niet de opvolger van de 32PW9617. Het is weliswaar dezelfde tv maar heeft een functioneel mindere 3d encoder. De 32PW9527 is goedkoper en geschikt voor mensen die veel waarde hechten aan een aparte thuisbioscoop set. De 32PW9617 wordt standaard geleverd met losse boxen, maar als je van plan bent een losse 3D set te gaan aanschaffen moet je kiezen voor de 32PW9527.

De toestellen zijn beiden kwalitatief erg goed in hun klasse. Geen Sony en Panasonic biedt dergelijke en geluids- en beeldkwaliteit voor een winkelprijs van tussen de 1900 en 2300 euro.

Wat maakt deze tv's dan zo uniek? De gloednieuwe Double Pixel techniek van Philips. Dubbel zoveel lijnen en dubbel zoveel scherpte. Vooral DVD weergave is uitmuntend. Het zijn beiden dure tv's maar wie kwaliteit wil zal hiervoor moeten betalen.

Kortom beiden perfecte aanrader, maar let op het wezenlijke verschil tussen de 2 toestellen.

Ah ArnoKlaassen, je bent net een paar seconden eerder ;)

Verwijderd

Zelfde geachte sheik. Ik ga voor de 9617 omdat ik op dit moment niet van plan ben een aparte receiver + boxen aan te schaffen Misschien volgend jaar. De boxen van de 9617 zijn echter zo goed dat je dus al standaard dolby digital en 5.1 geluid hebt, dus een extra set is eigenlijk niet nodig.

• Sheik
Mag ik je dan feliciteren met een zeer mooi toestel? ;) Veel plezier ermee!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 22:41
Kijk ook eens naar een finlux. Ik had er nog nooit van gehoord, maar hij scoorde erg goed op kieskeurig.nl. In de winkel goed gekeken naar de beeldkwaliteit, en die was erg goed, beter dan de philips die ernaast stond. En de prijs is heel erg aantrekkelijk.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 11:05
Koop geen Sony, die zijn niet goed in de weergave van 4:3 uitzendingen.

Ik heb zelf de philips 8807 gekocht. Vlak, 100 Hz en scherp. Maar goed meningen zullen verschillen. Priijs ook trouwens 8807 was 1500 Euro :-(

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vanmiddag even bij de Mediamarkt. Daar hadden ze ook een Panasonic 32PL10 staan. De beeldkwaliteit zag er goed uit.

Nu hoor ik van meerdere mensen dat de beeldkwaliteit van Philips zeer goed te noemen is. Alleen komt vaak voor dat er gele vlekken ontstaan en verkleuringen optreden.

• Sheik
De beeldkwaliteit van een Finlux (Nokia) komt dankzij de nieuwe Pixel Plus (Double Pixel techniek van Philips) bij lange na niet bij topmerken zoals Philips en Sony (Wega) in de buurt.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 22:41
Sheik schreef op 12 augustus 2002 @ 18:49:
De beeldkwaliteit van een Finlux (Nokia) komt dankzij de nieuwe Pixel Plus (Double Pixel techniek van Philips) bij lange na niet bij topmerken zoals Philips en Sony (Wega) in de buurt.
Dat ligt wel aan de prijsklasse waar je in zit. IMHO is een finlux van ¤600 beter dan een philips van ¤800, qua beeldkwaliteit. Tegen de top-of-the-line TVs kan finlux inderdaad niet op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag zowel de Sony KV-32LS60 als de Panasonic TX-32PL10 gezien.

Ik vond vooral de weergave van 4:3 beeld erg mooi van de Panasonic.

Alleen er zijn helaas wat negatieve dingen op de Panasonic volgende volgende review...

http://www.whatvideotv.co.../PanasonicTX-32PL10.shtml

Op kieskeurig zijn mensen zeer tevreden over de Sony KV-32LS60

Hebben mensen ervaring met een van deze tv's...?

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 12:56

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb zelf een Loewe Xelos 82 cm. Deze heeft geen volledig platte beeldbuis, maar ik kan niet zeggen dat ik dat echt mis. Toen ik deze tv kocht, hadden de platte beeldbuizen ook vaak nogal wat problemen (vervorming, kleurafwijkingen in het beeld e.d.), of die inmiddels bij de huidige generatie zijn opgelost, weet ik niet. Maar ik ben nog steeds zeer tevreden met m'n Loewe, zowel qua beeldkwaliteit als design en bedieningsgemak kan ik je het merk aanraden (ze hebben ook modellen met platte buis, als 't je daar om gaat). En verder voldoet 't volgens mij aan al je eisen (3 scart aansluitingen, goede 100 hz mode en Loewe heeft als enige merk een manier van het 'oprekken' van 4:3 naar quasi breedbeeld die ik wel acceptabel vind).

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
82cm Sony KV 32 FX 65
899 Euro.
Bij Redzac Duitsland

Verwijderd

kijk ook eens bij www.budgethouse.nl deze komen het overal in nederland leveren en installeren

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 03:53
Sheik schreef op 12 augustus 2002 @ 15:16:
De toestellen zijn beiden kwalitatief erg goed in hun klasse. Geen Sony en Panasonic biedt dergelijke en geluids- en beeldkwaliteit voor een winkelprijs van tussen de 1900 en 2300 euro.
Amen
Wat maakt deze tv's dan zo uniek? De gloednieuwe Double Pixel techniek van Philips. Dubbel zoveel lijnen en dubbel zoveel scherpte. Vooral DVD weergave is uitmuntend. Het zijn beiden dure tv's maar wie kwaliteit wil zal hiervoor moeten betalen.
De verdubbeling is alleen horizontaal, verticaal worden er 33 % meer lijnen gecreerd. zie ook hier Verder heet de techniek Pixel Plus en niet double pixel.
Kortom beiden perfecte aanrader
helemaal mee eens! Dit soort technieken (natural motion, pixel plus) heeft de concurrentie of niet, of slechts in simpele vorm. Overigens zijn al deze technieken uit te schakelen, aangezien er mensen zijn die ze niet kunnen waarderen (dat is kwestie van voor welke artefacten je het meest gevoelig bent). Philips is niet voor niets de grootste tv-producent (qua onderdelen (o.a. beeldbuizen)), en marktleider in europa. [op achtergrond begint het wilhelmus] Bovendien is het goed Nederlands product. Dus het steunt de nederlandse economie ook nog eens. Koop Philips! :Y) :+

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-07 13:35
Ik zou ook zeggen koop een phillips;

Ik heb zelf een 28pw8806 als ik me niet vergis. Weet niet of die nog op de markt is, maar is en superTV :D

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende over de Panasonic stond op kieskeurig:

Het model 32PL10 is niet nieuw. Het is gelijk aan model 32PL30 maar zonder DDM, ARAS-coating en met slechts 10 pagina's geheugen teletekst. Maar als je ze naast elkaar ziet, is het beeld bij beide zeer goed. De 32PL10 is echter veel goedkoper.
Pagina: 1