internet wilt niet :@ (realtek kaart)

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Kheb het probleem dat internet direct is aangesloten op de modem, maar hij wilt niet op internet. bij REPAIR (xp dus) zegtie dat de fout zit bij renewing the ip adres.

De lampjes van de modem doen het verder ook goed.

Er zitten 2 dezelfde realtek netwerkkaarten in en is goed geslecteerd onder de wizzards.. wat te doen ?

MEER INFO VERDERE POSTS...

EN HIER WAS DE OPLOSSING:

chello bellen, 1,5 uur de modem uit totdat hij een nieuw ip kreeg (10.*******) en moest ik eerst via upc.net mac adres verwijderen, toen nieuwe toevoegen... wat een klote sjit man.. bij chello als je ff een netwerkkaart switcht, maar online

[ Voor 0% gewijzigd door Tutti-frutti op 11-08-2002 21:54 . Reden: typo ]

4015Wp west (Dordrecht)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zelfde als net in ander topic: Wat voor internet? Wat voor modem? Wat voor verbinding tussen jou en modem? Wat heb je geprobeerd? Wat denk je dat er fout is?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
internet CHELLO modem Cornerstone verbinding gwoon rechte utp .. geprobeerd : inet in de andere netwerkkaart pluggen , netwerkwizzard laten draaien , disablen en enablen van netwerkkaart

4015Wp west (Dordrecht)

• Mentalist
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Ondersteund de provider wel Realtek kaarten? (ik heb @home en in het mapje wat we bij het abbo kregen staan wat ondersteunde kaartjes, en daar staat _geen_ realtek bij).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 21:22

Balachmar

The truth is out there

realtek werkt bijna altijd hoor, gaat namelijk toch om de chipset, die zelfs vaak van realtek is.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Meer info indeed.. regio/heeft het wel gewerkt?/wanneer werkte het niet meer?/wat isser in die tussentijd verandert, etc..etc..

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 11 augustus 2002 @ 17:06:
Ondersteund de provider wel Realtek kaarten? (ik heb @home en in het mapje wat we bij het abbo kregen staan wat ondersteunde kaartjes, en daar staat _geen_ realtek bij).
Ik heb van @home zelf een realtek gekregen, dus dat lijkt me sterk.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb je voordat je een nieuwe netwerkkaart erin hebt gedaan, je ip gereleased... zonee, daar zit dat je fout..

nou ligt eraan, welke regio woon je

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
kweet wat het is... tis btw een andere comp hoor, niet mijn eigen ;) regio purmerend ;)

hij had chello nog even gebeld (je weet maar nooit) en volgens die gast lag het dus aan het mac adres. hij heeft hier in dordt ook gedraait namelijk aan het internet... maar hij moet modem ff 45 minuten eruit trekken en dan weer chello bellen, dan krijgt hij een nieuw macadres ofzow .. maarja, ligt iig niet aan de configuratie van de pc.. bedankt meiden ;)

4015Wp west (Dordrecht)

• Enforcer
  • Niet online
Zucht .. het standaard probleem mbt mac-adressen van andere nic's ..
Dat iedereen dat nou onderhand nog niet doorheeft is voor mij een raadsel :)

• Mentalist
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 17:44:
[...]
Ik heb van @home zelf een realtek gekregen, dus dat lijkt me sterk.
Ik kreeg een Farallon (met digital chip)

In het @home mappie staan 3Com en Intel kaartjes die sowieso geen realtek chip hebben lijkt me. Verder Allied Telesyn, DLink, Farallon, SMC en een Peracom geval (die laatste is een USB ding alleen voor @home ofzo..). Zit op 1 van die kaartjes dan een Realtek chip :?

Hmm, wie weet. Kan ook wel, ik ga al die typenummers ook weer niet nazoeken, maar hier staat toch maar een beperkt lijstje dus ik vraag me af of @home het dan zou doen met een andere kaart dan alles wat er in dit mapje staat.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Enforcer schreef op 11 augustus 2002 @ 18:12:
Zucht .. het standaard probleem mbt mac-adressen van andere nic's ..
Dat iedereen dat nou onderhand nog niet doorheeft is voor mij een raadsel :)
kheb die problemen niet he ;)

MAAR wat wil nu.. chello krijgt het gwoon niet voor mekaar, en andere netwerkkaart erin gedaan, geen realtek, maar de kaart waar hij altijd al op iep HELPT OOK NIETS. Wat zou een andere oplossing kunnen zijn?????

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 11 augustus 2002 @ 18:14:
[...]

Ik kreeg een Farallon (met digital chip)

In het @home mappie staan 3Com en Intel kaartjes die sowieso geen realtek chip hebben lijkt me. Verder Allied Telesyn, DLink, Farallon, SMC en een Peracom geval (die laatste is een USB ding alleen voor @home ofzo..). Zit op 1 van die kaartjes dan een Realtek chip :?

Hmm, wie weet. Kan ook wel, ik ga al die typenummers ook weer niet nazoeken, maar hier staat toch maar een beperkt lijstje dus ik vraag me af of @home het dan zou doen met een andere kaart dan alles wat er in dit mapje staat.
Ik heb geen idee welk merk het was, maar zat wel een realtek chipset op, niet dat het mij uitmaakt, want het werkt :P

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FF een modem reset usually does the trick. (Min 1 minuut stroom van de modem af)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 11 augustus 2002 @ 19:59:
[...]
kheb die problemen niet he ;)

MAAR wat wil nu.. chello krijgt het gwoon niet voor mekaar, en andere netwerkkaart erin gedaan, geen realtek, maar de kaart waar hij altijd al op iep HELPT OOK NIETS. Wat zou een andere oplossing kunnen zijn?????
ik heb op de helldesk gewerkt daar en het enige wat je moet doen is bellen dat je een nieuwe netwerkkaart hebt ,macadres doorgeven ,je modem resetten en je ip vrijgeven en vernieuwen en voila het werkt weer.
B)

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[beetje off topic]
Ik heb sinds kort hier ook Chello (Goeree Overflakkee) maar hier werken ze niet met een mac-adres. Ik kan gewoon een andere computer/laptop aansluiten en het werkt.. :) Dus niks geen mac-adres doorbellen..
[/beetje off topic]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heeft het met een andere NIC wel gewerkt? Zo ja, met deze kaart het ip releasen, nieuwe kaart plaatsen en ip aan laten vragen. Zo nee, Chello bellen :)

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
EN HIER WAS DE OPLOSSING:

1,5 uur de modem uit totdat hij een nieuw ip kreeg (10.*******) en moest ik eerst via upc.net mac adres verwijderen, toen nieuwe toevoegen... wat een klote sjit man.. bij chello als je ff een netwerkkaart switcht, maar online ;)

4015Wp west (Dordrecht)

• maontje
  • Laatst online: 19-08 21:52

maontje

better off Playing

De nic(jes) in het @home Doe het zelf pakket zijn ook realtekjes (skymaster)

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Enforcer
  • Niet online
Dus het werkt nu allemaal weer..
wat een geluk :)
En niet weer switchen van nic's aub :) Anders gaan we weer piepen dat ut niet werkt :)
Pagina: 1