Koolance Cases, iemand ervaring ?

Pagina: 1
Acties:

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:36

KneoK

Not in a million lightyears

Topicstarter
Bij Mycom verkopen ze nu Koolance waterkoelingskasten voor CPU, VGA en HDD. De site van Mycom vermeldt niet om welk type het gaat maar dat zal op zich niet zo heel veel uitmaken denk ik.
Op zich lijken deze kasten mij wel wat maar... Ik heb het internet eens afgespeurd voor wat reviews van deze kasten en de een is er helemaal weg van en de ander kraakt elk detail af.
Aangezien ik over wil stappen op waterkoeling maar niet zoveel zin heb om vreselijk te gaan knutselen met allerlei dingen leek zo'n kast mij een goede keus maar vanwege de prijs (544 Euro) en verwarrende reviews wilde ik toch eens weten of er tweakers zijn die in het bezit zijn van zo'n kast.

Mochten die er zijn:
- Wat vinden jullie van de koelprestaties van deze dingen ?
- Is er een mogelijkheid om bv. alleen de CPU te koelen (aangezien er 3 aansluitingen (dus CPU, VGA en HDD) op zitten en de site van Koolance niet vermeld of deze alledrie gebruikt moeten worden of niet).
- Wat zijn de behaalde overclocksnelheden eventueel ten opzichte van luchtkoeling.

Zoals ik al zei, ik ben zeer geinteresseerd in zo'n kast maar wil geen 544 Euro uitgeven en er dan achterkomen dat mijn processor 3 graden koeler blijft en 5MHz meer overclocked kan worden.

Nog even waar de kast omheen komt te zitten:

Asus A7M266 moederbord.
AMD Athlon XP 1800+ op 1702MHz 59oC (wordt waarschijnlijk een 2200+ thoroughbred).
XFX GeForce 4Ti4200 op 300/600

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

beetje duur wat ze bij mycom aanbieden, dan lijkt me dit een betere deal:
pricewatch ;)
Heb je ook al gevraagd aan mycom wat voor WC setje het precies is; merk enzo :?

[ Voor 0% gewijzigd door RoadKill21 op 11-08-2002 18:21 . Reden: update ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Ja, oke, maar Mycom levert ook al alle koelblokken en aansluitingen mee. Koolance levert die kasten standaard zonder blokken en dergelijken. Mycom heeft er een compleet pakket van gemaakt.

En buiten dat, Mycom heeft mij op dit idee gebracht toen ik de prijslijst 's zat te bekijken. Tegen de tijd dat ik zo'n ding ga kopen (mits goede prestaties) ga ik natuurlijk ook nog even verder kijken.

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43

EntonoX

Team leider

volgens mij leverde die kooleance waterkoeling niet echt bijzondere resultaten, mede omdat waterblok en slangdiameter niet echt groot zijn. (ivm waterflow)

ik denk dat je als je zelf waterkoeling bouwt dat je dan nog betere resultaten krijgt. maar ik heb geen kooleance dus ik kan je eigenlijk niets aanbevelen. als je geen zin hebt om zelf te knutselen is dit denk ik wel de beste optie.

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

De beste optie blijft natuurlijk Prometeia >:)
Maar dan zul je wel al het een en ander ervan af moeten weten denk ik,
als je daaraan wil beginnen;
Spreekt eigenlijk voor zich als je sowieso met waterkoeling begint,
dat je wat van overclocken en pc's af weet. ;)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Wat van PC's weet ik zeker sinds ik een jaar of 14 geleden mijn eerste "computer" kreeg (MSX). Sindsdien niet meer losgelaten die hobby.

Overclocken doe ik ook al zeer geruime tijd dus dat zit ook wel snor.

Prometeia heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Zijn die dingen in Nederland te bestellen ? Ze staan volgens mij niet in de pricewatch (maar dat zegt natuurlijk ook niet alles...).
En heeft iemand een prijsindicatie van die dingen ?

edit: eentje gevonden, komt inclusief VAT op 425.94 uit. En het is een Engelse site (.co.uk) dus ik neem aan dat dat Engelse ponden zijn... Oftewel een Euro of 600/700 komt eerst... Maar wel :9~

• deiktisch1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Bij mycom verkopen ze de Koolance PC2-601W Full Tower, opzich een mooie kast. Maar de prijs is best wel hoog, termeer omdat er nog een voeding bij komt.
Ik heb de kleine broer en draaid ongeveer een 4 maanden bij mij naar behoren. :) Wat de koeling betreft is opzich goed.

Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren

Verwijderd

hier kun je een uitgebreide test lezen

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Die test en nog een flink aantal tests en reviews heb ik al gelezen. Elke reviewer heeft zijn eigen mening ergens over, maar de meningen over deze kast lopen zo uiteen dat ik hier maar eens ging informeren.
Nu ben ik uiteraard ook naar de Prometeia gaan kijken. Deze komt als ik 'm bestel op 550 Euro + 59,50 Euro voor de AMD kit uit en is gewoon in Nederland te bestellen (space promotion, http://www.space-promotion.nl).
Klaveren schreef op 11 augustus 2002 @ 22:44:
Bij mycom verkopen ze de Koolance PC2-601W Full Tower, opzich een mooie kast. Maar de prijs is best wel hoog, termeer omdat er nog een voeding bij komt.
Ik heb de kleine broer en draaid ongeveer een 4 maanden bij mij naar behoren. :) Wat de koeling betreft is opzich goed.
Wat is "naar behoren" en "opzich goed" als ik vragen mag ? Zou je eens wat temps/snelheden kunnen posten ? Had je voor die 4 maanden hetzelfde systeem maar dan luchtgekoeld ? Zou je dan een indicatie van de oc-mogelijkheden en temps van toen kunnen posten ?

Verwijderd

Ik heb ook gelezen dat de koolance kasten niet echt zo stil zijn als de andere WC systemen! Er staan dan ook 3 grote fans vanboven op de case...

• ToriHino
  • Laatst online: 06-01 00:24

ToriHino

Eg wel!

Ik heb nu zelf een maand of drie de kleinste Koolance kast en ik moet zeggen hij bevalt mij erg goed! Ik draai nu met een XP2200+ op 35o en stressed (cpu-burn na 10 minuten!) wordt ie net 45o....

Dan draaien de fans nog op de laagste stand, wat niet meer dan een licht gezoem is. Ik hoor nu zelfs m'n 7200rpm Hd boven de rest uit...

Wanneer ik de fans op de hoogste stand zet (geeft dan wel een takke herrie ;) zakt de temperatuur nog met een graadje of twee...

Verder was het installeren echt een makkie. Moederbordje erin, slangetjes vastknijpen aan de CPU en Chipset koelers, distilled water derin en gaan....

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 01:38:
Ik heb ook gelezen dat de koolance kasten niet echt zo stil zijn als de andere WC systemen! Er staan dan ook 3 grote fans vanboven op de case...
geluidsproductie bepaal je zelf. Je kunt de fans langzaam laten draaien, gaat uiteraard ten koste van de koelprestaties. Eventuee zou je ze kunnen vervangen door Pabst of enermax fans. Ik heb de set werkend gezien met alles er op en er aan en dat zag er goed uit. Erg stil naar mijn mening.

Verwijderd

Ik heb zel eerst de kleine versie gehad, deze presteerd goed maar de kast was aan de krappe kant... Ik heb nu alweer een tijdje de 601, ik heb alles watergekoeld, de prestaties zijn goed tot zeer goed, voor de cpu heb ik wel het 200 blok, die 100 versie was echt minder. Ik vind wel dat hij meer lawaai maakt dan zijn kleinere broertje, maar dat vind ik eigenlijk niet zo´n probleem....

Voor de goede orde:

CPU 200s -> Athlon 1800xp
Hd cooler -> 2x WD 40 gig 7200 in raid
HD cooler -> 2x IBM 60 gig 7200
MoBo Cooler -> Asus a7v266-e
GPU Cooler -> Asus 8400 Ti Delux Gforsche4
Voeding 575w Flower Power (wel veel lawaai)
1 x Papst 80mm uittake fan
1 x Enermax intake fan

De fannetjes gebruik ik voor de laaste airflow....

Temp: CPU 40 Graden (realtime dus als het buiten wat koeler wordt, wordt het water ook wat cooler)
GPU: 45 graden
MoBO : 36 Graden
HD raid WD: 31 en 32 graden
HD IBM: 34 en 36 graden

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:03
Ook ik heb nu een maand of drie de kleinste Koolance kast en ik moet zeggen hij bevalt mij erg goed!

Ik draai ook met een XP2200+ op 32o en stressed wordt ie net 39o.... Ik heb wel het 200S blokje voor mijn CPU genomen deze kan 200Watt aan zeggen ze en is ook eeen heel stuk groter dan het normale koelblokje.

Ik koel daarnaast :
CPU 200s -> Athlon 2200xp
Hd cooler -> 2x WD 40 gig 7200 in raid
MoBo Cooler -> Asus a7v333
GPU Cooler -> Asus Gforsche2
Voeding 420w Flower Power

Geen fannetjes en andere zaken in mijn kast daar me voeding voldoende restwarmte uit mijn kast trekt op dit moment.

De kast is wel erg krap en ik zou zelf dan nu ook gaan voor de server kast.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Verwijderd

Hmm ik wil de koolance kast ook gaan kopen...

de kast is tijdje terug aangepast

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

ik zal ff wat fotoz posten waar je het over hebt :) ben namelijk vrijdag naar mycom geweest en had digicam mee..

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DSCF0024.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DSCF0025.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DSCF0028.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DSCF0029.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DSCF0031.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/rDSCF0033.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/rDSCF0034.JPG

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• The Druid
Zo te zien zit in deze kast alleen het S200 op de CPU en is de rest niet of lucht gekoeld.

Ik in iedergeval een luchtkoeler op de GPU en bij de northbridge zie ik geen leiding lopen en bij de hd's zie ik geen koel-unit zitten.

Dan zit je met deze setup dus nog steeds met veel restwarmte en herrie in je kast.

Ik zou dan ook nog eens kijken bij de diverse online shops welke deze spullen verkopen of je niet beter af bent als je alles daar los haalt.

Ik heb mijn systeem zelf gekocht bij de oc-shop en ben erg tevreden, ze moeten het echter wel op voorraad hebben :)

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:22

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik zag hem ook al bij de mycom haarlem staan.. 550 euro inderdaad iets te veel van het goede... iemand een andere dealer die goedkoper is.. is die in de pwatch precies dezelfde ?

http://www.xbmcfreak.nl/

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:22

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Afbeeldingslocatie: http://koolance.com/products/ccs-a01/ccs-a01_03.jpg

Deze is ook zeer slick :)

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Dit is mijn Koolance kast, deze is echt nergens zo te koop >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/eeekelen/koolance.jpg

De koolance kasten zijn overal een beetje gelijk in prijs... OC-shop is de importeur van Nederland dus daar komen ze dan allemaal vandaan... Ik weet dat ze deze maand weer binnen komen....

Verwijderd

Ik heb die kleine uitvoering vanaf december van het laatste jaar in gebruik. Hij is aan de krappe kant maar verder bevalt hij me zeer goed. Ondanks al de extra fans die ik heb gemonteerd (Nortbridge, videokaart, 3e HDD, Case out, alle aangesloten op de Koolance temp. controller) blijft ie stil en redelijk koel (CPU blijft onder de 50 graden C).

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik vind het erg jammer dat er niet een kant-en-klare versie is die al goeie airflow heeft inbegrepen.. die 3 outtakes bovenin zijn leuk maar dat is niet genoeg
als dit wel het geval zou zijn zou ik er wel over denken het ding aan te schaffen, ik houd namelijk niet van zelf knutselen en dingen manueel inbouwen

• KneoK

KneoK

Topicstarter
ReseTTim schreef op 02 september 2002 @ 01:52:
ik zal ff wat fotoz posten waar je het over hebt :) ben namelijk vrijdag naar mycom geweest en had digicam mee..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Die heb ik toevallig zelf van de week ook zien staan (woon in Haarlem...) toen ik m'n nieuwe muis ging halen... Ziet er inderdaad wel zeer cool uit...

Verwijderd

Als je toch zoveel geld ervoor uitgeeft, geef dan wat meer uit en haal een vapochill :)
Kan je ff wat verder oc'en ik persoonlijk vindt ik ze er errug 1337 uitzien, maarja smaken verschillen ;)

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 14:51:
Als je toch zoveel geld ervoor uitgeeft, geef dan wat meer uit en haal een vapochill :)
Kan je ff wat verder oc'en ik persoonlijk vindt ik ze er errug 1337 uitzien, maarja smaken verschillen ;)
Ik had ook al zitten denken aan Promitea (schrijf ik dat goed?). Heb een beetje zitten vergelijken en die is volgens mij een stuk functioneler dan de Vapochill (onder andere geen opstartproblemen).

last time you see a bad guy like this let me tell you... ;)

Verwijderd

BioWEB schreef op 04 september 2002 @ 15:04:
[...]

Ik had ook al zitten denken aan Promitea (schrijf ik dat goed?). Heb een beetje zitten vergelijken en die is volgens mij een stuk functioneler dan de Vapochill (onder andere geen opstartproblemen).

last time you see a bad guy like this let me tell you... ;)
Die prometia is idd. functioneler, maar het design van die vapochill :9~

offtopic:
hehe, ff een vraag waar woon je :P heb vrijdag een feest, maar geen vervoer ;) en ga je btw. naar thunderdome?

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 14:39
ReseTTim schreef op 02 september 2002 @ 01:52:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Daar was ik bij :D :P

Mooie case BTW...

• The Druid
VeldKoe schreef op 04 september 2002 @ 13:22:
ik vind het erg jammer dat er niet een kant-en-klare versie is die al goeie airflow heeft inbegrepen.. die 3 outtakes bovenin zijn leuk maar dat is niet genoeg
als dit wel het geval zou zijn zou ik er wel over denken het ding aan te schaffen, ik houd namelijk niet van zelf knutselen en dingen manueel inbouwen
Erm wat moet je met airflow wanneer je alle onderdelen water-koelt ?

Ik heb een flowerpower voedig erin zitten welke aan de binnenkant zuigt en dat haalt voldoende warmte eruit om mijn Xp2200+ stabiel te laten draaien.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
nou, de meeste koolance bezitters zetten er zelf nog wat fans bij, wat naar ze zeggen toch echt nodig is in sommige gevallen, dat zegt toch genoeg lijkt me

Verwijderd

The Druid schreef op 05 september 2002 @ 07:51:
[...]

Erm wat moet je met airflow wanneer je alle onderdelen water-koelt ?

Ik heb een flowerpower voedig erin zitten welke aan de binnenkant zuigt en dat haalt voldoende warmte eruit om mijn Xp2200+ stabiel te laten draaien.
De rest warmte eruit halen... Wat dacht je van de warme onderlen op het mobo en van het geheugen etc....
Ik heb werkelijk alles watergekoeld van de Koolance, maar heb er toch nog 2 extra fans achterin zitten...

Dus even resume:

3 fans standaard
3 fans Flower Power voeding 550 watt
1 enermax 80 mm uittake
1 papst 80mm uittake

Dus zoals je ziet toch nog totaal 8 fans... met minimaal geluid...

• The Druid
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 21:47:
[...]

De rest warmte eruit halen... Wat dacht je van de warme onderlen op het mobo en van het geheugen etc.... Ik heb werkelijk alles watergekoeld van de Koolance, maar heb er toch nog 2 extra fans achterin zitten...

Dus even resume:

3 fans standaard
3 fans Flower Power voeding 550 watt
1 enermax 80 mm uittake
1 papst 80mm uittake

Dus zoals je ziet toch nog totaal 8 fans... met minimaal geluid...
Ik heb hier nog een Papst fan 12v op standby staan voor als het erg warm wordt. Ik vraag me alleen af op welke connector ik hem het beste kan aansluiten op mijn a7v333 als ik echt geen extra herrie wil (lager voltage enzo)

Verwijderd

The Druid schreef op 05 september 2002 @ 23:17:
[...]

Ik heb hier nog een Papst fan 12v op standby staan voor als het erg warm wordt. Ik vraag me alleen af op welke connector ik hem het beste kan aansluiten op mijn a7v333 als ik echt geen extra herrie wil (lager voltage enzo)
Er zijn diverse mogelijkheden:

a: Je zet er een potmetertje tussen, zodat je hem zelf harden en zachter zet.
b: Je zet hem op 7 volt MOLEX rood en geel
c: Je zet hem op 5 volt MOLEX rood en zwart
e: Je zet er een schakelaartje tussen die op drie standen werkt middenstand op 5 volt, naar beneden op 7 volt naar boven op 12 volt...

Op 5 en op 7 volt zul je nauwelijks de fan nog horen...

Verwijderd

Ik gaat dus ook een koolance kopen (big tower in het zwart :P) ik ga hem kopen bij www.xxlcases.nl.

Daar komt bij :
- proc koelblok (200)
- chipset koelblok
- videokaart koeblok
- Ronde ide kabels
- uv-light

Is het verstandig om er en HD-blok bij te nemen en G4 extender&spacer erbij te nemen? (2xMaxtor 60gig 7200rpm, Geforce 4 Ti4400 128mb)

(ben dan rond de 525 euro kwijt)

Greetz
Pagina: 1