Toon posts:

[Gentoo] X gebruikt keyboard en muis niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
jawel, daar ben ik weer

ik heb op een computer X gemerged, netjes XFree86 -configure gedaan en de config file op zijn plaats gezet, nu probeer ik te testen en dan kom ik tot de conclusie (op het moment van de test en van de configure zaten keyboard en muis ingestoken) dat mijn keyboard en muis niet werken, dwz zelfs numlock kan ik niet aan en uit zetten en de muispointer kan ik niet bewegen, dus ik met ssh X killen, en als ik kijk in XF86Config staan alle pointers (keyboard en muis) gewoon goed, met de muis device op /dev/mouse (is een gewone PS/2 muis).

wat doe ik nu weer fout? op alle andere computers waar ik ooit mee gewerkt heb was XFree86 -configure gewoon goed genoeg en dan zelf de display/scrollwheel settings aanpassen. ik heb overigens ook xf86configure gebruikt maar die geeft het zelfde verhaal?

Verwijderd

gpm geladen ? Zo ja, pleur die eens uit.

Verwijderd

probeer handmatig er achter te komen welke device names en drivers je moet gebruiken en verander dit handmatig in XF86Config?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 16:48:
gpm geladen ? Zo ja, pleur die eens uit.
is niet geladen
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 17:11:
probeer handmatig er achter te komen welke device names en drivers je moet gebruiken en verander dit handmatig in XF86Config?
hoe doe ik dat, de driver keyboard voor een ps/2 standaard keyboard lijkt me normaal?

Verwijderd

Topicstarter
heb vanalles geprobeert maar werkt nog steeds niet :'(

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 23:31
xf86config is een mooi proggie. Daar kan je je X behoorlijk goed mee configureren

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 16:41:
jawel, daar ben ik weer

ik heb op een computer X gemerged, netjes XFree86 -configure gedaan en de config file op zijn plaats gezet, nu probeer ik te testen en dan kom ik tot de conclusie (op het moment van de test en van de configure zaten keyboard en muis ingestoken) dat mijn keyboard en muis niet werken, dwz zelfs numlock kan ik niet aan en uit zetten en de muispointer kan ik niet bewegen, dus ik met ssh X killen, en als ik kijk in XF86Config staan alle pointers (keyboard en muis) gewoon goed, met de muis device op /dev/mouse (is een gewone PS/2 muis).
/var/log/Xfree86.0.log al bekeken? Daar staat meestal wel in waar het fout loopt.

Wat geeft 'ls -al /dev/mouse'? Een PS/2 muis heeft namelijk /dev/misc/psaux als device (tenzij je geen devfs gebruikt, maar zo ver ik weet doet Gentoo dat wel), /dev/mouse is hoogstens een symlink naar je echte mouse device.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Pagina: 1