Het vorige topic dat over databases in het algemeen ging was gesloten. Dus dacht ik: Ik neem even contact op met de mods via ICQ, maar die waren er niet. Dus zal ik volgens de goede methode een vraag proberen te stellen.
Geef eerst globaal aan wat het probleem is
Het probleem is dat ik een SQL database wil gebruiken voor een programma dat ik aan het schrijven wil en dat ik raag zou willen weten of MYSQL++ voor C++ dus, een goede keuze is.
Geef dan aan wat je al geprobeerd hebt
Ik heb me bijv. rot gezocht
naar alternatieven, mSql en SQLRelay. mSQL is een beetje aan de dure kant en SQLRelay had besloten om maar eens te verhuizen(lees: website er af gegooid
).
Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt
Het ligt er denk ik aan dat ik maar moet gokken of iets een beetje een goede database is.
Geef dan aan wat je geprobeerd hebt om dit probleem te verhelpen
Ik heb me dus rot gezocht naar informatie.
Het is me inmiddels wel gelukt om Mysql++
aan de gang te krijgen. Ten tijde van de vorige posting was dat niet gelukt. Dus dat was dan een stukje doorzettingsvermogen.
Wanneer je alles duidelijk hebt uitgelegd, vat je je probleem samen en stel je de uiteindelijke vraag.
Heeft er iemand goede ervaringen met Mysql++ of met een andere SQL database, maakt niet uit welke, zolang deze maar met C++ samenwerkt?
Dit is zeker weer van te hoog niveau, niemand reageert erop?
Het kan natuurlijk ook van te laag niveau zijn(Dit heet indekken
).
Geef eerst globaal aan wat het probleem is
Het probleem is dat ik een SQL database wil gebruiken voor een programma dat ik aan het schrijven wil en dat ik raag zou willen weten of MYSQL++ voor C++ dus, een goede keuze is.
Geef dan aan wat je al geprobeerd hebt
Ik heb me bijv. rot gezocht
Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt
Het ligt er denk ik aan dat ik maar moet gokken of iets een beetje een goede database is.
Geef dan aan wat je geprobeerd hebt om dit probleem te verhelpen
Ik heb me dus rot gezocht naar informatie.
Het is me inmiddels wel gelukt om Mysql++
Wanneer je alles duidelijk hebt uitgelegd, vat je je probleem samen en stel je de uiteindelijke vraag.
Heeft er iemand goede ervaringen met Mysql++ of met een andere SQL database, maakt niet uit welke, zolang deze maar met C++ samenwerkt?
Dit is zeker weer van te hoog niveau, niemand reageert erop?
Het kan natuurlijk ook van te laag niveau zijn(Dit heet indekken