Toon posts:

Microfoon volume...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hier hoe je het volume van je mic kan opkrikken?, het geluid is veel te laag.. om fatsoenelijk te battlecommen (de andere horen mij bijna niet), het is wel goede kwaliteit.. hij hoeft ds alleen maar versterkt te worden.. is hier geen progje voor?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Daar heb je een miv preamp voor nodig. Die moet op je sb zitten (zoals bij de live). Je kan zoiets uiteraard niet met software doen, alleen het aansturen. Er zal altijd een versterker moeten zijn die gewoon versterkt. Wat je wel kan doen, is een losse mic preamp kopen, of misschien heeft Velleman er wel eentje.

Jag

Verwijderd

Heb je je mic niet per ongeluk in je line-in zitten?????

Verwijderd

Staat het schuifje wel helemaal omhoog bij volume-instellingen?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Bij sommige geluidskaarten kun je ook "Mic Boost" aanvinken, bv in het menu "geavanceerd" bij volumeregeling.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb hier ook last van. Op de een of andere manier wordt die mic-ingang onvoldoende voorversterkt.
Ik heb toen maar ff een mengtafeltje tussen de line-in en de microfoon gehangen...

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

"Ik heb toen maar FF een mengpaneeltje"

Hehe :)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe ... Jah alles staat hoog... Ik heb een SB128 en de mic boost staat aan (ik heb een vivanco vsr 65 headset). mijn oude goedkope (12.50) headset was wel lekker hard, maar met de zelfde instellingen is die nieuwe veel zachter. Ik zal ff kijken of ik hem ergens kan pre-ampen (misschien ligt het aan de headset.. khep ook al helpdesk van vivanco gemaild)

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 15:35

Flotter

Pelipper!

En hij zit echt niet per ongeluk op de line-in?

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Topicstarter
nope... ik denk gewoon dat de signal input laag is.. hij is namelijk wel te verstaan... alleen niet hard genoeg om te praten via battlecom.. anders moet de andere zijn geluid hard gaan doen, en krijgt hij oorpijn van de andere geluiden die hij hoort... ik denk dat een klein versterkertje ertussen wel een goede oplossing is
Pagina: 1