bootloader installeren zonder cd / flop vanuit win 95

Pagina: 1
Acties:

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:47
Gisteravond heb ik mijn windowsinstall opnieuw moeten doen. (dat krijg je als je een vriendin hebt :( ) en nu is het zondag en mijn cdrom heeft de geest gegeven.
Even een nieuwe cdrom halen zit er dus nu even niet in.

Aangezien ik geen floppydrive meer heb (enkel een met kortsluiting dus onbruikbaar) kan ik bij deze mijn gentoo install niet meer in :( Ik sta nu dus voor de uitdaging om een bootloader onder windows 98 SE te vinden waarmee ik mijn gentoo weer kan benaderen (aangezien windows je mbr overschrijft ben je je grub kwijt).

Uiteraard heb ik op google freshmeat en sourceforge gezocht naar bootloaders, maar alles wat ik vind moet of in linux gestart worden (en dat kan nu dus niet) of moet m.b.v. een floppy geladen worden (en dat gaat dus ook niet).

Heeft iemand enig i.d. hoe ik dit zou kunnen aanpakken?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:26

Arno

PF5A

floppydrive kopen :? :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• JaQ
_/-\o_ dat had ik zelf nog niet bedacht. Jij bent echt een genie. Nu snap ik waarom je nick traag is... ;)

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
euhm...op elke Linux cd staat toch een tooltje 'linload.exe' ?
Hiermee kan je onder MSDOS een Linux kernerl loaden.

• JaQ
Tomaat>> als ik daar wat over nalees zie ik dat ik mijn kernel nodig heb. Helaas kan ik daar niet bij, maar de kernel die je gebruikt bij het installeren van gentoo zal toch wel voldoen (en die kan ik dus wel downloaden :-)

Thnx, dit zou moeten lukken...

Verwijderd

weleens gekeken naar loadlin :)

loadlin howto:
http://www.tldp.org/HOWTO/mini/Loadlin+Win95-98-ME.html

edit:

sorry niet goed gelezen in de replys :)

• JaQ
ik loop er dus tegen aan dat ik een fatsoendelijke kernel mis (kernel pannic en dan system halted (verder geen meldingen). :(

Verwijderd

Dan download je toch een kernel op een of andere distro site, bijvoorbeeld ftp://ftp.bit.nl/mirror/s...kware-8.1/kernels/bare.i/

• deadinspace
  • Laatst online: 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Vergeet je niet root='/dev/hddinges' mee te geven aan de kernel als bootparameter (geen idee hoe dat gaat met loadlin)? Anders weet hij niet waar hij het root fs vandaan moet halen, en dan krijg je idd een kernelpanic.

Verwijderd

hmm. ik weet wel een kleine tussenoplosing :)
je kan met een programma als 'captain nemo', bij je linux schijven komen en je kernel bekijken en kopieren..

http://www.runtime.org/captain.htm

• JaQ
bij kernel.org kan ik alleen maar patches downloaden. dat schiet dus niet echt op. Ik zal dat captain nemo eens proberen (en dan kan ik dus mijn kernel rechtstreeks wegrauzen).

dat root=/dev/hda7 (in mijn specifieke geval) had ik inderdaad meegegeven.
Volledige howto gevonden op http://www.linuxgazette.com/issue34/bennet.html

Eerst eens kijken of ik die kernel kan pakken...

Thnx all...

• JaQ
okay dan. via captain nero heb ik mijn boot image op kunnen halen. Nu gewoon onder linux grub opnieuw gedraaid en werken maar :-)

Thanx all...!

Verwijderd

mooi zo O-)
Pagina: 1