Toon posts:

Understanding: Amazing Brain

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb net zitten kijken naar dit programma op Discovery Channel... was echt super intressant! Het meest opzienbarende vond ik het laatste deel waarin een man die geheel verland was geraakt door een hersenbloeding, na weken testen een computer kon besturen met z'n hersenen. Z'n hersenen waren namelijk aangesloten op de computer en als hij dacht aan bijvoorbeeld het bewegen van z'n arm naar rechts, de cursor op het scherm ook naar rechts bewoog! Echt ongelooflijk om te zien!

Iemand anders die dit ook heeft gezien?!

Greetz,
ThaCapo!

Verwijderd

nee, heb het niet gezien.....maar iets dergelijks: mijn huisgenoot heeft eens stage gelopen bij een bedrijf dat zich bezighield met het besturen van muziek/geluid mbv hersengolven. die had ook een tijdje een apparaat thuis dat midi uit kon sturen aan de hand daarvan. heb toen een tijdje aan m'n synthesizer gehangen.....was erg lastig, het was erg moeilijk om erachter te komen wat je moet doen, waar je aan moet denken (en als je dat doet ben je al verkeerd bezig) maar na eent tijdje had ik ongeveer 30 seconden het idee dat ik een klank met m'n wil kon besturen, dat was erg apart

een goefende man op dat bedrijf wist precies waar hij mee bezig was en kon dus ook een balletje (in een spelletje dat ze ermee hadden gemaakt) besturen.......erg grappig

Verwijderd

En je stelling is?

maare, hoe waren zijn hersenen aangesloten op de computer? Bepaalde neurotransmitters ofzo?

Verwijderd

Een poos geleden heb ik zoiets op TV gezien. Bij Discovery herhalen ze vaak, hè. Zal dus wel hetzelfde geweest zijn.

Ja, het is verrassend wat er allemaal mogelijk is!
Er wordt steeds meer ontdekt over het WONDER dat mens heet (en andere wonderen). Waarschijnlijk kunnen wetenschappers nog wel duizenden jaren doorgaan met onderzoeken en ontdekken en dan weten ze nog maar een klein beetje van wat er allemaal mogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 16:10:
En je stelling is?

maare, hoe waren zijn hersenen aangesloten op de computer? Bepaalde neurotransmitters ofzo?
Ja klopt met neurotransmitters enzo... zag er echt appart uit toen hij schreef met z'n hersenen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 16:10:
Ik heb volgens mij dat programma ook ooit gezien en toen maten ze op verschillende plaatsen op het hoofd de hersengolven. Door iets anders te denken veranderen je hersengolven. Een computer laat bij veranderende hersengolven bijvoorbeeld een cursor bewegen. En zo kun je door je gedachten een cursor laten bewegen. Het wordt volgens mij pas echt interessant als het nauwkeuriger en makkelijker wordt. Zodat het bijvoorbeeld makkelijker is dan met de muis een cursor bewegen. Verre toekomstmuziek is waarschijnlijk dat je ook beeld en geluid vanuit je hersenen op een computer kunt laten zien.

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Beetje een lastige beslissing, maar ik ga dit draadje toch maar sluiten. TheCapo: Ik vind het onderwerp interessant, alleen is het wel de bedoeling dat je een draadje start met een stelling. Tip: Start een nieuw draadje en doe het dan goed door even wat tijd te besteden aan een goede stelling waarbij je ook verteld wat je op televisie gezien hebt.

Overigens hoef je niet af te sluiten met een groet. Tweakers groeten elkaar automatisch, dus je hoeft niet 'greetz' oid te schrijven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.