Toon posts:

FreeSCO laten werken icm Cable Wanadoo (COM21 modem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een FreeSCO router maken... Ik heb het floppy enz gemaakt..(

Ten eerste vraagt hij om de router.inet login.. Hier vul ik in: root
dan het password: root

Dan kom ik bij het punt waar ik al vastloop: ik krijg een vakje met:
[LiNUX]|
daar moet je wat invullen maar WAT???

De tuturial die ik heb gevonden klopt niet, deze geeft totaal andere dingen aan als die mij worden gevraagt...: http://www.google.nl/sear...sco+casema&hl=nl&ie=UTF-8

Hulp graag!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

je moet de FreeSCO PPPoE edition hebben :)

oeps heb je al, als het goed is kan je dan SETUP intypen en krijg je de setup :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03

OgWok

U.N.C.L.E.

Je kan bij het opstarten van Freesco al direkt kiezen voor setup, of vergis ik me?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

in linux gewoon setup typen gevolgd door een enter :D

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het, ik ben stom ;)

Anyhow...
Ik heb alle instellingen goed gezet... Maar ik heb nergens de kans gehad de username en wachtwoord van m'n provider in de vullen? hoe ga ik dit doen?

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 16:33:
Ja ik weet het, ik ben stom ;)

Anyhow...
Ik heb alle instellingen goed gezet... Maar ik heb nergens de kans gehad de username en wachtwoord van m'n provider in de vullen? hoe ga ik dit doen?
Uit je eigen linkje
Duw nu de diskette met het bestand FSPPPOE.TGZ in de diskdrive en volg onderstaande instructie om het bestand op de harde schijf te krijgen: mount -t msdos /dev/fd0 /fd cd / zcat </fd/fspppoe.tgz | star sync umount /fd 6. Zo, nu moet je de gebruikersnaam en het wachtwoord opgeven en dat doe je op de volgende manier: Type achter de [LINUX] prompt het volgende. edit /mnt/router/ppp/options7. zorg dat het er zo uit komt te zien: persist connect /bin/true name username@wanadooBij "username" uiteraard je eigen wanadoo gebruikersnaam invullen!
--------------------------------------------------------------------------------
Page 4
8. Druk vervolgens om de instellingen te bewaren op ALT-Sen vervolgens ALT-Xom af te sluiten. 9. Vervolgens moet er nog een bestand aangepast worden. Geef daartoe het volgende commando: edit /mnt/router/ppp/pap-secrets 10. Vul tussen de aanhalingstekens je gebruikersnaam en wachtwoord in: "username@wanadoo" * "wachtwoord" Om op te slaan druk wedero m op ALT-Sen om af te sluiten weer op ALT-X. 11. Nu moeten we Freesco nog zover krijgen dat hij gebruik maakt van PPPOE. Geef daartoe het volgende commando: echo PPPOE=y >> /mnt/router/etc/system.cfg Waarschuwing !!!! Als je setup opnieuw gebruikt, laat ie de regel PPPOE eruit !! Dus als je de setup gebruikt hebt, moet je bovenstaand commando opnieuw uitvoeren! Ik zelf gebruik daarom meestal sysedit. Tot slot nog een aantal opmerkingen *Als Freesco de 1ekeer reboot zie je dat eth0 en eth1 "geinit" worden. Als het goed is en PPPOE=y staat in je system.cfg dan zie je de 2e keer alleen eth1 "geinit" worden, dit hoort zo. *Als alles goed is gegaan moet het nu werken. Dit kun je controleren door ifconfigte typen achter de [linux] prompt. Als het goed is staat daar dan een ppp0 bij en het IP nummer van eth0 is nu 255.255.255.255. *Het kan voorkomen dat je niet direct een internetverbinding krijgt als het erg druk is aan de casemaserver, maar omdat er "persist" in je options file staat gaat hij net zo lang door met proberen tot er een verbinding is. Opmerkingen Het uitvoeren van deze handleiding geschiedt volledig op eigen risico. De auteur van deze handleiding en Minddigger.com kunnen nooit aansprakelijk gesteld worden voor enige vorm van schade als gevolg van deze handleiding. Voor commentaar op deze HOWTO mailen naar howto@minddigger.com
Je moet dus een filetje aanpassen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al gedaan zonder dat ik je reply gelezen had... Was eindelijk iets waar ik zelf was achter gekomen ;)

Het werkt nu allemaal...

1 probleem

Ik kan niet op bepaalde websites komen (o.a. www.weer.nl en www.spaarbeleg.nl) als ik zelf inbel kan dat wel...

Is hier een oplossing voor... Ik had het ook al toen ik nog via een ander Windows systeem internette... (de andere PC's hebben het zelfde probleem)

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

zeker ook niet startpagina.nl ?
In dat geval kan het de MaxMTU zijn, zoek ff bij google een tooltje om de MaxMTU op je windows pc aan te passen naar een waarde van 750 ofzo. Dan werkt het waarchijnlijk wel.

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 11 augustus 2002 @ 20:10:
zeker ook niet startpagina.nl ?
In dat geval kan het de MaxMTU zijn, zoek ff bij google een tooltje om de MaxMTU op je windows pc aan te passen naar een waarde van 750 ofzo. Dan werkt het waarchijnlijk wel.
Startpagina werkt prima...
Pagina: 1