[java] webstart en applets zuigen.

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik was net even op javalobby aan het kijken en stond er een stukje over windows look and feels. Ik klik op een webstart demo en zoals gewoonlijk start het weer eens niet op (verse install met internet explorer en opera icm jdk1.4). Verder weet ik zelf meer dan genoeg van java en ik heb ook gewoon netjes mijn jdk geinstalleerd, maar je hebt dus enorm vaak dit soort onzinnig geouwehoer met java. Dus hoe kan je nou van een gebruiker verwachten dat hij het dan wel voor elkaar krijgt? Uiteindelijk krijgt hij dezelfde mening als ik, ok.. negeren die hap.

In mijn ogen heeft java in veel opzichten gefaald, en dit is er weer een. In theorie zou de praktijk gelijk aan de theorie moeten zijn, helaas is dat bij java in de praktijk niet vaak het geval.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

tijd om heel dat Java af te schaffen ;)
maar is dat niet het probleem van veel meer talen? zoals de VB dll's enzo?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Het is ook een beetje te wijten aan het gebrek aan een open, duidelijke, complete standaard plugin structuur voor browsers, maar het is inderdaad niet onmogelijk om het *wel* goed te laten werken. Dat vergt echter veel support en testen en ik krijg de indruk dat Sun het totaal niet meer als core-buisness beschouwt om applets ed. goed te laten werken. Dat is het eigenlijk ook nooit echt geweest aangezien zowel netscape als microsoft de browsers met een eigen VM leverde. Pas met Mozilla en Opera wordt hiervoor de Sun JRE gebruikt.

De Sun plugin voor IE is gebaseert op gereverse engineerde API, misschien dat wanneer Microsoft op 28 augustus deze API's vrij geeft (http://www.theregister.co.uk/content/4/26542.html) er een betere plugin voor vervanging van de JVM voor IE gemaakt kan worden door SUN.

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

• Alarmnummer
Het wordt tijd dat Sun java vrij gaat geven want als Sun 1 ding niet kan is het een goed eind product afleveren. Java is altijd al geplaagd doordat de puntjes nooit op de i worden gezet terwijl het verder fantastisch in elkaar zet.

Misschien dat een ander bedrijf (eventueel open source project) dit gestuntel van Sun goed kan maken, maar in sommige opzichten zijn het een stel knoeierige prutsers, en Java is bij Sun gewoon niet in goeie handen.

Sun moet maar iets leren van ms op het gebied van marketing. Als ze dat voor elkaar kunnen krijgen dan zal Java makkelijker geaccepteerd worden.

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:51

nxt

grappig, webstart & applicaties gaan hier altijd goed
applets echter heb ik nog nooit met de JRE 1.4.x aan de praat gekregen :(
altijd die stomme ClassNotFoundException.. dus daar heb ik voorlopig nog 1.3 voor.
maar ik ben het met je eens dat er nog wel het een en ander verbeterd mag worden.
Met de taal zelf ben ik wel erg tevreden (al ben ik de laatste tijd ook c# aan het bekijken).

• Alarmnummer
nxt schreef op 11 augustus 2002 @ 18:09:
grappig, webstart & applicaties gaan hier altijd goed
applets echter heb ik nog nooit met de JRE 1.4.x aan de praat gekregen :(
altijd die stomme ClassNotFoundException.. dus daar heb ik voorlopig nog 1.3 voor.
maar ik ben het met je eens dat er nog wel het een en ander verbeterd mag worden.
Met de taal zelf ben ik wel erg tevreden (al ben ik de laatste tijd ook c# aan het bekijken).
Ik ben nu met nice bezig, en dat is wel even een stukje gaver dan c# of java :) (Taaltechnisch gezien dan).

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Alarmnummer schreef op 11 augustus 2002 @ 18:08:
Het wordt tijd dat Sun java vrij gaat geven want als Sun 1 ding niet kan is het een goed eind product afleveren. Java is altijd al geplaagd doordat de puntjes nooit op de i worden gezet terwijl het verder fantastisch in elkaar zet.
Via JCP is Java heel ver "vrij" gegeven.. alleen de naam Java behoort nog aan Sun toe. Verder mag iedereen z'n eigen eigen VM, class libraries en wat dan ook implementeren. Er zijn dan ook talrijke opensource projecten die complete of gedeetelijke implementatie van deze dingen hebben (classpath, kaffe, GCJ, etc.).

Leg een smak geld op tafel om wat je gemaakt hebt door Sun te laten testen en je mag het Java noemen. En dan zijn we gelijk bij de reden aangekomen waarom Sun het java trademark niet vrijgeeft.. ze willen dat alleen perfect werkende implementaties met java geasocieerd worden en niet meer de fouten van het verleden met slechtwerkende imcompatible VM's herhalen.
Misschien dat een ander bedrijf (eventueel open source project) dit gestuntel van Sun goed kan maken, maar in sommige opzichten zijn het een stel knoeierige prutsers, en Java is bij Sun gewoon niet in goeie handen.
In de JCP heeft Sun weliswaar nog heel veel invloed (tja het is dan ook de grootste bijdrager aan Java), de puntjes op de i zetten is het werk van de mensen die een implementatie van de taal maken (al dan niet opensource). Het probleem met webstart / browser plugins is dat geen enkele van de 10tallen andere bedrijven/projecten met Java implementaties hier zin in hebben om dit te doen.
Sun moet maar iets leren van ms op het gebied van marketing. Als ze dat voor elkaar kunnen krijgen dan zal Java makkelijker geaccepteerd worden.
Het gaat heel goed met Java en dat komt niet in de laatste plaats door de marketing van Sun. Maar zolang niemand anders zich in de JAVA community geroepen voelt een betere broswer plugin / webstart / soortgelijks te maken zal het wel aanmodderen blijven. Ik zie alleen IMHO niet in wat Sun hiervoor zou moeten "vrij geven"...

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
Het gepruts met Java installaties is ook mijn voornaamste reden (en natuurljik de performance) dat ik op C++ ben overgestapt (althans: ben aan het leren, lukt al aardig). Ik heb al op verschillende computers problemen gehad met classpaths die neit goed worden ingesteld, JRE's die niet werken enz. enz. Ook webstart is zoals Alarmnummer al zegt een beetje gammel en applets hebben bij mij al es tot browsercrashes geleid. Java is een mooie techniek, maar volgens mij alleen handig voor mobiele apparaten :) En daar is het ook origineel op ontworpen.

Verwijderd

MisterData schreef op 11 augustus 2002 @ 19:26:
Java is een mooie techniek, maar volgens mij alleen handig voor mobiele apparaten :)
Ik draai het liever om: Java is wat minder geschikt voor client side applicaties. Voor mobiel en server applicaties is het erg geschikt.
En daar is het ook origineel op ontworpen.
Oh :? Daar weet ik niks van.

• MisterData
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 19:29:
[...]
Ik draai het liever om: Java is wat minder geschikt voor client side applicaties. Voor mobiel en server applicaties is het erg geschikt.
[...]
Oh :? Daar weet ik niks van.
In mijn Java-boek stond geloof ik dat het voor televisie-toepassingen enzo werd ontwikkeld. Ik zal het exacte verhaal nog es opduiken :)

• MisterData
http://java.sun.com/people/jag/green/index.html Hier staat een en ander over de geschiedenis van Java (Oak) :)
Pagina: 1