Wil van deze bak een servertje maken, maar krijg geen Win Xp erop geinstalleerd. Het probleem is dat ik in de bios niet kan instellen dat hij eerst vanaf de cd-rom drive moet proberen te booten, hij doet het automatisch eerst A: en dan C:. In de bios kan ik niets veranderen, ik heb het niet gevonden. En Xp proberen te installeren door middel van opstarten met bootdisk en dan de cd-rom speler aanspreken en setup intikken doet ie ook niet, want hij zegt dat het niet is dos mode kan. Wie kan me helpen? Ik wil wel XP op die bak hebben staan.
www.bootdisk.com
Deze hebben wel bootdisks dat je van een CD kan booten.
offtopic:
Leuk man, een naamgenoot
Leuk man, een naamgenoot
Je kunt in het BIOS van een 300GL wel degelijk de bootvolgorde veranderen. Wellicht dat er een ouder BIOS geladen is, waarin die setting niet duidelijk naar voren komt? Ik heb ongeveer 20 PC300GL's opnieuw ingericht met Windows XP, en allemaal voorzien van de laatste BIOS. Probeer anders eerst eens om het laatste BIOS in die machine te flashen. Gaat erg makkelijk bij deze PC's. Via http://www.pc.ibm.com/support/us/ kun je het type-modelnummer inkloppen, zodat je direct bij de supportpagina van het type PC300GL terecht komt. Je kunt dan bij "downloadable files" in de linkerkolom het juiste BIOS opzoeken. Even extracten naar een geformatteerde flop, booten vanaf floppy, en flashen die handel. Ik geloof dat de bootvolgorde in het BIOS in het eerste tabje staat (bootsequence).
Nog iets: Monteer een 80 pins IDE kabel als je Windows XP gaat installeren. Ik heb bij alle 300GL's de IDE kabel moeten vervangen a.g.v. een unmountable bootvolume error bij de installatie van Windows XP.
Nog iets: Monteer een 80 pins IDE kabel als je Windows XP gaat installeren. Ik heb bij alle 300GL's de IDE kabel moeten vervangen a.g.v. een unmountable bootvolume error bij de installatie van Windows XP.
[ot] Je mag je sig wel eens veranderen (8 poorts hub te koop), volgens mij is het allang 27 juni 2002 geweest...SONiCB00M schreef op 12 augustus 2002 @ 13:24:
www.bootdisk.com
offtopic:
Leuk man, een naamgenoot
Je kan in de bios wel de volgorde instellen, heb der zelf ook 2, wellicht moet je de bios even flashen. Echter je Win XP? Ik weet niet welke 300GL je hebt maar de 2 die ik heb hebben maar een P166 met 32mb geheugen en onbaord dingetjes, verwacht niet dat XP daar lekker op zal draaienVerwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 15:42:
Wil van deze bak een servertje maken, maar krijg geen Win Xp erop geinstalleerd. Het probleem is dat ik in de bios niet kan instellen dat hij eerst vanaf de cd-rom drive moet proberen te booten, hij doet het automatisch eerst A: en dan C:. In de bios kan ik niets veranderen, ik heb het niet gevonden. En Xp proberen te installeren door middel van opstarten met bootdisk en dan de cd-rom speler aanspreken en setup intikken doet ie ook niet, want hij zegt dat het niet is dos mode kan. Wie kan me helpen? Ik wil wel XP op die bak hebben staan.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Pagina: 1