[Mac System 6] Back up maken proggie's

Pagina: 1
Acties:

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Ik heb voor de som van 5 euro een complete Mac Classic 8Mhz, 4Mb(!), 40Mb HD aangeschaft. Deze staat vol met proggie's als daar zijn Aldus (Adobe) photoshop 4, Word, Excel, Lode Runner (!) etc. Nu wil ik upgraden naar System 7.x Kan dat zomaar, of moet ik eerst alles backuppen (hoe doe ik dat overigens??).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Mac OS 7 is vrijgegeven door Apple (zie MicroSoft dat maar eens doen met Windows 3.11 ofzow ;) ), en mag je dus gewoon downloaden. Bij recentere versies zit een upgrade optie op de installatie cd, moet je ff kijken of dat hier ook bij zit, zo niet dan moet je eerst backuppen. Dat kan via schijfjes, externe HD's, netwerk etc. Net wat je hebt.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
dat system 7 is idd via hun ftp te verkrijgen, het gaat me er meer om hoe ik al die programma's ga redden daar ik de originelen niet heb ivm het 2e hands zijn. Via diskettes lijkt me geen doen. Maar ja om een Classic met een PC te connecten heb je modem nodig of SCSI->UTP connector... hebbik nie

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Koop een goedkope SCSI Zipdrive of een Syquest SCSI, dan kan je 100 MB backuppen.

Een 150 MB SCSI o.i.d. is denk ik ook nog wel voor weinig te koop, die hang je er zo aan.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....