Toon posts:

[winxp/isdn] kan niet inbellen -> lijn bezet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een isdn modem (tornado tipa) in m'n p3 450 zitten, en die heb ik geiinstaleerd volgens de gebruiksaanwijzing met de officiele winxp drivers.

maar steeds als ik wil inbellen krijg ik de melding:

bezig met openen van poort:
fout 676: de telefoonlijn is bezet.

maar de telefoonlijn is helemaal niet bezet!
ik had het modem eerst in een andere pc zitten, en daar werkte hij wel in.

wieowie heeft een antwoord???

thanx

Verwijderd

Probeer de driver eens opnieuw te installeren, en welke os had die andere pc?

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

probeer anders eens via een ander kanaal te bellen

Sometimes human's are...

Verwijderd

Topicstarter
Het os van die andere pc was ook xp.
En of ik nou isdn lijn 1 of 2 selecteer, toch blijft hij dezelfde melding geven.
Ik heb de driver al verschillende malen opnieuw geinstaleerd, maar nog steeds geen resultaat. :( :(

Verwijderd

Topicstarter
nobody???

• HenkL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 18:14
Kijk met Systeem Informatie bij Componenten/Poorten bij je COM poorten of deze niet ' busy' zijn. Een of ander programma (meestal fax proggie) kan een com poort pakken.

Henk

Henk

Verwijderd

kijk ook maar ff of dat je mischien een voorloop nul draait, in de kieseigenschappen

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

HenkL schreef op 24 augustus 2002 @ 17:11:
Kijk met Systeem Informatie bij Componenten/Poorten bij je COM poorten of deze niet ' busy' zijn. Een of ander programma (meestal fax proggie) kan een com poort pakken.

Henk
ISDN modems gebuiken geen com poort, die presenteren zich als netwerk adapter. (bij mij tenminste)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Check je kabel is zou ik zeggen.
Meet hem desnoods door; zit hij er goed in! Zit er geen piepschuim in het RJ-45 connectortje. (wat ik wel is heb gehad van uit de verpakking uit). |:( Check je verbinding is goed naar het NT kastje van je Tel provider wat ongetwijfeld die fuckers van een KPN zijn.

Kan me op dit momment dat ik het lees nix anders bedenken.

En heb je het telefoon nummer wel goed in gevuld.
Bel je niet met 00 ervoor ofzo weet ik veel.

Probeer anders is naar je huis te bellen via die modem.

Zal wel is voor de handliggend zijn (denk ik hoor)

Success

Speedtouch freak

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35

lSltAlKeR

Time destroys everything!

lSltAlKeR schreef op 25 augustus 2002 @ 03:10:
Check je kabel is zou ik zeggen.
Meet hem desnoods door; zit hij er goed in! Zit er geen piepschuim in het RJ-45 connectortje. (wat ik wel is heb gehad van uit de verpakking uit). |:( Check je verbinding is goed naar het NT kastje van je Tel provider wat ongetwijfeld die fuckers van een KPN zijn.

Kan me op dit momment dat ik het lees nix anders bedenken.

En heb je het telefoon nummer wel goed in gevuld.
Bel je niet met 00 ervoor ofzo weet ik veel.

edit:
wat ik bedoel hier heeft MASTER MARK ook al genoemt, maar check het nog is effe zou ik zeggen

Probeer anders is naar je huis te bellen via die modem.

Zal wel is voor de handliggend zijn (denk ik hoor)

Success

Speedtouch freak

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Heb je bij je ISDN software geen test zitten om te kijken of je ISDN goed geinstalleerd is? Bij mijn pa's PC zit een oude ISA Teles kaart in en die heeft die functie. Net zoals mijn PCI Etech geval.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:59
ISDN line is busy is vaak een bekend probleem voor ISDN apparaten.

Het beste wat je kan doen is gewoon je drivers verwijderen, alle inbelicoontjes ook nog eens wegmikken en dan de drivers opnieuw installeren, nadat de drivers er op staan weer een nieuw inbelicoontje maken.

Werkt dit alles niet nieuwe drivers downloaden of even contact opnemen met de leverancier van het apparaat. Mogelijk dat er een bijzondere manier van installatie nodig is om dit probleem tegen te gaan. And of all else fails, windows opnieuw installeren >:)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 13:35

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Tussen het NT kastje en de modem zit vaak ook nog een ander klein kastje..

Zorg ervoor dat je die hebt meegeneomen met de verhuizing van ISDN naar andere PC..
Het is een klein kastje met 2 uitgangen.. in de ene moet de ISDN lijn naar de PC en de andere zit meestal een plug.

Het is maar een herinnering.. Zal er vast nog wel zitten ;-)

System specs

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 14:34
Ik heb dus precies het zelfde probleem.
Het gaat om de isdn kaart TIPA P en het o.s. Winxp Home ned SP1.

Hij blijft maar zeggen dat de lijn bezet is. Het lijntest programma geeft aan dat
de lijnen ok zijn bij de loopback test. Zodra ik de isdn lijn in een oude pc stop werkt het
gewoon.

Is hier al een oplossing voor???

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:07
ff gezocht op Google: If, when you press the buttons on your phone, you hear a beep or tone, you have a tone dial telephone. If, when you press the buttons on your phone, you hear a series of clicks, then you have a pulse dial telephone. Tone dial is the default selection and if you need to change the dialing method, you may do this at the bottom of this screen where it says Dial using. If this setting is not set correctly then you will get the following error message when trying to establish a connection:
Error 676: The phone line is busy

Succes :)

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:59
Ferret schreef op 23 oktober 2002 @ 14:02:
ff gezocht op Google: If, when you press the buttons on your phone, you hear a beep or tone, you have a tone dial telephone. If, when you press the buttons on your phone, you hear a series of clicks, then you have a pulse dial telephone. Tone dial is the default selection and if you need to change the dialing method, you may do this at the bottom of this screen where it says Dial using. If this setting is not set correctly then you will get the following error message when trying to establish a connection:
Error 676: The phone line is busy

Succes :)
1, ISDN is geruisloos.
2, als je met pulse gaat bellen via een huis centrale krijg je fout 680 omdat 9 van de 10 huis centrales de pulse niet herkennen.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Scidd0w
Bedankt voor de replys...
Maar heb al op tone & pulse geprobeert...
Ik heb eigelijk alles al geprobeert en ook al met 2 verschillende isdn devices.
De pc is splinter nieuw alles werkt perfect maar ik krijg maar geen isdn erop :( :(

Ik begin hier langzaam maar zeker GEK te worden....

Verwijderd

Testprogrammaatje gedraaid ?

• Scidd0w
Hij blijft maar zeggen dat de lijn bezet is. Het lijntest programma geeft aan dat
de lijnen ok zijn bij de loopback test. Zodra ik de isdn lijn in een oude pc stop werkt het
gewoon.
Ja dus... dat is het nou juist de enige fout die windows geeft is die 676 error..
Voor de rest installeert ie hem prima en geeft de linetest dus ook alle OK aan.
Pagina: 1