[Cable4u] Jouw ervaring met deze ISP

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-08 14:37

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Topicstarter
Vooropmerking:
Dit draadje wil ik starten omdat ik niet tevreden ben met de prestaties van deze ISP en een onderzoekje wil doen of er meer zijn die er last van hebben.
Ik verzoek dan ook om alleen te reageren als je Cable4u-gebruiker bent of als je iets nuttigs te melden hebt over deze ISP. Opmerkingen over andere ISP's mag je dus achterwege laten, vergelijkingen hoeven ook niet in overvloedde voor te komen. :) Blijf ook neutraal en ga niet aggressieve uitlatingen doen naar Cable4u als je ook pissed off over ze bent, dan blijft dit draadje des te langer open ;)

Mijn ervaring:
Cable4u is naar mijn weten alleen beschikbaar in Hattem (waar ik woon) en in Culemborg. Hier maak ik regelmatig mee dat ik maar 5 KByte/s haal met download en een zeer hoge lees: 1000+ms of variable ping heb. Als het rustig is (wat dus NIET vaak voorkomt) dan kom ik maximaal aan de 37 KByte/s en een ping van 35 ms. Gemiddeld zit ik tussen de 15-20 KByte/s en een te hoge ping voor FPS's via het Inet, zo rond de 200-300 ms. Deze gegevens heb ik verkregen via de test op speedsuite.net.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik zeer tevreden ben over de stabiliteit, ik heb nog maar 1 × last gehad van downtime sinds ik gebruik maak (november vorig jaar) van deze ISP. Echter vind ik de prijs/kwaliteit verhouding niet in orde als je kijkt naar de buurgemeente Zwolle (@Home) waar ze 10 × zoveel downloadsnelheid hebben in vergelijking met hier.

Waarom deze post:
Als het blijkt dat er idd veel meer mensen zijn met deze ervaring dan wil ik een klachtenbrief gaan opstellen aan Cable4u ten aanzien van de prestaties die zij als ISP leveren. Dit natuurlijk onder het motto van: baat het niet dan schaad het ook niet.
Stilletjes afwachtten of er een verbetering optreed helpt natuurlijk ook niet dus lijkt het mij beter als er wat reply gaat naar het bedrijf. Dan weten zij tenminste ook dat er wat leeft onder de gebruikers.

Jouw post:
Graag hoor ik van jou wat jouw ervaringen zijn met Cable4u. Let erop dat een 1-malige test van de snelheid op bovengenoemde pagina niet representatief is dus doe die test een aantal malen, liefst op verschillende tijdstippen en verschillende dagen. Ook andere ervaringen en berichtgevingen over Cable4u zijn van harte welkom. Alvast bedankt en hopelijk gaat dit resultaat geven.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Een hele lange mooie post..
Alleen er is/zijn al topics over.

Cable4U ervaringen??

Dit is er 1 van en die is ook best recent, maar de search werkt niet optimaal dus meer kan ik er niet geven.

Verwijderd

Luisteren naar de baas!

Dit topic is gesloten.