Toon posts:

[VB] voorraad administratie

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor iemand een database maken die inkomende en uitgaande facturen maakt. Uitgaande facturen worden gemaakt door verkopers die een factuur opstellen voor een klant. Er wordt b.v. 2x artikel 314 besteld. Dit moet meteen van de huidige voorraad worden afgeschreven. Eens per maand moet doormiddel van een stukkie vbscript worden gecontroleerd of de huidigevoorraad lager is dan de minimum voorraad. Als dat zo is, dan moet er een record in de inkomende facturen komen met het te bestellen artikel.

Hoe doe ik dit? Hebben jullie tips.. of stukkies voorbeeld code..?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

select * from voorraad
where huidigevoorraad < minimale voorraad
:?
Een voorraad administratie zet je niet zo even 123 op, verkijk je daar niet op. Waar wordt de voorraad bijgehouden? Hebben alle produkten voorraad? Wie/wat/waar muteert de voorraad?
Een beetje fatsoenlijk voorraad systeem heeft zelf al de mogelijkheid om te detecteren wanneer de voorraad lager is dan de minimum voorraad... wat gebruiken jullie nu?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Moa.. ik ben redelijk bekent met access.. tja ik weet het.. access is ook niet alles. Maar het is voor een klein bedrijf. Je moet gewoon op een knoppie kunnen drukken die kijkt of de huidige voorraad kleiner is dan de minimale voorraad. Als dat zo is.. dan een inkomende factuur aanmaken

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

Hoe staat de info nu in de datatabase? Simpel artikel tabelletje met veldje "huidige voorraad" en veldje "minimum voorraad"?
Iets meer info is wel handig.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Het staat allemaal in een tabel artikel met de velden huidige voorraad, minimum voorraad, bestelaantal (hoeveel je dr gaat bestellen), en leveranciers_id. Natuurlijk ook omschrijving, prijs, ect.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Tja, ....
Ik zou zeggen verdiep je eerst eens in Access, SQL, hoe je programmeert etc... Dit zijn eigenlijk allemaal redelijk basic dingen waar je wel zelf kunt uitkomen als je wat moeite wil doen, en daar draait het op GoT ook allemaal om. Zelf moeite willen doen en initiatief nemen.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.