Toon posts:

Final Fantasy VII (voodoo2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is niet de nieuwste kaart ik weet het, maar...

Bij de FF config kan ik alleen kiezen voor software mode(diamond speedstar A50 is dat) en die trekt dit voor geen meter(8 mb software rendering :'( ). Ik wil hem graag via de voodoo2 spelen(dat kan) alleen ik kan mijn voodoo niet selecteren in de config :?
=================
3. Technical Info
=================

Please refer to the FF7 User's Manual for installation instructions.

VIDEO CARDS

Supported 3D Accelerator Video Cards
Final Fantasy VII currently supports 3D accelerator video cards that
pass the criteria contained in the FF7 Configuration graphic card test.
At release time, the game supports the cards that contain any of the
following chipsets:
3Dfx Voodoo
3Dfx Voodoo2

[....]

If you do not have a supported 3D accelerator video card (or do not
have a 3D accelerator video card), you can still play Final Fantasy VII
in the software rendering mode. The game will automatically default
to the software rendering mode if it does not detect a supported 3D
accelerator video card. To play in 640x480 (Full Screen) in the
software rendering mode, it is highly recommended that you have a
Pentium 300 or better. Otherwise, please select one of the other two
software rendering modes in the Configuration menu.
Ja das leuk en aardig, maar dat kan dus niet. Weet iemand hoe dit is op te lossen?
Er zitten op cd install cd drivers voor voodoo2, maar die stammen uit '98 ofzo dus ik heb allang nieuwere. Op google kan ik alleen een XP patch vinden, maar ik heb hier ME.

ps. niet mijn normale pc, maar daar gaat het nu niet om

ps2 search gebruikt. Die doet het nog steeds voor geen meter...

Verwijderd

gooi me in de prullenbak , me zuigt het hardste van alle os'en. instal 2000 sp3 of xp

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 15:42:
gooi me in de prullenbak , me zuigt het hardste van alle os'en. instal 2000 sp3 of xp
het lijkt me dat het nogal een ouwe pc betreft aangezien er een voodoo2 in zit. dus xp is niet echt aan te raden.

wat dacht je van een ouwe tnt2 of zo van iemand overnemen? misschien dat het probleem dan weg gaat?

TMAXTINT

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-11 17:14
andere drivers proberen

Verwijderd

Topicstarter
specs: pII350, (primair)diamond Speedstar 50 8 mb,(secundair) diamond voodoo2 12mb, creative PCI 64, 194 RAM en ME. Dit alles is ruim boven de FF7 PC version requirements. Ik heb 'zelf' ook XP, maar op deze kan dat dus niet. Te weinig ram.

Bovendien was dat ook totaal de vraag niet dus ik weet niet waarom je dat zegt :)
De vraag was, nogmaals, hoe ik mijn voodoo2 aan de praat krijg in FF7 :P
Drivers zijn uptodate, voor zover voodoo2 drivers uptodate kunnen zijn :)
Nieuwse GLSETUP enzo. Ik starte op met die Sppedstar en het duurde al 3 minuten voor ik in het beginscherm zat. Zo traag is die vid kaart(en JA dat ligt aan de vid kaart, heb het al met meerdere spellen gehad).

Ps. het spel, de config, herkent mijn voodoo2 kaart niet. Hoe is dit op te lossen. Readme's doorgenomen staat niks over in.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-11 15:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmm.... probeer eens wat OUDERE drivers te installeren (GLIDE!!) voor je Voodoo II.. GLSetup e.d. hebben geen enkel nut bij FF7. FF7 is erg picky over z'n video kaarten. Hij ondersteunt alle videokaarten dan ook "native" (dus zonder OpenGL, en default Direct3D). Ik heb hier werkelijk nog nooit problemem gehad met FF7 en mijn voodoo II... ik zou je mijn drivers ook eens kunnen geven.

En een TNT2 o.i.d. kopen om FF7 te spelen.. kan je doen ja.. alleen werkt FF7 alleen hierop met een extra patch, en die patch is NIET 100% (heel af en toe graphic glitches die je bijv met een voodoo II NIET hebt)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-10 16:26

Sharky

Skamn Dippy!

probeer het eens met 98, ik heb FF7 met een voodoo3 en TNT2 gespeeld onder 98 (daar is FF7 uiteindelijk ook voor gemaakt).
onder 2000 zou ik niet eens proberen want dat werkt gewoon niet, ja i1 op de 1000 mensen lukt dat volgens mij.

This too shall pass

Verwijderd

Topicstarter
hmm ouwe drivers? Mja maarja dat komt dan weer in de knoop met de nieuwe spellen die ik speel niet?
Bovendien heb ik wel een andere pc(met gf2 en XP) maar ik wilde hem ff testen op deze en opzich kan ik hem makkelijk draaien(ik zit tijdelijk ff niet thuis).

ik zal eens gaan rommelen met de vid drivers.

EDIT: thnx creepy! Nu met de oude drivers(stonden zelfs op de cd zelf) doet ie het wel. Toch raar dat ie nieuwere drivers dan niet herkent. Ouwe meuk is het toch allemaal :)

Mag van mij op slot.

Verwijderd

Voor mensen die Final Fantasy VII op win xp willen spelen
check deze website

http://animevamp.deep-ice.com/ff7.htm

;)

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:50

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Hij werkt hier al maar toch ff die patch bekijken, maybe wordt het mooier ^^

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
1 woord

98SE

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Pagina: 1