[3ds max] Welk boek is goed voor beginners?

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:17
Weet een van jullie een goed boek om te beginnen met 3ds max te leren? :) Ik heb er nu wel eentje gezien, en die is rond de 1000 pagina's groot en je krijgt er een Cd-rom bij.
Mijn vraag is nu dus eigenlijk, welk boek is goed voor beginnelingen om 3da max te leren :)?

Search werkt niet, als iemand anders gewoon de topic's erover weet, please report me :)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
3dsmax fundamentals schijnt goed te zijn.

specs

Verwijderd

Ik heb "effe" de 3ds max bible gelezen (1300 paginas) veel heel veel info ... zeker ook voor beginner te doen. Ik denk dat je met een uitgebreid programma als 3d max gewoon niet aan een dun boekje komt.

• OzBoz
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik heb hier 3dMax 4: Ground Rules

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Die 3D Max Bible is inderdaad wel erg lekker dik. Verplichte kost, evenals veel uurtjes klooien ;)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wekkel schreef op 11 augustus 2002 @ 17:42:
Die 3D Max Bible is inderdaad wel erg lekker dik. Verplichte kost, evenals veel uurtjes klooien ;)
idd, ik heb hem hier als PDF-je liggen, maar ik denk dat ik hem ga kopen. het is gewoon een goed boek die eigenlijk onmisbaar is als je 3dsmax gaat leren. (* Magic vind 1300 pagina's afdrukken een beetje overdreven, dus gewoon kopen dan maar :) )

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Magic schreef op 11 augustus 2002 @ 18:32:
[...]
idd, ik heb hem hier als PDF-je liggen, maar ik denk dat ik hem ga kopen. het is gewoon een goed boek die eigenlijk onmisbaar is als je 3dsmax gaat leren. (* Magic vind 1300 pagina's afdrukken een beetje overdreven, dus gewoon kopen dan maar :) )
+ Je krijgt een cdrom bij het boek ;)

Overigens kost de bible erg duur in Nederland boven de 60 euro terwijl je bij amazon.com ongeveer 45 euro kwijt bent (inclusief verzendkosten..)

BTW JesterRace heb je een site'tje met gfx die je gemaakt hebt met 3d Max, ben wel benieuwd wat je allemaal kan na het lezen van de bible :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2002 19:19 . Reden: I forgot something.. ]

Verwijderd

Nope geen site heb eerst alles gelezen en ga nu eigenlijk pas kloten. JesterRace vind 1300 paginas afdrukken geen probleem met fineprint .. zolang het maar op de zaak gebeurt.
Ik heb mijzelf als leertraject toebedeeld :
1. 3d Max bible
2. Tutorials doen
3. heel veel kloten

Daarmee moet ik een eind kunnen komen.

• jdiezrequejo
3d Max bible is die ook in het nederlands verkrijgbaar, zojah dan kan het best weleens dat boek zijn jah :)
Vind bij bol.com namelijk alleen een Engels boek erover..

Verwijderd

Ik heb Visual Quickstart Guide 3ds max for Windows van Michelle Matossian. Tis niet moeilijk voor een beginner, de tutorials zijn kort en krachtig. Tis goedkoop. Dit boek gaat niet diep in geadvanceerde zaken zoals dynamics, bones en scripting, maar dat ik ook niet nodig voor een newbie.

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Misschien moet je alleen even wachten op een boek dat gaat over versie 5. Daar zal binnenkort ook wel een aantal boeken van komen, neem ik aan.
Dat doe ik in ieder geval :)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Legztec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 11:24

Legztec

Slapen?

Ik ben zelf met een heel dun boekje begonnen. Ik moet wel zeggen dat dat beter is dan meteen aan de bijbel te beginnen.

Ik zal vanavond even opzoeken hoe het boek heet en dan morgen ff hier posten.

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Magic schreef op 11 augustus 2002 @ 18:32:
[...]
33 Mb is niet echt iets voor de mail ;)

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Overigens kost de bible erg duur
[bijdehandmodus]
Het is: kost veel en is duur :+
[/bijdehandmodus]

max bible is inderdaad goed, ik dacht trouwens dat er 2 'internet' versies in de omloop waren, 1 met extra examples/scenes etc. (datgene wat op de CD staat waarschijnlijk) en 1 zonder. Maar als het een goed boek is, dan zou ik hem kopen want van computer lezen is waardeloos :)

• jdiezrequejo
ff een Upje, aangezien 3ds max 5 er nu is. Misshcien of iemand al weet of er al een boek voor max 5 is, zonee verschilt het veel met versie 4, aangezien daar de meeste boeken nu over gaan

• OzBoz
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

www.comcol.nl
www.amazon.com
www.bol.com

of doe gezond, doe die deur open en wandel naar de boekhandel

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

3ds Max 4 Het complete handboek ISBN: 90 395 1945 5

Staat allus in incl. cd-rom met tutorial en voorbeelden

kost ongeveer 75 EURO, maar is zeker de moeite waard, voor newbies en voor gevorderden... :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 17:52:
3ds Max 4 Het complete handboek ISBN: 90 395 1945 5

Staat allus in incl. cd-rom met tutorial en voorbeelden

kost ongeveer 75 EURO, maar is zeker de moeite waard, voor newbies en voor gevorderden... :)

Hij zoekt een boek voor 3DS Max 5.. eerlijk gezegd ben ik ook op zoek (niet voor mezelf ;)).. heb nog weinig interessants kunnen vinden.

Dit wordt de nieuwe 3DS Max 5 bible geloof ik, release 21 november:

3DS Max "X" Bible

Aan de uitgever (wiley) te zien.

Volgens Wiley zelf is het echter weer 2 december.. nou ja nog ff wachten dus ;)

3DS Max "X" Bible

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
:.( * HyperTrophy wacht al 2 week op Bible van Murdoch!!! kan niet langer w88..... wil er mee bezig..

op cd 2 staan ook nog Learning en training tutorials, die kan je ook nog doen, ben er zelf ff mee bezig geweest, maar is irri, steeds omschakelen van Tut-venster naar 3ds-venster te switchen...

[ Voor 0% gewijzigd door HyperTrophy op 23-10-2002 08:35 . Reden: ..schoot me nog iets binnen.. ]

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 10:43

DeFeCt

je wéét toch

Flickr

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
Koop eerste de Bible van Max. Doe daar vooral de eerste 8 tot 10 hoofdstukken uit. De rest is niet erg goed om te leren (eerder naslagwerk :)) het is in ieder geval heeeel basic. (het modelleren gedeelte dan)
Als je Modelleren wat meer wil leren, koop dan Mastering 3ds Max. Is erg goed. Leer je zo'n beetje alle technieken.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• jdiezrequejo
Bosmonster schreef op 22 oktober 2002 @ 18:01:

[...]

Hij zoekt een boek voor 3DS Max 5..
liever wel jah :) Maar ik zelf zie wienig verschil tussen 4.2 en 5, maar dat komt vooral omdat ik bijna al die opties niet ken. In 5 zullen er vast wel meer bijgekomen zijn (neem ik aan :))

Maar aangezie Max 5 er ook pas is, denk ik dat er nog wienig boeken ervan zijn.

Pagina: 1