Toon posts:

[ASP] Server-Side Actie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, je zou zeggen, ASP is bijna alleen maar server site, maar ik bedoel wat anders;

Vraag:
Ik heb in een asp pagina aangegeven, en bijv. in een database gezet dat op een bepaalde tijd een actie ondernomen moet worden, maar hoe kan hij controleren of die tijd overeen komt met de tijd in de database zonder dat de pagina elke keer refresht wordt??? 8)7

Ik hoop dat jullie mijn vraag snappen...

Alvast bedankt,
KC

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:03
niet

serverside talen zoals ASP worden maar 1x uitgevoerd (muv een refresh natuurlijk)

misschien kan je wel iets met frames maken, dat je een frame verstopt, en die frame wel telkens ververst en laat checken :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
damn! Ik had al zo'n vermoede, maar er is dus geen mogelijkheid om server side iets te maken dat de pagina op een server wordt refresht of zo :S (dmv XML Parsing of zo?)

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 11:40
Misschien dat je in Visual Basic Scripting (zelfde taal als ASP) een leuk scriptje kunt fabriceren, en dat op de server kunt laten uitvoeren d.m.v. 'Scheduled Tasks'....?
Dus instellen in 'Scheduled Tasks' instellen dat hij elke dag 'update.vbs' moet starten, en in update.vbs open je dan eerst een internetobject, en dan laat je hem een bepaalde ASP uitvoeren... (of zelfs in update.vbs proggen wat er moet worden gedaan)

Verwijderd

Topicstarter
Pfoe klinkt veel te ingewikkeld, maar toch bedankt voor je suggestie...

Hoe hebben ze het dan bijvoorbeeld bij Hallmark gedaan? waar je ook kan aangeven dat op een bepaald tijdstip je kaart verzonden moet worden....???

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 16:18:
Pfoe klinkt veel te ingewikkeld, maar toch bedankt voor je suggestie...

Hoe hebben ze het dan bijvoorbeeld bij Hallmark gedaan? waar je ook kan aangeven dat op een bepaald tijdstip je kaart verzonden moet worden....???
Volgens mij gaat dat op datum (en niet specifiek op tijd) en worden deze via bovenstaande methode verstuurt (misschien kleine variant erop), maar in ieder geval wel hetzelfde principe.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:34

Peetman

Tjah....

Als je vrij veel pageviews hebt en je scheduling hoeft niet vrij precies te zijn, kan je elke keer dat de startpagina wordt aangeroepen controleren of de huidige tijd groter of gelijk is aan de gewilde tijd. Zo ja, voer dan een andere asp-pagina uit.

Er is volgens mij bij MS een progje te krijgen dat asp pagina's kan uitvoeren. En dan kan je, zoals hierboven al gezegd is, via scheduled tasks dit uitvoeren op het gewenste tijdstip.

[ Voor 0% gewijzigd door Peetman op 12-08-2002 16:52 . Reden: Toevoeging ]

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
dit in een .vbs file knallen en shedulen...

code:
1
2
3
set http_obj=createObject("Microsoft.XMLHTTP")
call http_obj.Open("GET","http://mijnurl/scriptdatdeupdatedoet.asp",false)
call http_obj.Send()

werkt goed hoor bij mij

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Kan je vanuit ASP de taskscheduler niet aanspreken?

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 10:02

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Als je vanuit ASP de taskscheduler van je OS zou kunnen aanspreken, dan heb je een serieus beveiligingsprobleem! (kan dus niet)

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Houthacker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:22
Gne, gne, gne. Gelukkig zijn er providers die blijkbaar het e.e.a vergeten zijn dicht te zetten. Als je in asp het volgende doet, kan je zo opdrachten aan de Task Scheduler van de server geven:
code:
1
2
3
Set objWShell = Server.CreateObject("WScript.Shell")
objWShell.Run "at 00:00 " & Server.MapPath("./testje.vbs")
Set objWShell = Nothing
Btw, als je provider dit ondersteunt zou ik maar naar een ander op zoek gaan. Bedenk maar wat je met een shell kan doen...

O, en voor meer info over "at": type even at /? in je prompt. Leuk dat .vbs ook wel eens wil werken...

Trouwens, met die WScript zijn nog meer leuke dingen te doen. Heb laatst zelfs eigen dll's geregt, snap niet dat die zooi überhaupt nog in de lucht is...

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-08 09:30

giMoz

iets met meester...

als het om een korte tijd gaat kan je misschien beter een pagina maken die een blijft loopen totdat een bepaalde tijd is verstreken
code:
1
2
3
4
5
For (i to 10000000000000000)
If huidige tijd > ingestelde tijd 'doorgaan
    exit for
end if
next

[ Voor 0% gewijzigd door giMoz op 14-08-2002 13:44 . Reden: codetags ]

Of niet natuurlijk...

Verwijderd

Topicstarter
zo maak je denk de server een beetje overspannen (giMoz) oja, en de andere suggesties:

ACCESS DENIED

:(

Anders proberen dus...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

giMoz schreef op 14 augustus 2002 @ 13:43:
als het om een korte tijd gaat kan je misschien beter een pagina maken die een blijft loopen totdat een bepaalde tijd is verstreken
code:
1
2
3
4
5
For (i to 10000000000000000)
If huidige tijd > ingestelde tijd 'doorgaan
    exit for
end if
next

Owh, als je dat maar laat. Je weet hopelijk wel dat dit een wachtroutine is die 100% van de CPU neemt? ;)

Zet in de loop een sleep van een aantal (mili)seconden, en het is gelijk al een stuk netter :).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Zet in de loop een sleep van een aantal (mili)seconden, en het is gelijk al een stuk netter :).

--> Wij willen codes! ;)
Pagina: 1