VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
er moet toch een oplossing zijn voor dit redelijke kleine probleem??
Als beide modules geladen zijn, laat ifconfig -a ze dan ook allebei zien?
Trouwens, volgensmij heeft Debian 3.0 (Woody) standaard kernel 2.2.20... Draai jij toevallig nog Debian 2.2 (Potato)?
maar ifconfig laat er maar 1 zien want ik kan de ander niet met ifup laden.....
Verwijderd
[root@**** proc]# cat interrupts
CPU0
0: 85973372 XT-PIC timer
1: 2 XT-PIC keyboard
2: 0 XT-PIC cascade
5: 3340630 XT-PIC sym53c8xx
8: 1 XT-PIC rtc
9: 3590319 XT-PIC TLAN
14: 3 XT-PIC ide0
NMI: 0
LOC: 0
ERR: 0
MIS: 0
het gedeelte in bold is dan je netwerkkaart (kan ook eth0 of eth1 zijn)
als deze niets gebruikt zou ik hem in een ander pci slot proberen. ook kan je even proberen om hem uit je systeem te halen en te booten, als het goed is ziet linux wel dat hij eruit is en vraagt dan of hij de configuratie mag weggooien (dit moet je vervolgens doen).
verder gaan met opstarten, in xwindows -> netwerkconfig, de configuratie files van de netwerk kaart weggooien.
systeem afsluiten.
in een ander pci slot je kaart inpluggen, opnieuw opstarten.
en linux ziet hem weer.
als hij dan toch vraagt of je de oude configuratie wil migreren moet je dit NIET doen.
opnieuw configureren (ip, netmask etc) en kijken wat er gebeurd.
veel succes!
Dan wil je misschien liever upgraden naar Woody, al is het maar omdat de security updates op security.debian.org voor Potato niet eeuwig bijgehouden gaan worden.x-force schreef op 11 augustus 2002 @ 15:26:
jep ik draai potato
Ja, en wat laat ifconfig -a zien? ifconfig zonder flags laat namelijk alleen de interfaces die up zijn zien, ifconfig -a laat alle interfaces zien.maar ifconfig laat er maar 1 zien want ik kan de ander niet met ifup laden.....
een ander pci slot en de rest heb ik al geprobeerd en als ik ze er uit haalt dan krijg ik geen melding dat ie ze mist en verder ik heb geen X
*me post niet zomaar bij gathering.tweakers.net
die laat de gegevens van bijde kaarten ziendeadinspace schreef op 11 augustus 2002 @ 15:35:
Ja, en wat laat ifconfig -a zien? ifconfig zonder flags laat namelijk alleen de interfaces die up zijn zien, ifconfig -a laat alle interfaces zien.
Verwijderd
ifconfig 192.168.0.2 netmask 255.255.255.0 eth1 up
route add -net 192.168.0.0 netmask 255.255.255.0 eth1
als ik bij ifconfig kijk zie ik 1 netwerkkaart (opdit ogenblik eth1)
als ik bij ifconfig -a kijk zie ik beide netwerkkaarten met de goede gegevens
ifup eth0 geeft : SIOCSIFFLAGS: resource temporarily unavailable
MAAR beide netwerkkaarten zijn te pingen
nou dat is een probleempie omdat ik hier met twee computers naast elkaar zit dus niet kan knippen en plakken, er staan iniedergeval geen errors in. Maar ik zal effe telnet installen en dan gaat het wel...
dus 1 ogenblik geduld aub
------------ hier is ie dan-------------------------
phobos:~# dmesg | grep eth
eth0: 3c509 at 0x300 tag 1, 10baseT port, address 00 a0 24 e8 41 f8, IRQ 10.
eth1: 8139too FastEthernet driver 0.9.14-2.2 Jeff Garzik <jgarzik@mandrakesoft.com>
eth1: Linux-2.2 bug reports to Jens David <dg1kjd@afthd.tu-darmstadt.de>
eth1: RealTek RTL8139 Fast Ethernet board found at 0xc481d000, IRQ 10
eth1: Chip is 'RTL-8139C' - MAC address '00:50:fc:63:79:e1'.
eth1: Setting half-duplex based on auto-negotiated partner ability 0000.
eth0: Setting Rx mode to 1 addresses.
eth1: Setting half-duplex based on auto-negotiated partner ability 0000.
eth1: Abnormal interrupt, status 00002020.
Verwijderd
ikweetut!!
je irq word al gebruikt door een ander device!
die 3c509b heeft een eigen bios. en daar staat sn irq hard in.
je moet de config tool voor de 3c509b downloaden van 3com en daarmee booten, dan de configtool draaien en laten autoconfiggen. (plug n play ook uitzetten btw)
jij bedoelt dus dit http://support.3com.com/i...ls/nic/3c509/3c5096.1.htmVerwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 16:21:
hmm.. owjah!!
ikweetut!!)
je irq word al gebruikt door een ander device!
die 3c509b heeft een eigen bios. en daar staat sn irq hard in.
je moet de config tool voor de 3c509b downloaden van 3com en daarmee booten, dan de configtool draaien en laten autoconfiggen. (plug n play ook uitzetten btw)
Verwijderd
nu gaat alles perfect hardstikke bedankt !!!!