[VB6] Realtime MP3 encoden

Pagina: 1
Acties:

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Zoiets als MSN heeft. Een MP3 stream encoden, afkomstig van de microfoon. Is dit mogelijk in VB6?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

Deel het eens op in stapjes. Kun je geluiden opnemen via de microfoon? Kun je geluiden encoden? Zijn die 2 te combineren?
Er zijn een aantal ocx'jes te vinden waarmee je mp3s kunt encoden, of dat ook "live" werken met een microfoon als source ipv een cd of wave file weet ik niet, zoek eens wat rond op google
"Visual Basic" mp3 encode wave stream
zit vast wel iets tussen :)

Exact expert nodig?

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Ik denk dat je misschien wel wat kunt vinden op www.programmersheaven.com, op pscode.com denk ik namelijk niet (mijn standaard verwijzing URL :)).

Sowieso weet ik zeker dat je geen code vind om MP3's te maken/spelen die 'puur VB' is.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:48
Waarschijnlijk is het wel mogelijk.... Doe zelf eens wat vooronderzoek ipv het hier zomaar direct te vragen....

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

denk toch dat C++ wat handiger (en sneller) gaat

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 08:21:
denk toch dat C++ wat handiger (en sneller) gaat
Ja echt, in C++ kan je enorm veel sneller al die .dll en .ocx aanroepen afvuren |:(

Siditamentis astuentis pactum.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 21:18
Als je al redelijk kan programmeren en zelf een .dll in C kunt schrijven kun je de combinatie fmod en de lame_enc.dll die bij de lame mp3 encoder download zit gebruiken.

FMod is een sound engine die opneem-voorziening heeft, en daar kun je een dsp unit (dus een callback die het opgenomen geluid geeft) aan koppelen, die op zijn beurt de lame_enc.dll gebruikt om het te encoderen.
In Visual Basic kun je die callbacks niet maken, dus het moet in een .dll, die je dan wel vanuit visual basic kunt gebruiken.

Ik raad het echter niet aan als je al niet wat ervaring hebt...

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 23:12
Adion schreef op 12 augustus 2002 @ 09:38:
In Visual Basic kun je die callbacks niet maken, dus het moet in een .dll, die je dan wel vanuit visual basic kunt gebruiken.
Als je vanuit VB een callback functie wilt maken ( want dat kan ) is AddressOf <FunctieNaam> de methode.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 21:18
Een callback functie kan wel, maar geen fmod callback.
Het verschil is de manier van aanroepen, ik weet niet meer exact hoe het zat, maar fmod callbacks zijn stdcall en vb callbacks niet of zoiets.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Pagina: 1