Party Bass

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kijk deze heb ik sinds kort:
Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.nl/magnat/magnat-home/pictures/710.jpg

Magnat Vintage 710

nom/max vermogen: 100/200 watt
frequentie bereik: 28 - 42.000 hz.
aanbevolen versterker: > 30 watt
systeem: 2 weg bassreflex
impendance: 4 ohm
kantelpunt: 3.000 hz.
gevoeligheid: 90 db
maten (bxhxd): 270 x 420 x 314 mm
uitvoeringen: zwart/beuken/mahonie/kersen

Nu zit ik met het volgende 'probleem' Ik geef regelmatig een feestje, maar na een meter of 5 valt de bas grotendeels weg. De speakers staan op oorhoogte. is het een kwestie van anders opstellen, of moet er een aparte sub bij? zo ja, welke bevelen jullie mij daan aan (max fl 1200,-) ? alvast hartelijk bedankt!

• Thefirstikke
  • Niet online
nou...?
niemand? :'(

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
ik enigste waarmee ik je kan helpen is het volgende:

Het baseffect wordt vergroot door 'm tegen zoveel mogelijk muren te plaatsen. Dus los van de muur is weinig bas, tegen 1 muur is meer bas, op de grond tegen muur (eigenlijk 2 muren) is nog meer bas, en in de hoek van de kamer op de grond is het meeste bas.

Verwijderd

voor rond de 1000 piek kan je de REL QUAKE kopen das een erg goede sub voor zijn prijs. Ik heb er eigenlijk alleen positieve stuff over gehoord. maar ga een luistere of je het wat vindt. verder weet ik niet veel van Subs ben absoluut geen bass lover

Verwijderd

Ik moet even een corectie aanbrengen misschien is dit wel de oplossing voor je probleem:

R Kuipers schreef: Het baseffect wordt vergroot door 'm tegen zoveel mogelijk muren te plaatsen. Dus los van de muur is weinig bas, tegen 1 muur is meer bas, op de grond tegen muur (eigenlijk 2 muren) is nog meer bas, en in de hoek van de kamer op de grond is het meeste bas.

/b Dat klopt (gedeeltelijk)echt van geen meter, het heeft er mee te maken of de lucht zich ergens tegen af kan zetten je moet dus kijken of je een baskoker aan de achterkant van de speaker zit als die er zit heeft et zin om 'm dichter tegen de muur te zetten (niet er tegen aan) als ie er niet zit heeft het geen enkele zin, dan zou het theoretisch meer bas geven als je 'm om zou draaien dan is je speaker namelijk front loaded en het probleem is dat hij zich nergens tegen kan afzetten

Ik hoop dat je er wat aan hbet

Neo
ICQ#18337170

Verwijderd

Waar heb je de speakers eigenlijk gekocht en hoe duur waren ze ben ongeveer opzoek naar zulk soort speakers en klinken ze voor de rest een beetje goed??

• Thefirstikke
  • Niet online
Ik heb ze gekocht bij ben van dijk in Uden, en ze kosten fl 1300,- per stuk. ze staan normaal gesproken op m'n slaapkamer en ze klink zeer goed. lekker strakke bas en een haarscherp en helder geluid.

de speakers hebben idd aan de achterkant een baspijpje. ik zal jullie tips eens gaan testen. Bedankt

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
WAT ??? 1300 piek per stuk voor MAGNAT speakers ??? sorry maar dat is echt belachelijk.. Magnat is het soort merk dat speakers maakt voor auto's.. en van die cheapo boomboxen..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33
ik dacht dat de Party Bass die zingende baars was van de rtl5 reclames....

WEBN & chill (@IBKR)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je misschien de polariteit omgewisseld? Dat kan soms ook rare effecten geven

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 00:27 schreef tbusquet het volgende:
WAT ??? 1300 piek per stuk voor MAGNAT speakers ??? sorry maar dat is echt belachelijk.. Magnat is het soort merk dat speakers maakt voor auto's.. en van die cheapo boomboxen..[/quote]Een vriend van mij heeft (o.a.) ook 2 magnat speakers, geen hele dure, maar die klinken echt niet slecht hoor.

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Magnat bouwt heel redelijke boxen, ik heb voor mijn moeder een paar jaar terug een paar zuiltjes aangeschaft die hu geld absoluut waard zijn. Maar 1300 ps is echt veel te duur. Voor dat geld kan je hele goede boxen kopen. tbusquet is denk ik in de war met Jamo, dat is echt crap.

Leuke lamp, overigens !!

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 00:59
Lijkt idd wel een beetje veel ja, 1300 piek, maar nog niet eens zo duur. Op http://www.stassen.nl staan ze nl voor 990 piek. Maar of het verder goede speakers zijn voor dat geld zou ik ook niet kunnen zeggen.

• Thefirstikke
  • Niet online
Ik heb ze af kunnen dingen tot fl 1125,- ps. en ik moet persoonlij zeggen dat dit het beste is wat ik ooit gehoord heb voor dit geld. Mijn oog viel ook nog op de JBL XTi 70, maar die klonken duidelijk minder voor zuil luidsprekers. Owja, en als ik m'n versterker bijna vol open draai (max 60w per kanaal) dan blijft het haarzuiver klinken. ik vind het een beetje onredelijk om te zeggen dat magnat crap is. Toen ik voor speakers ging kijken, ging ik eigenlijk voor de bose acoustimass 5, maar toen ik dat hoorde moest ik bijna janken, wat een troep. En ze hadden daar een zeer redelijk Sony ES systeem staan, dus daar kon het niet aan liggen. dat bedrag is inclusief 2x10 meter KIMBER 4PR kabel.

• Thefirstikke
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 00:31 schreef DeadKennedy het volgende:
ik dacht dat de Party Bass die zingende baars was van de rtl5 reclames....[/quote]ik denk dat je in de war bent met de Boogie Brass :)

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

Leuk zeg ik heb de vintage 720.
Bevallen ook erug goed.

[/edit]
Kijk maar naar het logo.
[/edit]

Amantes amentes
--
Be inspired!

Verwijderd

5m lijkt me vrij ver voor dit soort speakertjes...vooral met deze afmetingen...

ik zag ook een keer de naam Rel Quake voorbij komen: zeer mooie muzikale sub, maar als je gewoon dreunend geluid wilt zou ik gewoon zo'n goedkoop dingetje kopen die geschikt is voor feestjes...

• tbusquet
Hmmm.. nee ik ben niet in de war met Jamo.

Maarja, misschien klinken die van jou wel goed... heb ze nooit gehoord.. de enige speakers die ik van Magnat ken zijn van die kleine zuiltjes, van die harige boomboxen voor achter in de auto, en van die inbouwspeakers voor in de auto die ze bij de kijkshop verkopen..
en dat is echt rommel, dit vind ik niet klinken..
maarja, misschien klink die van jou wel..

blijft toch erg veel geld .. ik zou zelf voor een paar knappe tannoys of b&w's zijn gegaan.. dan heb je voor 1300 p/s toch wel heel erg goede boxen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Magnat maakt goedkope speakers? Als ik het me goed herinner uit dat ouwe nummer van HVT, was Magnat een van de eersten die met een 360graden rondstraal tweeter op de markt kwam... die toch wel een slordige 2500/stuk op de markt deden, dus beslist niet goedkoop (ook weer niet duur, maar das subjectief :))

Maaruh... denk je serieus dat zulke kleine kastjes tot 28Hz gaan? Grappenmaker... ik heb zelf frontkasten van KEF, 35 liter, en die gaan effectief tot 55... daaronder kun je horen dat er nauwelijks kracht meer achter zit. Ik heb zelf een 70 liter sub kastje gebouwd met een 20cm driver van Visaton, en die kast heeft een F3 (onderste grensfrequentie) van 33 Hz...

Ik zou gewoon een actieve subwoofer kopen. Ben je voor 700 piek klaar, hoef je je ook geen zorgen te maken over vermogen en impedanties o.i.d.

de massel

Verwijderd

ik ken ze niet, dus ik zal me niet gaan mengen in de discussie over goed/slecht ;)

Meer bass: idd, in een hoek, op de grond, tegen de muur zetten. Dan raak je wel wat hoge tonen en wat range kwijt btw...

Ik denk persoonlijk dat ze wat klein zijn om feestjes mee te geven, maar dat hangt natuurlijk van het soort feestje af.
Voor 1300 piek had je een setje zelfbouw huisman boxen kunnen krijgen. OK, het geluid zal eens stuk minder zijn, maar voor PA-achtig gebruik zijn ze een stuk lekkerder!

Over je versterker: Ik vindt het niet zo vreemd dat je boxen niet gaan vervormen als die helemaal open staat. Deze dingetjes zouden het zonder problemen moeten trekken tot een wattje of 175, en daarna eigenlijk ook nog wel een stuk...

• tbusquet
Speakers gaan in de meeste gevallen niet stuk van een te zwaare versterker zoals veel mensen denken.
Maar speakers blaas je makkelijk op met een te lichte versterker.

Een versterker die te licht is, en die je te hard zet zal sterk gaan vervormen, en dat is nou juist waar je speakers niet tegen kunnen, je mooie ronde sinusjes zullen "vierkant" worden aan de bovenkant, waardoor de speaker op een hele rare manier uit zal gaan slaan, en daarmee blaas je ze juist op !

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 22:41 schreef ^JaapvR^ het volgende:

Over je versterker: Ik vindt het niet zo vreemd dat je boxen niet gaan vervormen als die helemaal open staat. Deze dingetjes zouden het zonder problemen moeten trekken tot een wattje of 175, en daarna eigenlijk ook nog wel een stuk...[/quote]MWUHAHAHAHAHAHHAAAAAA :)
Zulke kastjes met 175 Watt of meer belasten? LOL :) Als je dr per sé vanaf wilt mag je ze ook wel aan mij geven hoor...

• Thefirstikke
  • Niet online
ik denk dat op 175 watt (!) deze speakers bij de eerste bas uit elkaar knallen.

Verwijderd

Oeps, ik was idd vergeten nog eens goed naar dat fotootje te kijken...

Ten eerste bedoelde ik dat die speaker een versterker van rond de 175 aan moet kunnen, als je zijn specs zou geloven. Dit betekent idd niet dat hij 175 watt aankan, dat zal een 175Wrms amp natuurlijk nooit halen, door dynamiek etc.

Maar over die specs ben ik ook niet al te zeker, 100Wrms voor zo'n kastje? Tja, het kan, maar meer ook niet...

• Thefirstikke
  • Niet online
Op 60w (het maximale van m'n (nog) kenwood versterker is 70w) klonk het nog perfect, zonder vervorming enzo. verhounding hoog / laag blijft ten alle tijde hetzelfde. wil trouwens een nieuwe set aan gaan schaffen: tuner + versterker (evt. minidisk) suggesties?
Pagina: 1