Toon posts:

Mail queue uitlezen via telnet..?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vaak last van hele grote emails die ervoor zorgen dat het ophalen van email via analoog modem / telefoon vaak mislukt....

mijn mailserver draait op een cobalt, is er een manier om via telnet de queue te bekijken en daar de grootte / afzenders te bekijken..?!

is het ook mogelijk om grote emails te verwijderen, of te verplaatsen naar een andere pop3account..?!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je mail-provider webmail aanbiedt, kun je via webmail je mail lezen. Als het je eigen server is, is dit gemakkelijk te installeren, bijvoorbeeld Squirrelmail.

Als je mail bij een provider hebt, en deze biedt een webmail, dan kun je via Twigger, www.twigger.nl , je mail lezen.

Verwijderd

Topicstarter
nee het gaat niet om webmail... maar ik heb admin toegang tot die machine en wil kijken of en hoe groot de mails zijn die in de queue van een gebruiker staat...

Verwijderd

Verbinden: telnet user@domeinmail.provider.nl 110
Inloggen user adres@domein.nl
ww vraagt ie om

met het commando dele kan je ze verwijderen met list bekijken en asluiten dmv quit aders blijf je ingelogd

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb niet altijd even alle ww bij de hand....

ik kan wel de spool bekijken...

/home/spool/mail

daar staan de account met de mail erin, maar hoe bekijk ik / open ik die...?!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
of su gewoon naar de user met de BIG mailbox en gebruik pine om het betreffende bericht te deleten. Je kunt dit ook voorkomen door op de POP3 accounts een 5MB quota te zetten.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Als je ingelogd ben kun je het commando list geven dan krijge je ehet aantal mails te zien met de grootte bv
OK 7 totale grootte aantal mails
1 12345
2 234075
3 30743
4 3532095

Als je het eerste mailtje wil lezen moet je top 1 10 nu krijg je het mailtje met de eerste 10 regels.
Als je een te groot vind bv de 4e typ je in dele 4
Dan weer afsluiten door quit in te typen.

Het is UNX dus ackspace werkt niet als je een typ fout maakt opnieuw beginnen

Verwijderd

Topicstarter
maar wel eens eens geprobeerd om een email van 5 megabyte op te halen via een mob telefoon / outlook express..?!

dan gaat de verbinding er gegarandeerd 3x uit... maar ik kan het emailberixht ook verplaatsten naar een ander account, en dan kan [user] wel zijn belangerijke mail ophalen...

Verwijderd

Maak anders een berichtregel aan in OE als een bericht zo en zo groot is verwijderen van de server of doorsturen naar ....
In OE Extra/berichtregels

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
1. Open telnet prog
2. Open verbinding naar de e-mail server op poort 110
3. Tik in: user [username] [enter]
4. Tik in: pass [pass] [enter]
En je ben in je mail box
Dan kan je nog oa de volgende commando's gebruiken.
List, laat alle mailtjes zien
Stat, statistieken
Noop, houd de verbinding open
Dele [messageid], verwijdert bericht.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat bijna goed nu....

ik kan met telnet inloggen...

cd /home/spool/mail
pico admin

dat gaat goed, ik kan 2 mailtjes lezen, maar andere accounts: no permission, dat is toch raar, want ik ben de system admin, ik moet die dingen kunnen openen..?!!

mmm ik denk dat ik al weet hoe het komt....

die admin geldt natuurlijk alleen voor het cobalt gedeelte, het is niet het rootwachtwoord van de server... daarmee moet ik wel overal inkunnen...

zou dat kunnen..?!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2002 16:39 . Reden: mogelijke oplossing toegevoegd ]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:38

Crazy D

I think we should take a look.

Misschien een idee om een ander mail progje te proberen? Outlook Expr is in mijn ervaring sowieso niet echt goed, en ik heb adsl maar ook daarmee had ik nog weleens problemen met grote mailtjes ophalen. Ik gebruik ondertussen al weer een tijdje the Bat! (ritlabs) en ik heb nooit meer problemen met grote mail (en kan ondertussen ook nog gewoon mail versturen terwijl een groot mailtje wordt binnen gehaald).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
maar het gaat niet zo zeer om mijzelf, maar er zijn toch nog een hoop mensen die blij zijn dat ze net weten hoe oe werkt.... dan hoef ik niet met andere progjes aan te komen hoor... :S

Verwijderd

Ik ken dat cobalt niet maar zo vaak zal het toch niet gebeuren en als het gebeurt kun je toch zo het ww achterhalen om het mailtje weg te gooien?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:38

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 18:24:
maar het gaat niet zo zeer om mijzelf, maar er zijn toch nog een hoop mensen die blij zijn dat ze net weten hoe oe werkt.... dan hoef ik niet met andere progjes aan te komen hoor... :S
En die gaan een rij met telnet commando's wel begrijpen? :P
Ik noemde the Bat! maar er zijn nog veel meer progjes waarmee je ff de headers kunt bekijken en eventueel wat meer info kunt opvragen van de mails voordat je ze download. Ik denk, zeker als het voor anderen (n00bs :) is, dat dat een stuk handiger is dan met telnet te gaan hobbyen.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 18:49:
Ik ken dat cobalt niet maar zo vaak zal het toch niet gebeuren en als het gebeurt kun je toch zo het ww achterhalen om het mailtje weg te gooien?
gebeurd best vaak, omdat er veel wordt gewerkt met grote cad tekeningen

Verwijderd

Topicstarter
Crazy_D schreef op 11 augustus 2002 @ 19:15:
[...]
En die gaan een rij met telnet commando's wel begrijpen? :P
Ik noemde the Bat! maar er zijn nog veel meer progjes waarmee je ff de headers kunt bekijken en eventueel wat meer info kunt opvragen van de mails voordat je ze download. Ik denk, zeker als het voor anderen (n00bs :) is, dat dat een stuk handiger is dan met telnet te gaan hobbyen.
nee ik ga met telnet lopen hobbyen... :P
Pagina: 1