[ASM]Interrupt vectors (categorie zeer moeilijk)

Pagina: 1
Acties:

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Ik heb een probleem met (N)ASM.
Ik ben een eigen OS aan het schrijven, maar ik moet daarvoor de interrupts laten afhandelen door enkele speciale subroutines (wat de die-hards onder ons wel zullen weten).
Mijn probleem betreft hier het opzetten van de IDT in pmode. Ik heb hier wel code voor, maar die post ik hier uit voorzorg niet (hij heeft mijn hele pc over de zeik geholpen).
Indien iemand de juiste code weet zou ik hem zeeeeeer dankbaar zijn!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Een interupt table opzetten is toch niet zo`n probleem? Het is toch niets anders dan een table met daarin op basis van het interrupt nummer, het adres van een een functie?

En wat bedoel je met je pc omzeep geholpen? Laten crashen van een systeem is niet zo`n probleem, maar dat er hardware matig iets stukgaat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk.

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Hoewel ik niet de persoon ben die je kan helpen denk ik dat het kan helpen als je de afkorting IDT in pmode (protected-mode?) even voluit schrijft. En verder denk ik dat de code posten weinig kwaad kan, mensen zullen niet snel even dat kleine deel van een interrupt-handler ergens in plakken en assemblen/runnen.
(zet er wel ff met vette letters bij dat het niet-werkende code betreft)

|_____vakje______|

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 13:54
de IDT is toch de interrupt descriptor table?

anyways, ik had wat txttjes over protected mode liggen en die heb ik ff voor je gezipt misschien dat je er iets aan hebt.

ze staan op http://members.lycos.nl/deruud/pmode.zip

Veel suc6 verder, en ik ben erg benieuwd naar het OS als het (een beetje) werkt :)

Ik heb ook eens zoiets geprobeerd maar verder dan een REbootloader kwam ik niet (een bootloader die je pc herstartte) :D

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Je zou bv de Minix source ff door kunnen nemen, hoe het daar wordt gedaan.

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Cybersnoop: de personen, die het antwoord op deze vragen weten, zullen zeker wel weten wat ik bedoel met pmode.
en Deruud: ik denk, dat ik in die docs net de oplossing heb gevonden. Ik ben de schrijver (en jou) eeuwig dankbaar als het werkt. Ik ga het zosnel mogelijk proberen!

edit: de minix source heb ik hier liggen, maar hoe ze het daar regelen daar snap ik helemaal geen bal van..ze laden 3 verschillende van die idts, maar goed, ik heb denk ik de oplossing al

[ Voor 0% gewijzigd door ThaDaNo op 11-08-2002 15:02 . Reden: reactie op nieuwe post ertussendoor ]

Pagina: 1