Toon posts:

Windows XP hangt bij of na laden 'amdagp.sys'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Even een heel verhaal, hopelijk is het duidelijk. Mocht er meer info nodig zijn, dan kan ik dat vermoedelijk wel posten..

Ik heb een systeempje met een DFI AP70 mainboard, met daarop een AMD Athlon 750.

Systeem heeft altijd lekker gedraaid met Windows XP. Tot het systeem een keer verplaatst is (stroom er af) en teruggezet is (stroom erop).

En nu blijft hij (regelmatig) hangen bij het booten. In 'veilige modus' hangt hij bij laden "amdagp.sys". Wat ook kan zijn, is dat hij amdagp.sys succesvol laadt, en dat het misgaat bij het bestand wat hij hierna verwerkt. (weet iemand misschien, door te booten in safe-mode met een soortgelijk systeem, wat er na amdagp.sys komt?).

Als ik zorg dat amdagp.sys niet geladen wordt (door hernoemen of driver wegpleuren), blijft hij hangen op het voorgaande bestand: "mup.sys" (hierom denk ik dat het niet amdagp.sys is wat de fout veroorzaakt, maar het opvolgend bestand).

Soms weet ik hem tot booten te krijgen, maar klaarblijkelijk uitsluitend als ik een hardware-biosreset uitvoer (stroom eraf, jumpertje omzet op reset-stand, jumpertje terugzet en stroom er weer op; daarna f1 voor defaults), dan in veilige modus met command-prompt opstart, explorer start via task-manager en in device-manager de apci-drivers verwijder en daarna in normale modus opstart...

Op het moment dat de stroom er een tijdje af is ( > 1 minuut) komt het probleem weer terug (het lijkt dus dat het systeem blijft functioneren, zolang de stroom niet onderbroken wordt).

Ik heb al geprobeerd: een andere videokaart, netwerkkkaart eruit, soundcard eruit en dus alleen mainboard, hdd, proc en geheugen. Ik vermoed dat het moederbord een beetje 'gaar' is

Bios update (25-5-2000 is de meest recente) heeft niet het gewenste resultaat.

Iemand enig idee/tips? Als ik op 'groups.google.com' zoek naar XP icm amdagp.sys, dan lijken er meer mensen met een soortgelijk probleem te zijn; echter een oplossing vind ik zo niet..

Bedankt!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06
Ik denk dat je bij je harde schijf moet kijken.
Kijk eens of de kabels er wel goed inzitten en of de IDE kabel niet beschadigd is.

Als bovenstaande allebei goed is dan moet je volgens mij denken aan een format en opnieuw windows installeren.

Ik zit me net te bedenken, je data raakt corrupt doordat er geen stroom op je schijf staat. Misschien is je voeding verrot?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het heeft iig niets met amdagp.sys zelf te maken. Dat is gewoon de laatste driver die hij tijdens het laden laat zien. Een tijdje later gaat het fout maar waar precies kun je niet zien.

Je kunt mischien beter een bootlog naar een txt-file laten maken. Daar staat meestal meer in.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, tja, ik heb de Harddisk gekloond naar een andere, om er zeker van te zijn dat de schijf fysiek niet gaar is .. Maar als de fout in de XP-installatie zit, dan is het inderdaad herinstalleren .. Bekabeling ben ik ook wel zeker van dat dat het probleem niet is .. Voeding .. tja, heb wel eens meegemaakt dat een zwakke voeding opstartproblemen kan veroorzaken .. Hier lijkt het dat toch niet te zijn, hoewel het wel het moment is waar hij echt de HDD gaat aanspreken (HDD doet niets op het moment dat ie vastloopt; hij loopt ook gigantisch vast (numlock reageert zelfs niet meer) ..

Heb de HDD wel op de 2e controller geprobeerd .. ook nog ff op een los IDE controllertje maar dit scheelt niets ..

't gekke is dat als ik de drivers voor APCI verwijder, in safe-mode, hij daarna op wil starten .... Ik zit toch te twijfelen of 't niet hier iets mee te maken heeft ..

Ook wat betreft "amdagp.sys", precies, ik vermoed niet dat daarin het probleem zit. Ik heb nog geen bootlog.txt .. maar zal eens op gaan starten met /sos /bootlog ..

Vooral gezien de vele search-resultaten op google, doen me een beetje vermoeden dat er niets hardwarematigs aan de hand is .....

drivin' me nuts! 8)7